Jednym z filarów neurodydaktyki, czyli edukacji przyjaznej mózgowi, jest nauczanie polisensoryczne. Nasze mózgi uczą się szybciej, jeśli angażujemy wiele zmysłów jednocześnie. Kolor, kształt, wielkość, smak, zapach, muzyka, dotyk, ruch – im więcej interesujących bodźców dociera do naszych mózgów, tym nauka przebiega efektywniej. Zatem do dzieła!
Przedstawiam zestaw sprawdzonych zabaw i aktywności sensorycznych, gotowych do wykorzystania na każdych zajęciach językowych. Jednak warto po nie sięgnąć podczas świętowania Pumpkin Day (przypada 26.10). Podczas nauczania ważne jest, aby wszystkie zmysły (dotyk, słuch, wzrok, smak, węch, sensory ruchowe) były odpowiednio odbierane, przetwarzane i integrowały się ze sobą. Dzisiaj dzieci coraz mniej czasu spędzają na aktywnościach, które stymulują wszystkie zmysły. Dlatego tak istotne jest, by podczas zajęć językowych wplatać elementy polisensoryczne, czyli takie, które angażują jak najwięcej zmysłów jednocześnie
[ . . . ]