W dziale znajdziesz

Brakuje Ci pomysłów na ciekawe zajęcia z języka angielskiego? Pracujesz z grupami zróżnicowanymi wiekowo? Zastanawiasz się jakie formy pracy będą odpowiednie do konkretnej grupy wiekowej? W tym dziale przedstawiamy Ci gotowe pomysły na zupełnie inne zajęcia w przedszkolu i edukacji wczesnoszkolnej. Zrób to niestandardowo! Wyjdź poza schematy i wykorzystaj naturalne skłonności dzieci do zabawy, która uczy. Każda przedstawiona w czasopiśmie inspiracja zawiera:

  • pomysł na super zabawę edukacyjną
  • gotowy scenariusz zajęć z jej wykorzystaniem, uwzględniający etapy wprowadzenia tematu, utrwalenia wiadomości oraz sprawdzenia postępu w nauce,
  • zakres poznawanego słownictwa,
  • pomoce dydaktyczne,
  • piosenki i zabawy,
  • dodatkowe materiały do wycięcia i wykorzystania „od ręki”,

z których stworzysz magiczną i skuteczną lekcję dla najmłodszych. W każdym scenariuszu znajdziesz aktywności dostosowane do możliwości dzieci od 2. roku życia, warianty zabaw dla dzieci piszących i niepiszących, pomysły na pogodzenie zajęć w grupie mieszanej wiekowo.

Przykładowe artykuły:

  • Spring scavenger hunt - wyprawa poszukiwawcza w przedszkolnym ogródku
  • Personal hygiene – bąbelkowe eksperymenty
  • maj - czerwiec | 3 (31) 2022

    Dynamicznie ze środkami transportu

    Zbliżające się lato a wraz z nim upragnione dla wielu uczniów wakacje mogą być okazją do wprowadzenia słownictwa i zwrotów związanych ze środkami transportu. W scenariuszu zajęć znajdziecie pomysły na angażujące i uwzględniające wiedzę z neurodydaktyki gry i zabawy językowe, wprowadzające słownictwo i pozwalające je utrwalić podczas dwóch jednostek lekcyjnych.

  • maj - czerwiec | 3 (31) 2022

    Emoji Day!

    World Emoji Day przypada 17 lipca. Tego dnia zauważamy funkcję emotikonów w wyrażaniu świata uczuć. To świetna okazja, by nauczyć się słów wyrażających emocje. W scenariuszu znajdziecie pomysły na zabawy muzyczno-ruchowe, plastyczne i sensoryczne, które pomogą dzieciom nazywać emocje i tym samym lepiej je oswajać oraz kontrolować.

  • marzec - kwiecień | 2 (30) 2022

    The bees around the flowers

    O tym, jak ważne są pszczoły dla naszego ekosystemu, nie musimy chyba nikomu przypominać. Gdzie są pszczoły, tam jest życie. Dnia 20 maja przypada World Bee Day – to świetna okazja, by zaprosić pszczoły do wspólnej zabawy! W scenariuszu znajdziecie pomysły na zabawy ruchowe i poznacie wpadające w ucho piosenki, które zapewnią świetną zabawę podczas zajęć.

  • marzec - kwiecień | 2 (30) 2022

    I love horses!

    Bardzo często można usłyszeć od dzieci w różnym wieku, że kochają konie. Jeżdżą na zajęcia z jazdy konnej, czeszą konie w stajni lub je karmią. Ba! Większość z nich pragnęłaby najbardziej na świecie mieć swojego konia na podwórku. Warto umożliwić dzieciom rozmowę o swoim ulubionym zwierzątku na lekcji języka angielskiego, by mogły uczyć się przydatnych zwrotów oraz słów. Dzień Konia przypada 30 kwietnia i można uzupełnić go tematyką związaną z Dniem Marchewki (4 kwietnia). Zatem do dzieła! Niech wiosenny wietrzyk powieje na waszych zajęciach.

  • styczeń - luty | 1 (29) 2022

    Panda Day!

    Międzynarodowy Dzień Pandy Wielkiej przypada na 16 marca. Te cudowne zwierzęta znane z zamiłowania do jedzenia (które zajmuje im większość dnia) i spania są jednymi z najbardziej lubianych zwierząt na świecie. Warto uczcić ten wyjątkowy dzień i poznać ciekawostki z życia pand. Skorzystajcie z przygotowanych przez nas propozycji na wspólne zabawy. W scenariuszu znajdziecie pomysły na zabawy paluszkowe, eksperymenty, zabawy muzyczno-ruchowe i poznacie nowe piosenki. Dzięki sympatycznej rodzince pand będziecie mogli utrwalić lub wprowadzić słownictwo związane z: ubiorem, pogodą, rodziną, kolorami i częściami ciała.

  • styczeń - luty | 1 (29) 2022

    What do you want to be? czyli lekcja o zawodach

    Czy kiedykolwiek któryś z waszych uczniów opowiadał o zawodzie swojego rodzica? Może dziecko podsłuchało jakąś historię z pracy mamy lub było świadkiem niezwykłego wydarzenia w miejscu pracy taty? A może w waszej szkole jest zwyczaj zapraszania opiekunów, którzy opowiadają uczniom o wykonywanej pracy? Korzystając z okazji, że 5 marca jest Dniem Dentysty, warto skorzystać ze scenariusza zajęć wprowadzających tematykę zawodów.

  • styczeń - luty | 1 (29) 2022

    The months of the year

    Nazwy miesięcy w języku angielskim mogą sprawić uczniom wiele problemów. Proponuję przeprowadzić aktywności, które nie tylko zaangażują dzieci, ale również ułatwią im zapamiętanie nowych wyrazów. W scenariuszu znajdziecie kilka pomysłów na stworzenie niezapomnianych zajęć bez spędzania długich godzin na ich przygotowaniu.

  • listopad - grudzień | 6 (28) 2021

    We celebrate the Pooh Day

    W Stumilowym Lesie mieszkał Kubuś Puchatek, który bezgranicznie kochał miodek i wraz ze swoimi przyjaciółmi przeżywał niezwykłe przygody. A gdyby tak przeżyć razem z uczniami jedną z nich? 18 stycznia obchodzony jest National Winnie the Pooh Day – to idealna okazja, aby porozmawiać z dziećmi o kultowym Kubusiu, motywie przyjaźni oraz słodkościach. Stwórzcie nietuzinkową lekcję dzięki kilku prostym pomysłom!

  • listopad - grudzień | 6 (28) 2021

    Decorating the Christmas tree

    Ubieranie choinki to piękny zwyczaj, który co roku wprowadza nas w magię Bożego Narodzenia. To jedna z najbardziej ulubionych przez dzieci i dorosłych tradycji poprzedzających święta. Na pewno sam temat lekcji i wspólne strojenie drzewka zmotywuje uczniów do działania i sprawi, że z przyjemnością przyswoją słownictwo oraz zwroty związane z tym zwyczajem.

  • listopad - grudzień | 6 (28) 2021

    5 postanowień w nurcie slow teaching

    Początek nowego roku to dla mnie czas podsumowań minionych miesięcy, a także planowania, co mogę zmienić. Sprawdzam, czy moje priorytety są dalej aktualne, czy je realizuję. Brzmi sztampowo? Być może. Ale naprawdę robię to dla siebie: zatrzymuję się i sprawdzam, gdzie jestem i jak się czuję. Pomaga mi to określić kolejne cele. A nie jest to proste, ponieważ zwykle mam dużo pomysłów i trudno mi z czegoś rezygnować. Jednak wiem, że im więcej robię, tym… mniej robię, bo nie da się być prawdziwie efektywnym, żonglując wieloma piłeczkami naraz. Wraz z początkiem nowego roku warto zastanowić się, co można zmienić, żeby lepiej nam się pracowało.

  •  
     
    To Top ↑