Temat technologii w klasie, zwłaszcza gdy mówimy o młodszych uczniach, jest dyskusyjny. Używać? Nie używać? Przez długi czas miałam bardzo zdecydowany pogląd, że dzieci zbyt często mają do czynienia z technologią i cierpią na tym inne umiejętności. Ostatnio skłaniam się ku opinii, że technologia używana mądrze nie jest zła, szczególnie że bez niej obecny świat traci swój kształt, czy nam się to podoba, czy nie. Dzieci będą z niej korzystać – jeśli nie teraz to później, gdy będą starsze. Od nas – pedagogów – zależy jednak, JAK będą korzystać! Jeśli uczynimy z technologii „zakazany owoc”, to będzie bardziej pociągający. Poza tym dzieci przyzwyczajone do długopisów i papieru bardzo cieszą się na takie urozmaicenie.
QR codes
QR – quick response. Jest to system kodowania wynaleziony w 1994 r. przez japońskich naukowców Toyoty. Czy wiedzieliście, że początkowo służył do śledzenia poszczególnych etapów produkcji. Dziś ma bardzo szerokie zastosowanie nie tylko w przemyśle samochodowym – charakterystyczne czarno-białe kwadraty można spotkać m.in. na opakowaniu ulubionych płatków śniadaniowych. Zeskanowany za pomocą telefonu komórkowego kod może zamienić się w obraz, tekst, dźwięk i wiele innych magicznych sztuczek.
A w klasie? Będziesz potrzebować:
- generatora QR code:
- www.unitag.io/qrcode
- www.qrstuff.com
- www.goqr.me
- www.qr-code-generator.com
- QR code reader, czyli czytnika QR – aplikacji, którą uczniowie mogą zainstalować bezpłatnie na swoich telefonach albo szkolnych tabletach/komputerach.
Za pomocą kodu QR możemy sprawdzić obecność!
[ . . . ]