
W dziale znajdziesz
Jeśli lubisz wykorzystywać rymowanki na zajęciach, wciąż poszukujesz nowych, oryginalnych i ciekawych rymowanek zajrzyj do tego działu i skorzystaj z pomysłów na wyjątkowe zajęcia z rymowanką w roli głównej. W tym dziale prezentujemy rymowanki i ciekawe pomoce, jakie można z nimi połączyć, dodatkowe inspiracje oraz gotowe pomysły na ich wykorzystanie podczas zajęć z dziećmi.
Przykładowe artykuły:
- Where is Eddie, My Teddy Bear?
- Rozśpiewane Babcie I Roztańczeni Dziadkowie
- One,Two,Three Waddle with Me!
- Easter is coming soon

Wakacyjne zabawy w morskiej krainie
Wakacje to czas, który kojarzy się nam z nadmorskimi podróżami. Dzieci uwielbiają wodne zwierzęta, dlatego znakomitym pomysłem jest przeprowadzenie zajęć o takiej tematyce! Nie zapominajmy, że w zabawach z dziećmi ważne są wpadające w ucho piosenki, dlatego przygotowałam kilka aktywizujących propozycji dla przedszkolaków.

Winter time is (sensory) fun!
Wszystkie dzieci uwielbiają rymowanki! Rym ułatwia przyswajanie melodii danego języka, zakresu słownictwa, ale również wspomaga oswajanie się z różnymi formami gramatycznymi, co ułatwia dzieciom naukę czytania.
Let's rhyme together!
Jak rozpocząć i zakończyć zajęcia? Rymowanką! Wspólne rymowanie na początku zajęć wprowadza dzieci w radosną atmosferę i sprawia, że szybko wczuwają się w zajęcia, a rymowanki na zakończenie to sygnał dla dzieci, że zajęcia dobiegają końca i czas na pożegnanie. Oczywiście najważniejsze jest to, że rymowanki pozwalają ćwiczyć pamięć słuchową i poszerzać umiejętności językowe.

Easter is coming soon
Wraz z nadejściem wiosny wielkimi krokami zbliża się Wielkanoc. Są to najbardziej radosne i kolorowe święta w całym roku. Przygotowałam kilka pomysłów, które przydadzą się w nadchodzącym czasie. Jak wiadomo – rymowanki i piosenki są bardzo pomocne w trakcie zajęć, a ponadto dzieci szybciej zapamiętują słownictwo i w łatwy sposób uczą się wypowiadania całych zdań oraz struktur gramatycznych. Piosenki, które przygotowałam, powstały przy współpracy z Old School Play.

One, two, three waddle with me!
20 stycznia obchodzimy Światowy Dzień Wiedzy o Pingwinach. To doskonała okazja, by podczas zajęć zapoznać dzieci z sylwetkami tych ciekawych zwierząt, przedstawić kilka zaskakujących faktów, których nie zna nawet niejeden dorosły, pobawić się w opisywanie pingwinów czy ich karmienie. Jak jednak zacząć takie zajęcia z najmłodszymi? Przedstawiamy kilka pomysłów na ciekawe i angażujące rozpoczęcie zajęć o pingwinach za pomocą rymowanek.

Rozśpiewane babcie i roztańczeni dziadkowie
W styczniu odpoczywamy już po okresie świątecznym, ale to zdecydowanie nie koniec świętowania! Przed nami Dzień Babci i Dzień Dziadka. Podczas gdy uczniowie będą dzielnie wykonywać piękne laurki, dobrze będzie wpleść motyw babci i dziadka na zajęcia języka angielskiego.

Where is Eddie, my teddy bear?
25 listopada obchodzimy jedno z ulubionych świąt uczniów, czyli Teddy Bear Day. Warto świętować ten dzień na zajęciach języka angielskiego. Skorzystajcie z pomysłów, które z pewnością sprawdzą się w tym dniu! Zobaczcie, gdzie pluszak spędza ten dzień i dlaczego lisica Roxy bardzo chce go odnaleźć. Tym samym powtórzcie z dziećmi nazwy leśnych zwierząt i zaśpiewajcie wesołą piosenkę.

Knock, Knock, Knock… Who’s there?
Przedstawiamy kilka kreatywnych pomysłów, które z powodzeniem wykorzystacie przy okazji różnych aktywności i zabaw. Punktem wyjściowym będzie autorska piosenka Knock, knock, knock. Sprawdźcie jak wykorzystać papierowe kubki lub ręcznie wykonane instrumenty.

Where Are Sea Animals?
Letni czas niezmiennie kojarzy nam się z plażowaniem oraz nadmorskimi przygodami, okraszonymi promieniami słońca. To doskonały pretekst, by zapoznać uczniów z tajemniczymi stworzeniami zamieszkującymi podmorskie głębiny. Piosenka Where Are Sea Animals? posłuży jako pretekst do poszerzenia słownictwa związanego z morskimi zwierzętami, a także poćwiczenia przyimka miejsca on.

The farmer plants the seeds
Wiosna to jedyny słuszny moment, by pokazać najmłodszym uczniom piękno budzącej się do życia przyrody i proces rozwoju roślin. Jak to zrobić, by dzieci zapamiętały jak najwięcej? Ewa Wodzicka-Dondziłło proponuje, aby zapoznać je z cudną piosenką, powtarzać ją mnóstwo razy i na wiele sposobów się przy niej bawić. Muzyka, melodia i rytm w połączeniu z nauką przez doświadczenie są gwarancją sukcesu językowego.