Hello holidays! Rozpoczęły się upragnione wakacje. Wiele z nas spotka się ze swoimi uczniami również podczas szkolnych wakacji, korzystając z kursów językowych, półkolonii czy po prostu pracując w przedszkolach. Podejrzewam, że wiodącą tematyką w tych gorących miesiącach będą właśnie wakacje i związany z nimi wypoczynek. Wymyśliłam więc scenariusz przedstawienia adekwatny do tego sezonu.

Przygotowania

Przygotowania proponuję zacząć od nazw miejsc, w które można się udać w letnią podróż oraz słownictwa związanego z daną lokalizacją. Dzieci będą tworzyły swego rodzaju mind maps. Występując w przedstawieniu, mali aktorzy znajdą się nad morzem, w górach i nad jeziorem. Warto więc skoncentrować się na tych trzech miejscach.

Jak to przeprowadzić? Nauczyciel przedstawia 3 plansze: At the seaside, In the mountains, By the lake. Na podłodze rozłożone są wymieszane kafelki z zakrytymi ilustracjami. Zadaniem dzieci jest odkryć obrazek, spróbować go nazwać oraz dopasować do odpowiedniego miejsca. Moja propozycja do przygotowania obrazków: SEA – shark, fish, sand castle, swim/swimmer, lifeguard; MOUNTAINS: mountain, climb, bear, backpack, cave; LAKE – boat, go fishing, island, tent, swim/ swimming. To ćwiczenie jest czasochłonne, więc może zająć dużą część zajęć. Obrazki do tego tematu znajdziesz na stronie 29.

 

Pierwsza podróż – wyjazd nad morze

Każde kolejne zajęcia zaczynają się od wyjazdu w poszczególne miejsce. Wyjazd nad morze jest dobrym początkiem, ponieważ to najczęstszy kierunek letnich podróży, a morze i plaża są pierwszym wakacyjnym skojarzeniem. Jak to zrobić? Dzieci ustawiają się w pociągu, nauczyciel jest lokomotywą. Podczas „jazdy” śpiewana jest piosenka do muzyki „We’re going on a bear hunt” autorstwa The Kiboomers:

 

We’re going to the seaside, We’re gonna have a lot of fun. What a beauful day, Huray! Huray! Huray!

 

Kiedy pociąg zatrzyma się na nadmorskiej stacji, dzieci zaczynają przypominać sobie słownictwo związane z wakacjami. Nauczyciel może pokazać obrazki wykorzystane podczas wcześniejszych zajęć. Zestaw powinien składać się z wszystkich ilustracji. Można je również rozmieścić dookoła sali. Dzieci muszą dobiegać do konkretnego flashcard. Po przypomnieniu słownictwa, czas na zabawę. „Baby Shark”

Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą prenumeratę w wersji PREMIUM lub PREMIUM+.

Zaloguj     Zamów prenumeratę

PRZEJDŹ DO PEŁNEJ WERSJI ARTYKUŁU

 Strona 26  Strona 27  Strona 28  Strona 29  Strona 30

POBIERZ MATERIAŁY UZUPEŁNIAJĄCE

ZOBACZ ARTYKUŁY O TEJ SAMEJ TEMATYCE

To Top ↑