Zastanawialiście się kiedyś, z jaką bajką najlepiej zmierzyć się na scenie? Jaką wybrać? Czym się kierować? Należy zadbać o to, aby dzieci: dobrze poznały i zrozumiały historię, polubiły bohaterów i starały się z nimi utożsamiać w zabawach dramowych, najpierw bawiły się historią, a potem ją odgrywały. Aby skrócić tę drogę należy wybrać bajkę, którą dzieci już dobrze znają w języku ojczystym. Dzieci nie muszą poznawać fabuły, a nauczyciel nie musi się upewniać, że ją dobrze zrozumiały i może się skoncentrować na innych aktywnościach. Dlatego proponujemy scenariusz oparty na historii „Czerwonego Kapturka”.
Aby skrócić tę drogę należy wybrać bajkę, którą dzieci już dobrze znają w języku ojczystym. Dzieci nie muszą poznawać fabuły, a nauczyciel nie musi się upewniać, że ją dobrze zrozumiały i może się skoncentrować na innych aktywnościach. Dlatego proponuję scenariusz oparty na historii „Czerwonego Kapturka”.
Oczywiście fakt, że dzieci znają fabułę nie oznacza, że powinniśmy zrezygnować z zabaw i skoncentrować się na tekście i rolach. Mechanizm działania jest taki sam, ale kilka jego etapów, dzięki znajomości treści, mamy już za sobą. Pamiętajmy, że zabawa to podstawowa aktywność dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, jak również źródło motywacji wewnętrznej.
[ . . . ]