W dziale znajdziesz

Brakuje Ci pomysłów na ciekawe zajęcia z języka angielskiego? Pracujesz z grupami zróżnicowanymi wiekowo? Zastanawiasz się jakie formy pracy będą odpowiednie do konkretnej grupy wiekowej? W tym dziale przedstawiamy Ci gotowe pomysły na zupełnie inne zajęcia w przedszkolu i edukacji wczesnoszkolnej. Zrób to niestandardowo! Wyjdź poza schematy i wykorzystaj naturalne skłonności dzieci do zabawy, która uczy. Każda przedstawiona w czasopiśmie inspiracja zawiera:

  • pomysł na super zabawę edukacyjną
  • gotowy scenariusz zajęć z jej wykorzystaniem, uwzględniający etapy wprowadzenia tematu, utrwalenia wiadomości oraz sprawdzenia postępu w nauce,
  • zakres poznawanego słownictwa,
  • pomoce dydaktyczne,
  • piosenki i zabawy,
  • dodatkowe materiały do wycięcia i wykorzystania „od ręki”,

z których stworzysz magiczną i skuteczną lekcję dla najmłodszych. W każdym scenariuszu znajdziesz aktywności dostosowane do możliwości dzieci od 2. roku życia, warianty zabaw dla dzieci piszących i niepiszących, pomysły na pogodzenie zajęć w grupie mieszanej wiekowo.

Przykładowe artykuły:

  • Spring scavenger hunt - wyprawa poszukiwawcza w przedszkolnym ogródku
  • Personal hygiene – bąbelkowe eksperymenty
  • Bingo! Czyli świetny sposób na uatrakcyjnienie zajęć językowych z dziećmi w każdym wieku

    Przede wszystkim Bingo jest to jedna z tych pomocy dydaktycznych, które z łatwością przygotować możemy sami lub wspólnie z uczniami. Do gry potrzebujemy przede wszystkim plansz, na których widnieć mogą numery, obrazki lub napisy – ich liczba zależy od tego, jaki zakres materiału chcemy przećwiczyć lub jaki poziom trudności chcemy nadać grze. Najlepiej, gdy plansze różnią się między sobą przynajmniej jednym elementem. Zatem jeżeli decydujemy się umieścić na nich przykładowo po sześć obrazków, na kolejnych tworzonych przez nas materiałach nie powinno dublować się ich więcej niż pięć.

  • Ćwiczymy mnożenie - gra Ja mam, kto ma?

    Nie od dziś wiadomo, że najlepsze efekty przynosi nauka poprzez zabawę. Gra Ja mam, kto ma? motywuje dzieci nie tylko do nauki mnożenia, ale uczy także skupienia i ćwiczy refleks, a przy tym nie wymaga dużych nakładów pracy nauczyciela.

  • Matematyczna wojna - dodawanie i odejmowanie w klasie I

    Pomysł na grę zrodził się w trakcie przygotowań do zajęć otwartych. Bardzo zależało mi na tym, by rodzice, zamiast usiąść z tyłu i obserwować, aktywnie uczestniczyli w lekcji. Chciałam, by wyszli, wiedząc, jak ważna jest nauka przez zabawę oraz jak oni, rodzice, mogą włączać się do tej nauki. „Matematyczna wojna” okazała się strzałem w dziesiątkę! Dzieci grały ze swoimi rodzicami. Dorośli cierpliwie czekali, aż dziecko policzy swoje działanie, jednocześnie sprawdzali poprawność wyniku. Satysfakcja z wygranej była ogromna, ale myślę, że przegrana z ukochaną mamą też była do zaakceptowania.

  • Poszukiwacze działań

    Zabawa „Poszukiwacze działań” jest propozycją, którą można wykorzystać w każdej grupie wiekowej. Jej formuła jest łatwa, dlatego zasady zrozumieją nawet przedszkolaki. Odrobinę więcej pracy wymaga ona od nauczyciela, zakłada jednak możliwość zaangażowania uczniów w przygotowanie wspólnej zabawy. Jest to idealny pomysł na utrwalenie poznanego materiału. Dzięki grze „Poszukiwacze działań” możemy doskonalić umiejętności matematyczne przede wszystkim w zakresie znajomości kolejności wykonywania działań oraz dodawania i odejmowania.

  • wrzesień - październik | 5 (15) 2019

    Our classroom rules

    Proponujemy pomysł na wprowadzenie lub przypomnienie zagadnień związanych z zasadami pracy na lekcjach, tj. classroom management. To bardzo ważny element, od którego może zależeć sukces prowadzonych przez cały rok zajęć. Idealnym rozwiązaniem jest zaznajomienie uczniów z zasadami pracy na lekcji w formie zabawy, co pokaże, jak ważna jest miła atmosfera na zajęciach i jak wiele zależy właśnie od dzieci. W proponowany scenariusz nauczyciel może wpleść zagadnienia, które według niego są najbardziej przydatne.

  • wrzesień - październik | 5 (15) 2019

    Hooray! Hooray! It's a Halloween Day!

    O Halloween warto wspomnieć na zajęciach z angielskiego, bo to element kultury tego języka. Dodatkowym atutem jest fakt, że dzieci bardzo lubią ten temat i żywo na niego reagują. Zanim oddacie się szaleństwu i zabawie, warto wprowadzić i utrwalić słownictwo, które związane jest z Halloween. W tym pomoże opublikowany w czasopiśmie scenariusz.

  • lipiec - sierpień | 4 (14) 2019

    Eat with your hands!

    Wakacje to w przedszkolach często czas powtórek i utrwalania materiału poznanego na zajęciach z języka angielskiego w ciągu całego roku szkolnego. To bardzo rozsądne rozwiązanie. Po pierwsze, kluczem do sukcesu w nauczaniu języka jest spiralne powracanie do tych samych tematów, aby uczniowie dobrze je opanowali. Po drugie, frekwencja na wakacyjnych lekcjach jest zawsze niższa, a szkoda byłoby, aby część uczniów ominęły nowe, ważne zagadnienia. Proponujemy kreatywny pomysł na przypomnienie zagadnień związanych z jedzeniem. Publikujemy scenariusz zajęć i potrzebne materiały.

  • lipiec - sierpień | 4 (14) 2019

    Let’s be active!

    Zajęcia na świeżym powietrzu kojarzą się zwykle z okresem przedwakacyjnym, ale czy takie zajęcia można i warto przeprowadzić również we wrześniu? Oczywiście, że tak! Na zewnątrz nie ograniczają nas ławki i przestrzeń klasy, takie zajęcia są nie tylko bardzo atrakcyjne dla dzieci, ale również efektywniejsze niż zajęcia w klasie, ponieważ ruch, zabawa i emocjonalne zaangażowanie wzmacniają procesy uczenia się i zapamiętywania. Dlatego póki pogoda na to pozwala, zapoznajcie się ze scenariuszem i zabierzcie swoją klasę na boisko szkolne, łąkę lub plac zabaw.

  • maj - czerwiec | 3 (13) 2019

    Treasure hunt. Pirackie stacje

    Proponujemy scenariusz z wykorzystaniem pomysłu na stworzenie stacji, na których czekać będą na dzieci kolejne zaplanowane przez nauczyciela aktywności. Zarówno poszukiwanie skarbów, jak i motyw piracki cieszą się popularnością i wśród dziewczynek, i wśród chłopców.

  • maj - czerwiec | 3 (13) 2019

    Sports

    Wakacyjna energia rozsadza już uczniów? Zamiast z nią walczyć, warto wykorzystać ją na ostatnich w tym roku szkolnym lekcjach. Proponujemy scenariusz na dwie ekscytujące lekcje, podczas których uczniowie poznają angielskie nazwy popularnych sportów, nauczą się je charakteryzować i nazywać niezbędny ekwipunek sportowy.

  •  
     
    To Top ↑