Piszę ten tekst w dniu 91. rocznicy urodzin królowej Elżbiety II. Tego dnia wszyscy patrzą tęsknie w stronę Londynu, marząc po cichu, żeby móc się tam znaleźć i poczuć tę wyjątkową, świąteczną atmosferę. Nic nie stoi na przeszkodzie, abyście ze swoimi uczniami również przenieśli się do brytyjskiej stolicy i poznali jej wyjątkowy klimat. Ludzkim symbolem Londynu jest na pewno sama królowa, ale nie zapominajmy, że w mieście znajduje się takich symboli znacznie więcej. Są nimi z pewnością... londyńskie budowle, znane na całym świecie. Warto, aby wasi mali uczniowie również poznali je i zapamiętali na długo. A jak najlepiej trafia się do serca? Przez żołądek.

Pomysłem na lekcję kulturową, która pomoże wam poznać słynną angielską architekturę jest stworzenie na zajęciach owocowych budowli. Temat jest bardzo wdzięczny i niesie ze sobą więcej korzyści, niż na pierwszy rzut oka mogłoby nam się wydawać. O pierwszej już wspomniałam – poznajemy angielskie perełki architektoniczne. Po drugie – wprowadzamy temat jedzenia owoców. Stwierdzenie, że dzieci ich nie lubią, byłoby chyba sporym nadużyciem, ale warto wykorzystać każdą okazję, żeby dostarczać naszym podopiecznym kolejną porcję witamin i to w postaci niezwykle przyjemnej. Po trzecie – owoce dają duże pole do popisu, jeśli chodzi o swoje kolory, smaki i... kształty. Tworzenie owoco- wych obrazków jest doskonałą okazją, żeby wprowadzić lub powtórzyć słownictwo związane z figurami geometrycznymi. Po czwarte wspólne przyrządzanie posiłków jest doskonałą okazją do tego, aby zintegrować grupę, uczyć dobrych manier i ćwiczyć koordynację ruchową oraz posługiwanie się narzędziami. Oczywiście, mogą powstać obawy, że z wykonaniem takiego owocowego dzieła będzie dużo kłopotu, że dzieci mogą się ubrudzić lub będzie dużo sprzątania. Zalet płynących z realizacji takiego tematu jest jednak znacznie więcej niż wad – naprawdę warto spróbować.

Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą prenumeratę w wersji PREMIUM lub PREMIUM+.

Zaloguj     Zamów prenumeratę

PRZEJDŹ DO PEŁNEJ WERSJI ARTYKUŁU

 Strona 35  Strona 36  Strona 37  Strona 38

POBIERZ MATERIAŁY UZUPEŁNIAJĄCE

ZOBACZ ARTYKUŁY O TEJ SAMEJ TEMATYCE

To Top ↑