W dziale znajdziesz

To dział, w którym zbieramy różne inspiracje, dzielimy się nowatorskimi metodami prowadzenia lekcji, prezentujemy ciekawe sposoby realizacji zajęć tematycznych na różne okazje. Pokazujemy dodatkowe zabawy i gry nawiązujące do tematów poruszanych w danym numerze czasopisma.

Przykładowe artykuły:

  • The power of warm-up
  • listopad - grudzień | 6 (22) 2020

    Christmas in the Forest

    W czasie zajęć zimowych w przedszkolu królują zwykle, obok bałwana i św. Mikołaja, renifery, pingwiny i niedźwiedzie polarne. Ale przecież z atmosferą świąteczną kojarzy się także zapach lasu, w którym rośnie bożonarodzeniowa choinka. Dlaczego więc nie zaprosić na zajęcia świąteczne leśnych zwierząt znanych dzieciom z zajęć jesiennych? Kto lepiej niż one opowie historię świątecznego drzewka?

  • wrzesień - październik | 5 (21) 2020

    Prawdziwe emocje w filcowej odsłonie

    Jakiś czas temu autorkę artykułu – Agnieszkę Filipkowską urzekły piękne filcowe wycinanki, których wykonanie nie wymagało szycia i wydawało się nie przekraczać możliwości przeciętnego użytkownika nożyczek. Szybko skonstruowała własną tablicę i zaczęła ją testować na zajęciach. Okazała się strzałem w dziesiątkę. O tym jak wykorzystać tablicę filcową na zajęciach poświęconych emocjom i pogodzie przeczytacie w artykule. A więcej na temat samej tablicy można przeczytać na blogu autorki www.angnieszka.pl.

  • lipiec - sierpień | 4 (20) 2020

    Lesson in the Forest

    Czy czasami dochodzicie do wniosku, że niezależnie od ilości przygotowanych materiałów i pomocy dydaktycznych oraz tego wielkiego planu, który często macie gdzieś w głowie przed zajęciami, niemal zawsze czeka Was moment, w którym coś nie idzie po Waszej myśli? Warto wtedy znać zabawy, które można zrealizować w każdym momencie – zobacz pomysły na coś z niczego!

  • lipiec - sierpień | 4 (20) 2020

    Giving directions – czyli wskazywanie drogi

    Większość z nas spotkała się z sytuacją, w której przechodzień zapytał na ulicy Excuse me, how can I get to…?. Wiele osób przyznaje, iż nie potrafi wskazać drogi, mimo że zna język angielski. Nie jest to związane z brakiem znajomości słownictwa, ale z brakiem wyćwiczenia akcji-reakcji. Jak temu sprostać, aby uczeń był gotowy do udzielenia natychmiastowej odpowiedzi? Jak wskazać drogę? Jakich metod użyć?

  • maj - czerwiec | 3 (19) 2020

    Papierowa improwizacja

    Prędzej czy później nauczyciel znajduje się w sytuacji, w której, nagle, na poczekaniu, musi wymyślić coś z niczego. Podczas krytycznych momentów, warto wykorzystywać to, co akurat mamy pod ręką, w większości tych sytuacji tym czymś będzie kolorowy papier. Dzielimy się pomysłami na wykorzystanie kolorowego papieru w letnim okresie, kiedy myśli wędrują raczej ku morzu i plaży, a każde odstępstwo od szarych kserówek będzie witane przez uczniów entuzjastycznie.

  • maj - czerwiec | 3 (19) 2020

    Sposoby na wykorzystanie klocków Lego na lekcji

    Klocki Lego mają już ponad 60 lat, a wciąż budzą zachwyt wśród dzieci i dorosłych. Czy wiecie, że ich nazwa pochodzi od dwóch duńskich słów Leg Godt, co oznacza tyle, co „baw się dobrze”? Klockami Lego można się świetnie bawić, a tym bardziej można je wykorzystać do nauki. Przygotowaliśmy kilkanaście pomysłów, jak wykorzystać klocki na zajęciach z języka angielskiego.

  • marzec - kwiecień | 2 (18) 2020

    Creative modeling paste

    Brudne dziecko to szczęśliwe dziecko! Kreatywne masy plastyczne świetnie sprawdzą się na zajęciach języka angielskiego. Proces ich przygotowywania jest prosty i szybki, dzięki czemu dzieci mogą wykonać je samodzielnie lub z niewielką pomocą nauczyciela. Organizacja zajęć z użyciem takich mas nie tylko uatrakcyjni zajęcia i zachęci dzieci do aktywnego uczestnictwa, ale także zadba o stymulację rozwoju motoryki małej.

  • styczeń - luty | 1 (17) 2020

    One, two, three, play with me!

    Dobierając odpowiednie metody i techniki pracy, nauczyciel może rozpocząć kształcenie mowy w języku obcym u dzieci w wieku żłobkowym i przedszkolnym. Odpowiednia praca na zajęciach językowych z dzieckiem, dopasowana do jego możliwości rozwojowych, przynosi zadowalające efekty oraz tworzy solidne podstawy do dalszego kształcenia (nie tylko językowego) małego ucznia. Z artykułu dowiecie się, jak odpowiednio organizować zajęcia dla dzieci poniżej 3. roku życia.

  • listopad - grudzień | 6 (16) 2019

    Zabawki w roli głównej

    Zabawki – z jednej strony jeden z najłatwiejszych do wprowadzenia na zajęciach temat. W końcu zabawki otaczają dzieci zarówno w domu, jak i w przedszkolu. Z drugiej – właśnie dlatego może wydawać się, że trudno jest zaskoczyć uczniów czymś nieoczywistym związanym z tym zagadnieniem. Sprawdź nasz propozycje na atrakcyjne zajęcia z zabawkami w roli głównej.

  • listopad - grudzień | 6 (16) 2019

    REUSE! Bądź bardziej eko

    Niezliczone laminaty, folia aluminiowa, jednorazowe talerzyki… To rzeczy, które często pojawiają się na zajęciach. Czy jednak potrzebujesz ich aż tyle? W dobie wciąż rosnącej ekoświadomości warto przyjrzeć się naszym nauczycielskim nawykom i zastanowić, co zrobić, by jak najrozsądniej gospodarować materiałami i wszelkiego rodzaju „przydasiami”.

  •  
     
    To Top ↑