Znacie dziecko, które nie lubi pizzy? Z pizzą jak z lodami, nie lubią ich tylko wyjątki. W artykule, który mam nadzieję zaraz przeczytacie, przedstawiam pomysł na lekcję, w której sala lekcyjna zamienia się w pizzerię, a uczniowie tworzą własne kompozycje smaków. Dzięki tej lekcji powtórzymy słownictwo związane z jedzeniem oraz nieco je rozszerzymy, a także poćwiczymy autentyczne sytuacje, w których uczniowie mogą w przyszłości używać języka angielskiego.

Słownictwo – składniki pizzy – którego będziemy używać: ser, szynka, kiełbasa, pomidor, ananas, papryka, oliwki, krewetki, cebula, salami, boczek, pieczarki, kukurydza, kurczak, ketchup, sos czosnkowy.

 

IT’S PIZZA TIME! (45min)

METODY PRACY:

metoda naturalna, TPR, gry i zabawy językowe

CELE OPERACYJNE:

Uczniowie:

  • nazywają różne składniki pizzy
  • utrwalają słownictwo związane z jedzeniem
  • ćwiczą umiejętność mówienia
  • ćwiczą koordynację wzrokowo-ruchowo-słuchową,
  • uczniowie powtarzają zwrot I like.../I don’t like... oraz krótkie odpowiedzi na pytania Yes, I do/No, I don’t

ŚRODKI DYDAKTYCZNE:

  • karty obrazkowe z jedzeniem – składnikami pizzy
  • miękka piłka
  • masa mocująca
  • obrazki pizzy
  • wycięte obrazki – składniki pizzy
  • papier
  • opcjonalnie: kilka fartuszków dla uczniów

Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą prenumeratę w wersji PREMIUM lub PREMIUM+.

Zaloguj     Zamów prenumeratę

PRZEJDŹ DO PEŁNEJ WERSJI ARTYKUŁU

 Strona 10  Strona 11  Strona 12  Strona 13  Strona 14  Strona 15

POBIERZ MATERIAŁY UZUPEŁNIAJĄCE

ZOBACZ ARTYKUŁY O TEJ SAMEJ TEMATYCE

To Top ↑