W klasach I–III nie ma czasu na nudę, a nawet najciekawsza zabawa czy piosenka po kilku razach przestaje być atrakcyjna. Dlatego tak ważne jest to, żeby ciągle poszukiwać nowych rozwiązań i zaskakując uczniów, wciągać ich do wspólnego działania. Tylko naprawdę zaangażowane dzieci nauczą się czegoś nowego. Doskonałym pomocnikiem w tym zakresie są nowe technologie, a bardzo sprytnym i niewymagającym rozwiązaniem – zastosowanie kodów QR.

Ten, kto pracuje lub pracował z dziećmi w młodszym wieku szkolnym, dobrze zdaje sobie sprawę z tego, jak trudna i wymagająca jest to praca. Trzeba wykazać szczególne podejścia do dzieci, które dopiero rozpoczynają szkolną „karierę” i bardzo często już na samym wstępie borykają się z różnego rodzaju problemami. Organizując lekcje z uczniami w wieku 6–9 lat, musimy pamiętać o tym, że budują one ich pierwsze doświadczenia związane z nauką języka obcego – dlatego trzeba dołożyć wszelkich starań, żeby były to doświadczenia jak najlepsze. Pracuję głównie z dziećmi w młodszym wieku szkolnym i doskonale wiem, że podczas zajęć nie ma miejsca na nudę i monotonię. Nawet najbardziej popularna zabawa czy ćwiczenie przeprowadzane zbyt często, szybko się znudzi. Dzisiejszy świat pełen jest nowości, dzieci na każdym kroku napotykają coś, co je zaskakuje, fascynuje. Dlatego nie możemy w swojej pracy korzystać z utartych schematów, zamykać się wyłącznie w obszarze pracy z podręcznikiem i zeszytem ćwiczeń. Jeśli chcemy zaangażować naszych uczniów, szczególnie tych z klas I–III szkoły podstawowej, musimy często sięgać po różne pomoce dydaktyczne. Z doświadczenia wiem, że dzieci bardzo lubią lekcje z wykorzystaniem nowoczesnych środków technologii, zatem na pewno kapitalną sprawą są zajęcia z tablicą interaktywną. Ale przecież w wielu szkołach znajduje się tylko jedna albo dwie takie tablice. Jak poradzić sobie bez nich? Świetnym sposobem jest wykorzystywanie kodów QR.

Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą prenumeratę w wersji PREMIUM lub PREMIUM+.

Zaloguj     Zamów prenumeratę

PRZEJDŹ DO PEŁNEJ WERSJI ARTYKUŁU

 Strona 30  Strona 31  Strona 32  Strona 33  Strona 34

POBIERZ MATERIAŁY UZUPEŁNIAJĄCE

ZOBACZ ARTYKUŁY O TEJ SAMEJ TEMATYCE

To Top ↑