Od dawna zachwyca mnie wieloznaczność angielskiego odpowiednika polskiego słowa „wiosna”. Bo przecież spring, jak podają słowniki, to nie tylko nazwa pory roku, ale także: sprężyna, krynica, źródło, a w wersji czasownikowej to spring znaczy skoczyć, wyrosnąć, pękać, tryskać itp. Ileż w tym nieokiełznanej energii i radości życia! I czymże jest wiosna, jeśli nie tymi wszystkimi słowami właśnie? Czyż to nie jest prawdziwa sprężyna, która pozwala światu odbić się po zimowym zastoju? Taką wiosnę zaserwujmy naszym uczniom na zajęciach językowych. Niech tętni kolorami, niech będzie pełna zmian, ruchu i życia!
SECRET GARDEN
Na początek zapraszam do poznania mojego pomysłu na wiosenną rymowankę, która w połączeniu z filcową tablicą pokaże uczniom prawdziwą magię wiosny. Jest to w końcu pora roku, która najbardziej kojarzy się ze zmianą, ruchem i czarami właśnie. Tak też dzieje się w moim wierszyku. Do jego zaprezentowania potrzebny będzie 12-elementowy zestaw prostych do wycięcia kształtów (6 kwiatowych płatków, 2 owale, 2 kółka, 2 prostokąty), z których na oczach dzieci będą powstawać kolorowe obrazy – podobizny różnych wiosennych bohaterów.
[ . . . ]