Kiedy otworzysz stronę peardeck.com, zobaczysz żółtą gruszkę i powyższy napis. Choć ja zmieniłabym can na is, bo często nasi uczniowie opanowali umiejętności internetowe lepiej niż niejeden dorosły. I – jak chyba każdy nauczyciel – pewnie macie na koncie choć jeden incydent, kiedy wasz uczeń w czasie lekcji próbował swoich sił pod ławką w surfowaniu po Internecie czy czatowaniu w mediach społecznościowych. Co tu dużo mówić – dzieciaki uwielbiają swoje telefony i dostęp do Internetu. Wykorzystajmy więc to na naszych lekcjach!
Aby zminimalizować użycie papieru, już jakiś czas temu przerzuciliśmy się na multimedialne prezentacje. Power Point czy inne dostępne online narzędzia umożliwiły tworzenie pięknych slajdów, wklejanie tekstu i obrazków. Wyświetlamy prezentację na projektorze i gotowe! Każdy uczeń widzi zadanie/obraz/tekst do czytania na ekranie. Pear Deck (i kilka innych programów online) poszedł krok dalej i tę samą prezentację zamienił na interaktywną. Teraz uczeń już nie tylko będzie patrzył na ekran, lecz również zacznie współtworzyć taką prezentację wraz z nauczycielem i kolegami, a jego wkład będzie widoczny na głównym ekranie projektora.
[ . . . ]