Witajcie w nowym roku! Życzymy Wam, by był kreatywny i twórczy, w czym mamy nadzieję mieć swój udział. Wraz z rozpoczęciem 2020 r. przybywamy z kolejną porcją pomysłów i inspiracji.

 

W bieżącym numerze znajdziecie pomysły na zajęcia w zimowym klimacie, tym razem tematem przewodnim są ubrania i przebieranie się, w końcu karnawał tuż, tuż! Zapraszamy do działu „Get inspired“ po dwa scenariusze lekcji związane z tematem przewodnim numeru. Tradycyjnie – jeden dla edukacji przedszkolnej, w którym znajdziecie pomysły na powtórkę niewymagającą wielu przygotowań ze strony nauczyciela, za to maksymalnie angażującą uczniów, oraz drugi dla edukacji wczesnoszkolnej, zachęcający do wykorzystania nie tylko przygotowanych kart obrazkowych, ale także realiów.

 

Następnie zajrzyjcie do działu „Culture, please“ po ciekawe inspiracje walentynkowe, a do działów „Make it for free“, „No time me for flashcards“ oraz „Storytelling is fun“ po karnawałowe pomysły na zajęcia. Sprawdźcie, co warto wykorzystać w tym okresie, by przygotować naprawdę urozmaicone zajęcia! Poza tym, mamy dla Was ciekawe pomysły na aktywności związane ze zbliżającymi się Dniami Babci i Dziadka.

 

Spieszymy też z pomocnymi wskazówkami, tym razem przeczytacie, dlaczego piosenki ułatwiają naukę języka i na jakie utwory warto postawić w nadchodzących miesiącach, jak zabrać się za pracę z maluszkami, a także zgarniecie kolejną garść inspiracji związanych z wykorzystaniem technologii na Waszych lekcjach.

 

Nie przegapcie też zupełnie nowego działu – „1, 2, 3 rhyme with me“. Mamy nadzieję, że rymowane inspiracje bardzo Wam się przydadzą.

 

Wspaniałego nowego roku!

Marysia Bursche

GET INSPIRED

Clothes – review ideas for kindergarten

Ubrania to jeden z ulubionych tematów przedszkolaków. Nawet jeśli grupa opanuje materiał perfekcyjnie, to za rok warto go przypomnieć i rozszerzyć o nowe struktury. Pomysłów na zabawy wprowadzające nowe słownictwo i projektów plastycznych na pewno wam nie brakuje, dlatego proponujemy scenariusz lekcji powtórzeniowej w pełni poświęconej produkcji językowej uczniów.

W strefie online Prenumeraty PROFESJONALNEJ zamieściliśmy także:

Let’s get dressed! Ubieranki – przebieranki

Kasia Komarnicka przygotowała scenariusz lekcji dla klas I-III szkoły podstawowej. Wystarczy, że spakujecie do walizki kilka ubrań i ruszycie do sali lekcyjnej. Uwierzcie, że takie zajęcia spodobają się waszym uczniom i na pewno je zapamiętają. Scenariusz możecie dostosować do własnych potrzeb, użyć innego słownictwa, zmienić liczbę wprowadzanych słów, w zależności od poziomu zaawansowania waszych uczniów – jest uniwersalny.

W strefie online Prenumeraty PROFESJONALNEJ zamieściliśmy także:

MAKE IT FOR FREE

How to recycle for a Carnival

Jeśli chcecie świętować karnawał z dziećmi i jednocześnie nie wydać majątku, ten artykuł jest zdecydowanie dla was. Przedstawiamy kilka pomysłów na recyklingowe przyjęcie na zajęciach języka angielskiego.

NO TIME FOR FLASHCARDS

Karnawałowe szaleństwa językowe

W czasie karnawału nadarza się mnóstwo okazji, by – rezygnując z kart obrazkowych – utrwalać słownictwo z przeróżnych kręgów tematycznych. Naturalnym wyborem w kontekście zabaw karnawałowych będą ubrania, „przebieranki” oraz postacie fantastyczne... choć nie tylko! Całkiem łatwo przemycicie nazwy części ciała, twarzy, a także pory roku czy słownictwo związane z pogodą. Możecie także poszerzyć aspekt przebierania się – chociażby o nazwy zawodów. Karnawał to przecież czas zmiany tożsamości, zabawy i udawania kogoś, kim nie jesteśmy!

W strefie online Prenumeraty PROFESJONALNEJ zamieściliśmy także:

Funny grandparents

Dziadkowie są różni: dziadek Kasi ma długie wąsy, a dziadek Tomka jest łysy, babcia Ani nosi okulary, a babcia Pawła – czerwoną szminkę. Proponowane w artykule zabawy z okazji Dnia Babci i Dnia Dziadka to dobra okazja do powtórki słownictwa związanego z kolorami, częściami ciała i akcesoriami. Adaptacja znanej i lubianej gry „Zgadnij kto to” wykonana całkowicie przez dzieci to gwarancja dobrej zabawy i dużej porcji śmiechu.

W strefie online Prenumeraty PROFESJONALNEJ zamieściliśmy także:

STORY TELLING IS FUN

Dressing up is fun!

Książeczki obrazkowe sprawdzają się na zajęciach językowych, szczególnie te najprostsze, dobrze napisane, w których pojawiają się powtarzające się struktury. Ważne, by tekst czytało się „lekko” i rytmicznie. Co prawda, w przypadku książki to akurat klarowne ilustracje grają pierwsze skrzypce, jeżeli jednak towarzyszy im dobrze napisany tekst, oznacza to tylko jedno – nic, tylko brać taką książkę na swoje zajęcia! Marysia Bursche przybliża karnawałową propozycję autorstwa Lucy Cousins „Maisy Dresses Up”.

HI TECH

Instead of a handout

Wielu nauczycieli wykorzystuje podczas zajęć języka angielskiego nowe technologie. W Internecie znajdziemy wiele darmowych narzędzi, za pomocą których możemy w ciągu kilkunastu minut stworzyć interaktywne ćwiczenie. W artykule wskazujemy i opisujemy kilka stron internetowych udostępniających nauczycielom narzędzia do interaktywnych ćwiczeń, które można wykorzystać podczas lekcji lub w ramach pracy domowych.

CULTURE PLEASE

Valentine’s Day

Walentynki to święto miłości, a miłość ma przeróżne oblicza. Kochamy swoich rodziców, dziadków, rodzeństwo, przyjaciół… Wykorzystajmy ten piękny temat na zajęciach językowych! Monika Niedźwiedzka przygotowała pomysły na walentynkowe aktywności.

W strefie online Prenumeraty PROFESJONALNEJ zamieściliśmy także:

YOU CAN DO IT

Dobra piosenka – czyli jaka?

Piosenki towarzyszą nauczaniu języka angielskiego w zasadzie na każdym poziomie edukacyjnym. Są nieodłącznym elementem zajęć z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. I choć każdy nauczyciel wie, że piosenki ułatwiają naukę języka, to już nie każdy zastanawia się, dlaczego tak jest i co ważniejsze – jakie piosenki wybrać, by faktycznie przyspieszyć proces uczenia się. W artykule omawiamy korzyści płynące z używania piosenek na zajęciach z młodszymi uczniami, a także podpowiadamy, jak dobrać odpowiedni repertuar do zajęć i jakie utwory wybrać na zabawy karnawałowe.

W strefie online Prenumeraty PROFESJONALNEJ zamieściliśmy także:

FREESTYLE

One, two, three, play with me!

Dobierając odpowiednie metody i techniki pracy, nauczyciel może rozpocząć kształcenie mowy w języku obcym u dzieci w wieku żłobkowym i przedszkolnym. Odpowiednia praca na zajęciach językowych z dzieckiem, dopasowana do jego możliwości rozwojowych, przynosi zadowalające efekty oraz tworzy solidne podstawy do dalszego kształcenia (nie tylko językowego) małego ucznia. Z artykułu dowiecie się, jak odpowiednio organizować zajęcia dla dzieci poniżej 3. roku życia.

1, 2, 3 RHYME WITH ME

10 Little Snowmen

W tym numerze ruszamy z nowym działem „1, 2, 3, rhyme with me”, w którym prezentować będziemy uwielbiane przez nauczycieli rymowanki i ciekawe pomoce, jakie można z nimi połączyć, dodatkowe inspiracje oraz gotowe pomysły na ich wykorzystanie podczas zajęć z najmłodszymi.

W strefie online Prenumeraty PROFESJONALNEJ zamieściliśmy także:

To Top ↑