My, lektorzy, wiemy doskonale, że prowadzenie lekcji w 100% w języku obcym przynosi najlepsze efekty. Niestety, czasem spotyka się to z niezrozumieniem i oporem ze strony uczniów, szczególnie tych najmłodszych. Jeśli ten problem dotyczy też Ciebie, mamy przewrotną radę – przeprowadź lekcję po polsku! Ale tylko jedną! Dziś prezentujemy inspirację na lekcję, która przybliży dzieciom Twój cel i wytłumaczy, dlaczego lekcje odbywają się w języku obcym.

Dzisiejszy scenariusz jest dość nietypowy. Jeśli zdecydujesz się kiedyś po niego sięgnąć, oznacza to, że podjęłaś już pewnie wszelkie znane Ci kroki, aby zmotywować swoich uczniów do używania języka obcego do komunikacji podczas zajęć. Przede wszystkim nie traktuj oporu swoich uczniów jako czegoś skierowanego przeciwko Tobie. To naturalne, że część dzieci szybko adaptuje się do nowych sytuacji (a immersję językową na pewno można nazwać nową, trudną sytuacją) i wchodzi w proponowane im zasady interakcji, a u części budzi to niezrozumienie i potrzebę odpowiedzi na pytanie „Dlaczego?”. Nie zabijaj tej naturalnej ciekawości – procentuje ona w przyszłości i naprawdę warto ją pielęgnować. W omawianej sytuacji postaraj się wykorzystać ją na swoją korzyść. Zaproś dzieci do rozmowy, podczas której w przystępny sposób odpowiesz im dlaczego. W ten sposób, mając ich po swojej stronie, można osiągnąć jeszcze więcej. Pokaż uczniom, że poruszasz ten temat, bo wydaje Ci się to ciekawe dla nich, a nie tylko kluczowe dla Twojej dalszej pracy. Podążaj za uczniami i spraw, żeby to oni odkryli oczekiwane przez Ciebie wnioski.

[ . . . ]

Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą prenumeratę w wersji PREMIUM lub PREMIUM+.

Zaloguj     Zamów prenumeratę

PRZEJDŹ DO PEŁNEJ WERSJI ARTYKUŁU

 Strona 39  Strona 40  Strona 41

ZOBACZ ARTYKUŁY O TEJ SAMEJ TEMATYCE

Let’s go to London!

Wakacje za pasem, czas na planowanie podróży małych i dużych! Dziś zabiorę Was i Waszych przedszkolaków na krótką wycieczkę po Londynie! Razem wsiądziemy do londyńskiego autobusu,...

Czytaj więcej
To Top ↑