Pewnie zdarzyło się Wam, że podczas zajęć w klasach I–III okazywało się, że Wasi uczniowie doskonale opanowali już słownictwo z danego tematu w przedszkolu. Najczęściej jednak nie dotyczy to całej grupy, a jedynie mniejszej lub większej jej części. Co zrobić w takiej sytuacji? Jak utrzymać uwagę uczniów, którzy już znają wprowadzane słówka, i nie zniechęcić tych, którzy się dopiero uczą? Rozwiązaniem może być użycie różnorodnych materiałów dydaktycznych, dzięki którym zarówno wprowadzimy, jak i powtórzymy dany zakres materiału.

Jednym z tematów realizowanych w przedszkolach i klasach I–III szkoły podstawowej są kolory. Dzisiaj chciałam podzielić się z Wami kilkoma pomysłami na przeprowadzenie zajęć językowych związanych właśnie z kolorami, opierając się na nietypowych pomocach dydaktycznych:

  • I spy… colours
  • The very colourful caterpillar
  • Elmer the Patchwork Elephant
  • Colour hunt
  • Bottle cap game
  • Handmade flashcards

[ . . . ]

Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą prenumeratę w wersji PREMIUM lub PREMIUM+.

Zaloguj     Zamów prenumeratę

PRZEJDŹ DO PEŁNEJ WERSJI ARTYKUŁU

 Strona 32  Strona 33  Strona 34

ZOBACZ ARTYKUŁY O TEJ SAMEJ TEMATYCE

Wiosenny bukiet

Wiosna już tuż, tuż, więc warto zaprosić ją na swoje zajęcia. Wszyscy czekają na to, aby zrobiło się ciepło i zakwitły pierwsze kwiaty. A skoro mowa o kwiatach, to chciałabym podzielić się z Wami kilkoma...

Czytaj więcej

Kolorowy zawrót głowy!

Co się stanie, kiedy ukradniemy największemu czarownikowi w Krainie Kolorów jego ulubione ciasto z wiśniami? Gdybyśmi wiedzieli, ile trzeba będzie się napracować, na pewno podpowiedzielibyśmy...

Czytaj więcej
To Top ↑