Zastanawialiście się kiedyś, z jaką bajką najlepiej zmierzyć się na scenie? Jaką wybrać? Czym się kierować? Należy zadbać o to, aby dzieci: dobrze poznały i zrozumiały historię, polubiły bohaterów i starały się z nimi utożsamiać w zabawach dramowych, najpierw bawiły się historią, a potem ją odgrywały. Aby skrócić tę drogę należy wybrać bajkę, którą dzieci już dobrze znają w języku ojczystym. Dzieci nie muszą poznawać fabuły, a nauczyciel nie musi się upewniać, że ją dobrze zrozumiały i może się skoncentrować na innych aktywnościach. Dlatego proponujemy scenariusz oparty na historii „Czerwonego Kapturka”.

Aby skrócić tę drogę należy wybrać bajkę, którą dzieci już dobrze znają w języku ojczystym. Dzieci nie muszą poznawać fabuły, a nauczyciel nie musi się upewniać, że ją dobrze zrozumiały i może się skoncentrować na innych aktywnościach. Dlatego proponuję scenariusz oparty na historii „Czerwonego Kapturka”.

Oczywiście fakt, że dzieci znają fabułę nie oznacza, że powinniśmy zrezygnować z zabaw i skoncentrować się na tekście i rolach. Mechanizm działania jest taki sam, ale kilka jego etapów, dzięki znajomości treści, mamy już za sobą. Pamiętajmy, że zabawa to podstawowa aktywność dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, jak również źródło motywacji wewnętrznej.

[ . . . ]

Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą prenumeratę w wersji PREMIUM lub PREMIUM+.

Zaloguj     Zamów prenumeratę

PRZEJDŹ DO PEŁNEJ WERSJI ARTYKUŁU

 Strona 17  Strona 18  Strona 19

POBIERZ MATERIAŁY UZUPEŁNIAJĄCE

ZOBACZ ARTYKUŁY O TEJ SAMEJ TEMATYCE

Fruit Day w przedszkolu

Owoce są bardzo smaczne i mają wiele wartości odżywczych, dlatego warto o nich mówić i zachęcać dzieci do ich jedzenia. Ponadto 1 lipca obchodzony jest Międzynarodowy Dzień Owoców, to...

Czytaj więcej

Apple juice, please

W maju wszystko dookoła się zieleni i kwitnie, stragany i nasze stoły uginają się pod niezliczonymi ilościami różnorakich owoców chętnie jedzonych przez dzieci. Ten okres to świetna okazja,...

Czytaj więcej
To Top ↑