W dziale znajdziesz

Dział przeznaczony jest dla początkujących nauczycieli, którzy poszukują wskazówek i prostych pomysłów na zajęcia.

Przykładowe artykuły:

  • TOP 10 flashcards games!
  • Nietypowe sposoby na Dobble
  • wrzesień - październik | 5 (33) 2022

    Teddy Bear Day – the fluffiest of all!

    Te malutkie i całkiem duże, mięciutkie i puchate, z łatkami i bez, ukochane i wyjątkowe, niezastąpione przytulanki do spania i powiernicy licznych sekretów, czyli pluszowe misie, obchodzą 25 listopada swoje wielkie święto! Z okazji Światowego Dnia Pluszowego Misia one same zapraszają uczniów do wspólnego świętowania właśnie w języku angielskim! Przedstawione poniżej propozycje „misiowych” zabaw sprawią, że uczniowie z przyjemnością i radością, oczywiście dzięki pomocy misiów, utrwalą angielski alfabet i kolory. Zatem do zabawy!

  • wrzesień - październik | 5 (33) 2022

    11 sposobów na wykorzystanie flashcards

    Karty obrazkowe są świetnym narzędziem edukacyjnym, ponieważ mają wiele zastosowań i można je wykorzystać do pracy z każdą grupą wiekową i o różnym zaawansowaniu językowym. Biorąc pod uwagę, iż mózg ludzki preferuje obrazowe przedstawianie materiału, flashcards są świetną pomocą dydaktyczną. Dodatkowo, mając jeden zestaw kart wydrukowany dwukrotnie lub stworzone karty wyrazowe nawiązujące do konkretnej tematyki, liczba zabaw i aktywności językowych wydaje się nieskończona.

  • lipiec - sierpień | 4 (32) 2022

    Gadżety must have!

    Na początku nauczania wydaje nam się, że każda kolejna pomoc edukacyjna, jaką zobaczymy, jest must have. Maślane oczy robimy, kiedy widzimy nową grę memory czy kolejne wydanie kart obrazkowych. Czy tego chcemy, czy nie, w nasz zawód wpisane są wydatki na różne gadżety edu. Jednak problem pojawia się, gdy patrząc na sterty zalegających zabawek edukacyjnych, w które utopiliśmy co najmniej kilka naszych pensji, zdajemy sobie sprawę, że połowy z nich użyliśmy może raz.

  • lipiec - sierpień | 4 (32) 2022

    Less is more. Poradnik początkującego anglisty

    Bywa, że „świeżo upieczeni” nauczyciele języka obcego wpadają w panikę, gdy zbliża się początek roku szkolnego i muszą „pełnoprawnie” wejść do grup dziecięcych na kilka godzin w tygodniu. Drukują i laminują setki materiałów, przygotowują wiele gadżetów i różnorodne piosenki, przekopują internet w poszukiwaniu recepty na efekt wow, pakują przepastne torby. Niepotrzebnie! Nauczanie dzieci jest skuteczne, gdy uwzględnimy ich naturalne cechy rozwojowe – stałą potrzebę zabawy i ruchu, krótki czas koncentracji, myślenie konkretne, a nie abstrakcyjne i pamięć mechaniczną, a nie logiczną. Biorąc to wszystko pod uwagę i stosując zasadę Less is more, jesteśmy w stanie przeprowadzić dobre, efektywne zajęcia, sami dobrze się bawiąc, bez konieczności noszenia na zajęcia big bag!

  • styczeń - luty | 1 (29) 2022

    Love is in the air

    W ramach wyjątkowego dnia, jakim są Walentynki, podzielę się z Wami moimi ulubionymi walentynkowymi pomysłami na lekcję języka angielskiego. Zaprezentowane przeze mnie aktywności będą praktyczne, niewymagające długich i żmudnych przygotowań i – co najważniejsze – bardzo atrakcyjne dla uczniów. Do dzieła!

  • styczeń - luty | 1 (29) 2022

    TOP 10 sprawdzonych piosenek w przedszkolu

    Piosenki są nieodzownym elementem udanych zajęć z języka angielskiego w przedszkolu. Muzyka ułatwia stworzenie pewnego rytuału zajęć, np.: najpierw wprowadzenie utworów na początku zajęć, na rozgrzewkę oraz wprowadzenie nowego słownictwa i na zakończenie. Najlepiej wprowadzić dwie stałe piosenki, dzięki którym przedszkolaki będą wiedzieć, kiedy zaczynają się i kończą zajęcia, a także kilka dodatkowych piosenek na rozgrzewkę. Wybierając utwory, skupmy się na tym, by melodia wpadała w ucho, a tekst był dopasowany do umiejętności językowych przedszkolaków. Oto dziesięć sprawdzonych utworów uwielbianych przez przedszkolaki oraz propozycje, jak je wykorzystać w trakcie zajęć.

  • listopad - grudzień | 6 (28) 2021

    What are you wearing?

    W okresie jesienno-zimowym bardzo lubię wprowadzać na zajęcia temat ubrań. Jest to okazja do przygotowania wielu ciekawych aktywności dla dzieci, dzięki którym nauczą się nazw poszczególnych ubrań, a także będą w stanie płynnie je opisać lub o nie zapytać. Przybliżę wam moje ulubione sposoby na wykorzystanie ubrań, w jakich dzieci przyszły danego dnia do przedszkola lub szkoły. Zabawy te zawsze spotykają się z zainteresowaniem podczas moich zajęć. Co więcej, poniższe aktywności z pewnością zaskoczą dzieci i sprawią, że zaangażują się w lekcję na sto procent.

  • lipiec - sierpień | 4 (26) 2021

    Classroom management. A bunch of tricks and tips

    Początek roku szkolnego to dla niektórych uczniów rozpoczęcie przygody edukacyjnej w środowisku szkolnym z nowymi kolegami i koleżankami. W grupie pojawia się sporo różnych typów osobowości, z różnym zapleczem wiedzy i doświadczeń. Jak sprawić, by taka grupa stała się zespołem, miała wspólne cele, a przede wszystkim – umiała ze sobą pracować?

  • marzec - kwiecień | 2 (24) 2021

    Nietypowe sposoby na Dobble

    Granie w Dobble to niewątpliwie jeden z najskuteczniejszych i najprzyjemniejszych sposobów na naukę i utrwalenie słownictwa na zajęciach językowych. Większość nauczycieli korzystających z tej gry stosuje się do standardowych pięciu możliwości rozgrywki proponowanych przez producenta, jednak w 31 okrągłych kartach drzemie zdecydowanie większy potencjał niż tylko jak najszybsze znajdowanie i nazywanie wspólnych symboli pomiędzy kartami. Co jeszcze można zrobić z grą Dobble, żeby jak najefektywniej wykorzystać jej możliwości?

  • styczeń - luty | 1 (23) 2021

    TOP 10 flashcards games!

    Karty obrazkowe to must-have każdego nauczyciela na zajęciach językowych. Z ich pomocą możemy wyczarować niezapomniane i pełne zaangażowania zajęcia dla najmłodszych uczniów, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę z nauką języka obcego. Co więcej, karty obrazkowe są ważne na tym etapie edukacji, ponieważ większość uczniów zapamiętuje słownictwo poprzez obraz. W tym artykule dzielimy się 10 pomysłami na wykorzystanie flashcards podczas zajęć językowych.

  •  
     
    To Top ↑