Już za chwilę, za tygodni parę... koniec roku szkolnego. Warto więc pochwalić się postępami w nauce waszych uczniów. Dla mnie ciekawym wyznacznikiem osiągnięć dzieci są przedstawienia. Pomagają one utrwalić słownictwo oraz przyswoić konkretne wyrażenia. Dodatkowo pokazują one, że nauka angielskiego wśród przedszkolaków to nie tylko słówka, ale również komunikacja, nawet wśród tak młodych ludzi.

Na zakończenie roku szkolnego proponuję przedstawie- nie „Goldilocks and the Three Bears” – „O Złotowłosej i trzech misiach”. Wersja zamieszczona w artykule skierowana jest do dużej grupy dzieci tak, aby zaangażować jak największą ich część. Jest 9 ról mówionych oraz 2 zabawy, w których z łatwością będą uczestniczyły wszystkie dzieci. Jeśli uważacie, że scenariusz jest za długi, a wy macie za mało czasu na przygotowanie, można wyeliminować pewne elementy. Od czego zacząć? Przygotowanie dzieci do występu zaczyna się od nauki pojedynczych słówek, następnie przechodzimy do krótkich wyrażeń, w których to dane słownictwo występuję. Na koniec krótkie wyrażenia zamieniamy w dialog. Brzmi łatwo, jednak jak to zrobić z zamieszczonym scenariuszem?

1. Przygodę z przedstawieniem proponuję od przeczytania lub opowiedzenia naszej historyjki po angielsku. Dzieci przecież muszą wiedzieć, o co w niej chodzi. Ważne jest, aby uczniowie widzieli ilustracje. Pomagają one zrozumieć kontekst. Nawet jeśli nasi mali słuchacze nie zrozumieją angielskich słów, z łatwością powiążą dźwięk z obrazem. Nauczyciele natomiast nie będą musieli tłumaczyć całego tekstu. 

Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą prenumeratę w wersji PREMIUM lub PREMIUM+.

Zaloguj     Zamów prenumeratę

PRZEJDŹ DO PEŁNEJ WERSJI ARTYKUŁU

 Strona 16  Strona 17  Strona 18  Strona 19  Strona 20  Strona 21  Strona 22

POBIERZ MATERIAŁY UZUPEŁNIAJĄCE

ZOBACZ ARTYKUŁY O TEJ SAMEJ TEMATYCE

To Top ↑