Pewnie zdarzyło się Wam, że podczas zajęć w klasach I–III okazywało się, że Wasi uczniowie doskonale opanowali już słownictwo z danego tematu w przedszkolu. Najczęściej jednak nie dotyczy to całej grupy, a jedynie mniejszej lub większej jej części. Co zrobić w takiej sytuacji? Jak utrzymać uwagę uczniów, którzy już znają wprowadzane słówka, i nie zniechęcić tych, którzy się dopiero uczą? Rozwiązaniem może być użycie różnorodnych materiałów dydaktycznych, dzięki którym zarówno wprowadzimy, jak i powtórzymy dany zakres materiału.
Jednym z tematów realizowanych w przedszkolach i klasach I–III szkoły podstawowej są kolory. Dzisiaj chciałam podzielić się z Wami kilkoma pomysłami na przeprowadzenie zajęć językowych związanych właśnie z kolorami, opierając się na nietypowych pomocach dydaktycznych:
- I spy… colours
- The very colourful caterpillar
- Elmer the Patchwork Elephant
- Colour hunt
- Bottle cap game
- Handmade flashcards
[ . . . ]