STEAM (Science, Technology, Engineering, Arts, Maths) to forma edukacji coraz bardziej popularna w wielu szkołach, gdzie odchodzi się od tradycyjnego w Polsce modelu polegającego na tym, że matematyka, biologia, technika czy przedmioty artystyczne to osobne zajęcia. Metoda STEAM korzysta ze wzorca znanego w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej, gdzie różne obszary nauki integrują się w praktyce – tak, jak w życiu. Z okazji World Food Day, przypadającego na 16 października, z magicznego kotła pełnego STEAM-owych aktywności wyłowiłam to, co łączy zabawę, eksperymenty i naukę języka na zajęciach angielskiego.
STEAM to nauka przez doświadczanie, poznawanie świata dzięki eksperymentom, przez rozwój umiejętności poznawczych, krytyczne myślenie i wyciąganie wniosków. Co więcej, STEAM wzmacnia w dziecku samodzielność i odpowiedzialność, uczy współdziałania w grupie i dążenia do wspólnego celu.
Naturalne wydaje się zatem wykorzystanie metody STEAM do nauki angielskiego. Praktyczne i zabawne doświadczenia pokazują dzieciom, że dzięki znajomości języka mogą zdobyć nowe, ciekawe informacje. Odchodzimy od powtarzania słówek, a w zamian nauka języka staje się kluczem do skarbca pełnego wiedzy. To owocuje w późniejszych latach wzrostem motywacji wewnętrznej – tak potrzebnej podczas nauki języka obcego.
[ . . . ]