W dziale znajdziesz

Tablice multimedialne to standard w wielu polskich szkołach i przedszkolach. Sprawdź jak nowe technologie mogą sprawić, że Twoje zajęcia będą prawdziwą petardą. Przedstawiamy KROK PO KROKU jak oswoić tablicę multimedialną, tablet, smartfon i przydatne aplikacje, i wykorzystać je swoich celów.

Przykładowe artykuły:

  • Let's revise! – lekcja powtórkowa z tablicą multimedialną
  • Prepositions of place -zaprogramuj swojego robota
  • Daily routine (vocabulary) - domino z kodami QR
  • wrzesień - październik | 5 (15) 2019

    Genial.ly. Genialne narzędzie do tworzenia interaktywnych zadań

    Aplikacja genialy.ly to genialne narzędzie. Pozwala tworzyć niesamowite pokazy slajdów, prezentacje wideo, infografiki i nie tylko. Opisujemy, jak stworzyć interaktywny obrazek, który może stanowić całą lekcję. W obrazku ukryjemy różnorodne zadania, filmiki, quizy, QR kody oraz wiele innych ciekawych rzeczy.

  • maj - czerwiec | 3 (13) 2019

    Educandy – stwórz własną grę

    Często jako nauczyciele szukacie nowych, ciekawych i angażujących uczniów aplikacji, które ułatwią wam prowadzenie lekcji. Wspaniałą aplikacją jest Educandy, która oferuje różnorodne gry umożliwiające ćwiczenie znajomości słownictwa, struktur oraz zasad gramatyki. Stworzenie gry trwa dosłownie chwilę, a uczniowie mają szansę ćwiczyć w interesujący sposób.

  • marzec - kwiecień | 2 (12) 2019

    Nature!

    Zbliża się wiosna i w końcu możecie nieco urozmaicić zajęcia. Być może dla odmiany weźmiecie dzieci na wiosenny spacer i przeprowadzicie zajęcia w otoczeniu budzącej się do życia natury? Tablet i telefon zawsze można wziąć ze sobą, a szkolny dywan zamienić na koc lub trawnik. Na pewno takie zajęcia będą wspaniałą przygodą dla was i waszych podopiecznych.

  • styczeń - luty | 1 (11) 2019

    Edpuzzle. Wykorzystaj potencjał wideo na zajęciach

    Interesujące filmiki, które można znaleźć np. na YouTubie, czasami są za długie. Jak stworzyć filmik dostosowany do zajęć? Z pomocą przychodzi Edpuzzle – niesamowite narzędzie, które pomoże edytować dowolne wideo. Dzięki niemu można nie tylko przyciąć filmik, ale również dodać quiz w trakcie jego trwania lub nagrać głos z poleceniem lub zadaniem.

  • listopad - grudzień | 6 (10) 2018

    Best Christmas apps

    Od jakiegoś czasu to głównie dzieci, a nie rodzice, podejmują decyzję, czy będą uczęszczać na dodatkowe zajęcia. Dlatego warto powoli wdrażać chociaż najprostsze zadania bazujące na nowoczesnej technologii i zapewnić sobie stałe grono kursantów oraz satysfakcję z organizacji nieprzeciętnych zajęć. Oparte na mobilnych aplikacjach formy pracy dają gwarancję, że dzieci zostaną na lekcjach przez długie lata.

  • wrzesień - październik | 5 (9) 2018

    Every kid can be Internet Awesomee – Pear Deck

    Kiedy otworzysz stronę peardeck.com, zobaczysz żółtą gruszkę i powyższy napis. Choć ja zmieniłabym can na is, bo często nasi uczniowie opanowali umiejętności internetowe lepiej niż niejeden dorosły. I – jak chyba każdy nauczyciel – pewnie macie na koncie choć jeden incydent, kiedy wasz uczeń w czasie lekcji próbował swoich sił pod ławką w surfowaniu po Internecie czy czatowaniu w mediach społecznościowych. Co tu dużo mówić – dzieciaki uwielbiają swoje telefony i dostęp do Internetu. Wykorzystajmy więc to na naszych lekcjach!

  • lipiec - sierpień | 4 (8) 2018

    Let’s go camping

    Za nami kolejny rok szkolny. Być może nie udało się wam w jego trakcie znaleźć odpowiednio dużo czasu lub odwagi na przeprowadzenie zajęć opartych na nowych technologiach. Nie martwcie się – wakacyjny czas doskonale się do tego nadaje!

  • maj - czerwiec | 3 (7) 2018

    Prezentacje-animacje. Kreatywne zajęcia z użyciem nietypowych prezentacji

    W nauczaniu dzieci młodszych nie można pozwolić sobie na nudę i rutynę – to zapewne wie każdy, kto uczy w tej grupie wiekowej. Uczniowie nie potrafią się długo skoncentrować na jednej rzeczy (short attention span) – są nie tylko żądni zabawy na zajęciach, ale uwielbiają także nowości, które ich zaskoczą, będą aktywizować i nauczą czegoś nowego. Dlatego my, nauczyciele, musimy sięgać po różne metody pracy i pomoce dydaktyczne. Jednym z idealnych rozwiązań, pomocą, a nawet aktywizatorem będzie… prezentacja animowana. Ale od razu powiem, że nie taka zwykła…

  • maj - czerwiec | 3 (7) 2018

    Go Tech!

    Temat technologii w klasie, zwłaszcza gdy mówimy o młodszych uczniach, jest dyskusyjny. Używać? Nie używać? Przez długi czas miałam bardzo zdecydowany pogląd, że dzieci zbyt często mają do czynienia z technologią i cierpią na tym inne umiejętności. Ostatnio skłaniam się ku opinii, że technologia używana mądrze nie jest zła, szczególnie że bez niej obecny świat traci swój kształt, czy nam się to podoba, czy nie. Dzieci będą z niej korzystać – jeśli nie teraz to później, gdy będą starsze. Od nas – pedagogów – zależy jednak, JAK będą korzystać! Jeśli uczynimy z technologii „zakazany owoc”, to będzie bardziej pociągający. Poza tym dzieci przyzwyczajone do długopisów i papieru bardzo cieszą się na takie urozmaicenie.

  • styczeń - luty | 1 (5) 2018

    Animal Body Parts

    W dzisiejszych czasach technologia jest nieodłącznym elementem naszego życia. Nasi uczniowie codziennie mają z nią styczność, czy jest zatem coś, co jeszcze może zrobić na nich wrażenie? Jako nauczyciel prowadzący własną szkołę językową wiem, że moi podopieczni oczekują, że przygotowywane przez nas zajęcia będą inne niż „w szkole”, co jest ogromnym wyzwaniem. Wszyscy chcemy, aby lekcje były ciekawe, ale jednocześnie skuteczne. Połączenie tych dwóch rzeczy nie zawsze jest takie proste. Dlatego, aby uatrakcyjnić swoje zajęcia, często korzystam z różnych nowinek technologicznych. Co prawda wiele razy słyszeliśmy o ich wadach i zaletach, ale jeżeli używamy ich z głową, nie zapominając o realizacji założonych celów, są one doskonałym narzędziem urozmaicającym zajęcia, mającym ogromny wpływ na motywację naszych uczniów.

  •  
     
    To Top ↑