Temat technologii w klasie, zwłaszcza gdy mówimy o młodszych uczniach, jest dyskusyjny. Używać? Nie używać? Przez długi czas miałam bardzo zdecydowany pogląd, że dzieci zbyt często mają do czynienia z technologią i cierpią na tym inne umiejętności. Ostatnio skłaniam się ku opinii, że technologia używana mądrze nie jest zła, szczególnie że bez niej obecny świat traci swój kształt, czy nam się to podoba, czy nie. Dzieci będą z niej korzystać – jeśli nie teraz to później, gdy będą starsze. Od nas – pedagogów – zależy jednak, JAK będą korzystać! Jeśli uczynimy z technologii „zakazany owoc”, to będzie bardziej pociągający. Poza tym dzieci przyzwyczajone do długopisów i papieru bardzo cieszą się na takie urozmaicenie.

QR codes

QR – quick response. Jest to system kodowania wynaleziony w 1994 r. przez japońskich naukowców Toyoty. Czy wiedzieliście, że początkowo służył do śledzenia poszczególnych etapów produkcji. Dziś ma bardzo szerokie zastosowanie nie tylko w przemyśle samochodowym – charakterystyczne czarno-białe kwadraty można spotkać m.in. na opakowaniu ulubionych płatków śniadaniowych. Zeskanowany za pomocą telefonu komórkowego kod może zamienić się w obraz, tekst, dźwięk i wiele innych magicznych sztuczek.

A w klasie? Będziesz potrzebować:

  • generatora QR code:
    • www.unitag.io/qrcode
    • www.qrstuff.com
    • www.goqr.me
    • www.qr-code-generator.com
  • QR code reader, czyli czytnika QR – aplikacji, którą uczniowie mogą zainstalować bezpłatnie na swoich telefonach albo szkolnych tabletach/komputerach.

Za pomocą kodu QR możemy sprawdzić obecność!

[ . . . ]

Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą prenumeratę w wersji PREMIUM lub PREMIUM+.

Zaloguj     Zamów prenumeratę

PRZEJDŹ DO PEŁNEJ WERSJI ARTYKUŁU

 Strona 45  Strona 46  Strona 47

ZOBACZ ARTYKUŁY O TEJ SAMEJ TEMATYCE

Let’s go to London!

Wakacje za pasem, czas na planowanie podróży małych i dużych! Dziś zabiorę Was i Waszych przedszkolaków na krótką wycieczkę po Londynie! Razem wsiądziemy do londyńskiego autobusu,...

Czytaj więcej
To Top ↑