W dziale znajdziesz

Wykorzystaj naturalną energię i chęć działania u swoich uczniów proponując im gry i zabawy, do których nie będziesz potrzebowała ryzy papieru, drukarki i nożyczek oraz długich godzin przygotowań. W tym dziale znajdziesz sprytne pomysły na zabawy ruchowe i piosenki, które nie wymagają żadnych dodatkowych pomocy. Skompletujesz zestaw „umilaczy”, którymi będziesz mogła rozpoczynać i kończyć lekcje lub aranżować przyjemne przerywniki. Wybierzesz się również na zajęcia na przedszkolnym i szkolnym podwórku, edukacyjny spacer czy kreatywną grę w plenerze. Wykorzystasz naturalne materiały, właściwe dla pór roku oraz po prostu… dobrą pogodę.

Przykładowe artykuły:

  • Spring fun - tor przeszkód z taśmy malarskiej
  • Candy play - szukamy kolorów w klasie
  • It's Spring Time! – pomysł na spacer sensoryczny
  • Let’s make a salad! - „fruit, vegetable & kitchen vocabulary”
  • lipiec - sierpień | 4 (8) 2018

    Wakacyjne projekty

    Wakacje… cóż to za wspaniały czas! Po wielu miesiącach wytężonej pracy nareszcie nadszedł wyczekiwany odpoczynek – najlepiej nad morzem lub w górach. Często jednak, zanim „oddelegujemy się” na urlop, bierzemy udział w różnego rodzaju półkoloniach lub innych letnich zajęciach. Nie są to standardowe lekcje, ale oczekuje się, że będą jeszcze bardziej kreatywne niż te prowadzone w ciągu roku. Nic dziwnego – podczas wakacji dzieci potrzebują nie tylko odpocząć, ale również przeżyć prawdziwe przygody. Jak jednak to zrobić, skoro całe 10 miesięcy zmagań za nami i pomysły w nawet najbardziej kreatywnej głowie już się wyczerpują?

  • lipiec - sierpień | 4 (8) 2018

    That’s not my student – DIY book

    Do bieżącego numeru „Get Creative!” postanowiłam przygotować coś dla wszystkich miłośników wydawnictwa Usborne, a w szczególności serii That’s not my… Jeżeli jeszcze jej nie znacie, koniecznie sięgnijcie po proponowane w jej ramach pozycje. Te książeczki to fantastyczna pomoc dydaktyczna dla nauczycieli najmłodszych oraz must have w domowej biblioteczce, jeżeli macie własne dzieci! Mnie szczególnie zainspirowała jedna z nich, którą uwielbiamy oglądać z moją córeczką – That’s not my baby. Co z tego wyszło? Zobaczcie sami!

  • maj - czerwiec | 3 (7) 2018

    Sensoryczne aktywności z kolorami w tle

    Zainspirowana świetnymi pomysłami z poprzedniego numeru, postanowiłam podzielić się z Wami jeszcze kilkoma propozycjami na aktywności z kolorami w tle. Niektóre być może Was zaskoczą, inne mogą być Wam znane, ale wszystkie są sprawdzone i z pewnością wywołają duży entuzjazm u Waszych uczniów! Nie spodziewajcie się tu tradycyjnych flashcards, tym razem w ruch pójdą miski, gąbki czy worki na śmieci. Lubicie sensoryczne aktywności? Nie możecie tego przegapić!

  • marzec - kwiecień | 2 (6) 2018

    Wielka księga kolorów

    Kolory to temat bardzo uniwersalny – z powodzeniem można przerabiać go w każdej grupie wiekowej, do tego na wiele różnych sposobów. Mogą stanowić punkt wyjściowy do rozszerzania znanego uczniom słownictwa, inspirują do wielu ciekawych aktywności i... otaczają każdego z nas! Przy tym temacie spokojnie możecie darować sobie drukowanie i laminowanie, ponieważ kolorowych pomocy dydaktycznych daleko nie trzeba szukać – znajdziecie je praktycznie wszędzie. Ja sięgam dziś na moją półkę po Wielką księgę kolorów.

  • styczeń - luty | 1 (5) 2018

    Tańce hulańce. Superpomysły na bal karnawałowy

    Bal karnawałowy to świetna okazja, żeby zaserwować naszym uczniom trochę angielskiego w wersji light. Proponowane poniżej zabawy będą dla nich przyjemną formą spędzenia czasu, a zarazem okazją do powtórzenia słownictwa. Pierwsze dwie propozycje stawiają na swobodną produkcję języka (fluency of speaking). Będzie to miła odmiana od aktywności sprawdzających accuracy, które zazwyczaj przeważają podczas lekcji z najmłodszymi (głównie w postaci przypominania sobie konkretnych słówek i nazywania flashcards). To co, przebrania już gotowe?

  • listopad - grudzień | 4 (4) 2017

    What’s the most important thing about Christmas

    Okres Świąt Bożego Narodzenia to dobry czas, aby uczyć dzieci, że od prezentów i choinki ważniejsze są relacje i to, z kim spędzają święta, czyli rodzina. Dla nauczycieli języka angielskiego jest to też okazja do zapoznania uczniów z nazwami członków rodziny oraz do ćwiczenia przez nich w praktyce języka mówionego.

  • wrzesień - październik | 3 (3) 2017

    Zabawy w rzeczywistość: na ulicy

    Początek roku szkolnego to czas, kiedy wszyscy nauczyciele zasypani są tonami dokumentów do wypełniania, planów do wydrukowania, pomocy do skompletowania – jednym słowem mnóstwem papieru. Dlatego trzeba łapać każdą okazję do sprytnego skrócenia czasu przygotowania zajęć. I takim właśnie sposobem będzie skorzystanie z pomysłu na lekcję o środkach transportu, którą przygotujecie bez grama papieru. Z wyjątkiem papierowej taśmy.

  • wrzesień - październik | 3 (3) 2017

    Good fairy

    Czas wakacji minął i dzieci powoli wracają do swoich obowiązków. Dobrze jest dać im czas na przyzwyczajenie się do nowej rutyny dnia, ale niesamowicie istotne jest także ciągłe wspieranie i podkreślanie ważności tych obowiązków oraz umacnianie w dziecku poczucia odpowiedzialności za swoje zadania. Ten powakacyjny powrót do codziennych prac i obowiązków można wykorzystać na lekcjach języka angielskiego. Ponieważ dzieciom nie jest łatwo zrezygnować z laby i zabawy na rzecz sumienności i pracowitości, będzie im towarzyszył dobry duszek, który pomoże w codziennych obowiązkach.

  • lipiec - sierpień | 2 (2) 2017

    Let’s play outside

    Słoneczna pogoda zachęca do opuszczenia szkolnych sal i zorganizowania zajęć na zewnątrz. Wielu osobom takie lekcje kojarzą się z wakacjami, luzem i leniuchowaniem, ale czy naprawdę zajęcia prowadzone poza czterema ścianami klasy są mniej wartościowe? Absolutnie nie!

  • maj - czerwiec | 1 (1) 2017

    Tablicowe gry dla klas I-III

    Istnieje mnóstwo gier i zabaw językowych, które nie wymagają niczego poza podstawowym wyposażeniem każdej klasy, tj. tablicy i czegoś do pisania. W tym artykule znajdziecie kilka moich ulubionych gier tablicowych dla klas I–III, które są bardzo angażujące i do których, jestem pewna, będziecie wracać nie raz.

  •  
     
    To Top ↑