Granie w Dobble to niewątpliwie jeden z najskuteczniejszych i najprzyjemniejszych sposobów na naukę i utrwalenie słownictwa na zajęciach językowych. Większość nauczycieli korzystających z tej gry stosuje się do standardowych pięciu możliwości rozgrywki proponowanych przez producenta, jednak w 31 okrągłych kartach drzemie zdecydowanie większy potencjał niż tylko jak najszybsze znajdowanie i nazywanie wspólnych symboli pomiędzy kartami. Co jeszcze można zrobić z grą Dobble, żeby jak najefektywniej wykorzystać jej możliwości?

1 MINGLE GAME

Cel: przełamanie lodów, ćwiczenie rozgrzewkowe.
Nauczyciel rozdaje każdemu uczniowi jedną kartę z talii. Uczniowie przemieszczają się po sali i szukają wspólnego elementu pomiędzy swoją kartą a pozostałych graczy. Jeśli uczestnik znajdzie obrazek, który dzieli z którymś z pozostałych uczestników gry, nazywa go i uczniowie zamieniają się kartami bez względu na to, kto pierwszy zauważy i nazwie wspólny element. Gra trwa do momentu przerwania jej przez nauczyciela i nie ma w niej zwycięzcy.

2 AN INTERVIEW

Cel: ćwiczenie pytań zamkniętych i krótkich odpowiedzi.
Karty leżą na środku odwrócone obrazkami do góry, wskazany przez nauczyciela uczeń wybiera w myślach jeden obrazek z pierwszej karty ze stosu, a pozostali próbują zgadnąć, który to element, zadając po kolei po jednym pytaniu zamkniętym, np. Is it big? Is it yellow? Can it fly? uzyskując od gracza, który wybrał obrazek krótkie odpowiedzi, np. Yes, it is./No, it can’t. Osoba, która w momencie swojej kolejności zna już odpowiedź – nie zadaje pytania, tylko nazywa obrazek. Jeśli ma rację – zabiera kartę dla siebie jako punkt i wybiera obrazek z kolejnej karty, jeśli nie – kolejna osoba zadaje pytanie lub podaje odpowiedź.

[ . . . ]

Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą prenumeratę w wersji PREMIUM lub PREMIUM+.

Zaloguj     Zamów prenumeratę

PRZEJDŹ DO PEŁNEJ WERSJI ARTYKUŁU

 Strona 54  Strona 55

ZOBACZ ARTYKUŁY O TEJ SAMEJ TEMATYCE

Wiosenne zabawy językowe

Wiosną warto włączyć więcej ruchu do zajęć i przenieść klasowe aktywności na szkolne boisko czy do parku. Uczniowie w ostatnim czasie spędzali wiele godzin przed ekranem, dlatego stworzenie listy wiosennych...

Czytaj więcej

Tea with the queen

Chyba każdy nauczyciel angielskiego, a także osoba ucząca się tego języka, chociaż raz w życiu chciałaby spotkać (albo choć z daleka zobaczyć) królową Elżbietę II. Mnie marzy się wspólna...

Czytaj więcej
To Top ↑