W dziale znajdziesz

Dzieci uwielbiają słuchać opowieści i przeżywać książkowe przygody! W tym dziale podpowiemy z jakich publikacji książkowych (bajek, opowiadań, historii) warto skorzystać podczas lekcji. Pokazujemy Wam również jak historia może stać się pretekstem do wspaniałej i skutecznej lekcji, podczas której poznacie słownictwo, struktury gramatyczne i poćwiczycie mówienie. To jednak nie wszystko! Specjalnie dla Was zamieszczamy w czasopiśmie gotowe teksty całkiem nowych opowieści, które możecie wyciąć, złożyć i wykorzystać na swoich zajęciach. I to nie tylko do czytania – razem z bajką dajemy Wam bowiem pomysł na dodatkowe zajęcia edukacyjne.

Przykładowe artykuły:

  • Meet the Easter Bunny -Angielska bajka kulinarna
  • Tell me your story – historia na kamieniach
  • Shoebox stories
  • marzec - kwiecień | 2 (30) 2022

    Wiosenne zabawy z zegarem w roli głównej

    Budząca się wraz z przybyciem wiosny przyroda może stać się inspiracją do nauki orientacji w czasie. W artykule odczaruję stereotypowe przekonanie o tym, że zabawy z zegarem są zbyt trudne dla przedszkolaków. Pokażę, jak w prosty i kreatywny sposób nauczyć najmłodszych budowy zegara oraz odczytywania pełnych godzin.

  • listopad - grudzień | 6 (28) 2021

    Oh no! Shark in the Snow!

    Dla wszystkich wielbicieli i sympatyków książek Nicka Sharratta mam cudowne wieści! 21 października opublikowana została najnowsza (czwarta) część serii przygód chłopca o imieniu Timothy Pope – Oh no! Shark in the Snow! Jeśli macie ochotę na ogromną dawkę humoru połączoną z poszukiwaniami rekina w otulonym śnieżnym puchem parku, to zdecydowanie propozycja dla Was. Ba! Dzięki zabawnej koncepcji powycinanych stron oraz wpadającemu w ucho, rymowanemu tekstowi książka gwarantuje świetną zabawę zarówno przedszkolakom, jaki i szkolniakom! Świąteczna książka uniwersalna? Zdecydowanie tak! Jeśli chcecie poznać całą serię bestsellerów i najbardziej popularnych książek wśród nauczycieli języka angielskiego, zapraszam do lektury.

  • lipiec - sierpień | 4 (26) 2021

    Czworonozni przyjaciele – kot i pies

    Przed nami dwa niecodzienne święta: Cat Day (8 sierpnia) oraz Dog Day (26 sierpnia). Za pomocą czworonożnych przyjaciół z łatwością wprowadzimy tematykę związaną ze zwierzakami domowymi. Pomysły opisane w artykule udowodnią, że książka to coś więcej niż tekst i ilustracje! Na warsztat weźmiemy nieszablonowe tytuły od wydawnictwa Walker Books, które w interaktywny sposób zaproszą uczniów do aktywnej opieki nad zwierzętami. Znany i lubiany temat pets świetnie sprawdzi się na zajęciach po wakacjach. Można go wykorzystać do szybkiej powtórki lub do zaprezentowania tematu w niecodziennej, zaskakującej odsłonie.

  • maj - czerwiec | 3 (25) 2021

    DIY Puppet Theatre – klasyczne baśnie w niecodziennej odsłonie

    Przedwakacyjne zajęcia to idealny czas na zaprezentowanie storytellingu w nowej, nieszablonowej odsłonie. Książki nie będą grały pierwszych skrzypiec, w artykule znajdziecie inspiracje do stworzenia ekologicznego teatrzyku z kartonów i tektury. Zobaczycie, jak w łatwy i szybki sposób zaadaptować klasyczne baśnie na potrzeby zajęć językowych.

  • marzec - kwiecień | 2 (24) 2021

    Maisy Grows a Garden czyli wiosenne ABC ogrodnicze

    Na wiosenny storytelling i lekcje inspirowane pracami ogrodniczymi idealnie sprawdzi się książka Maisy Grows a Garden. Kopanie, sadzenie, podlewanie, wyrywanie chwastów – to dzięki ciężkiej pracy warzywa rosną wyśmienicie! Książka w prosty i czytelny sposób przybliża kolejność prac ogrodowych (digging, planti ng, tending, fi rst growth, weeding, vegetables). Co więcej, jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki ożywają ilustracje! Wystarczy jedno pociągnięcie wystającej ze strony strzałki, aby wprawić je w ruch. Jeśli planujecie wiosenne tematy na zajęciach – koniecznie przetestujcie zabawy inspirowane przygodami Maisy ogrodniczki.

  • styczeń - luty | 1 (23) 2021

    Alternatywne pomysły na zabawy z wykorzystaniem książeczek

    Przygotowaliśmy niekonwencjonalne aktywności z wykorzystaniem książek anglojęzycznych, które wasi uczniowie dobrze znają. Udowodnimy, że storytelling nie kończy się na samym czytaniu. Książka to wielopłaszczyznowa pomoc dydaktyczna i przy odrobinie inwencji możemy łatwo zmotywować uczniów do aktywnego utrwalania jej treści. Jeśli uwielbiacie anglojęzyczne bajkoczytanie na zajęciach i poszukujecie sposobów na różnorodne wykorzystanie książek, przeczytajcie nasze propozycje.

  • listopad - grudzień | 6 (22) 2020

    Christmas Time!

    Ho, ho, ho! Zbliża się najwspanialszy okres w roku – Christmas Time! Święty Mikołaj, renifery, choinka, prezenty, śnieg, bałwanki… różnorodność książek w tematyce bożonarodzeniowej przyprawia o zawrót głowy i wybór odpowiedniej na zajęcia językowe jest nie lada wyzwaniem. Głowa do góry! Mamy aż dwie storytellingowe propozycje.

  • wrzesień - październik | 5 (21) 2020

    What’s in the Witch’s Kitchen?

    Halloween jest nieodzowną częścią lekcji kulturowych, dlatego planując jesienne zajęcia warto przemycić treści inspirowane tym wydarzeniem. Przebieranki, strachy i słodycze to zdecydowanie ulubione klimaty wszystkich dzieci niezależnie od wieku czy kraju, w którym żyją. Moda na Halloween zaowocowała ogromną różnorodnością tytułów książek o czarownicach, duchach, szkieletach, czarnych kotach itd. Co najważniejsze, z pozoru przerażające postaci przedstawione zostają w bardzo humorystyczny sposób. Pozwala to najmłodszym odbiorcom oswajać najróżniejsze strachy. Jeśli jesteście gotowi na przerażająco-śmieszne inspiracje książkowe, zapraszamy do lektury!

  • lipiec - sierpień | 4 (20) 2020

    Czas na wycieczkę

    Niech żyją wakacje! Wypływamy na głębokie wody storytellingu. W programie wycieczka na plażę oraz inspiracje podczas zajęć o środkach transportu. Przedstawiamy aż dwie książkowe propozycje na wakacyjne zajęcia z efektem WOW oraz kreatywne pomysły na aktywności nimi inspirowane. Uwaga! Artykuł zaraża optymistyczno-słonecznym nastrojem.

  • maj - czerwiec | 3 (19) 2020

    Storytime

    Prowadząc zajęcia istotne jest, aby uczniowie wiedzieli, jakiego typu aktywność zaraz się rozpocznie. Tego rodzaju rutyna daje im poczucie bezpieczeństwa i wprowadza porządek, a nauczycielowi ułatwia organizację i realizację planu zajęć. Proponujemy kilka prostych sposobów, które dadzą uczniom czytelny znak, że nadchodzi czas aktywnego czytania!

  •  
     
    To Top ↑