W dziale znajdziesz

Dzieci uwielbiają słuchać opowieści i przeżywać książkowe przygody! W tym dziale podpowiemy z jakich publikacji książkowych (bajek, opowiadań, historii) warto skorzystać podczas lekcji. Pokazujemy Wam również jak historia może stać się pretekstem do wspaniałej i skutecznej lekcji, podczas której poznacie słownictwo, struktury gramatyczne i poćwiczycie mówienie. To jednak nie wszystko! Specjalnie dla Was zamieszczamy w czasopiśmie gotowe teksty całkiem nowych opowieści, które możecie wyciąć, złożyć i wykorzystać na swoich zajęciach. I to nie tylko do czytania – razem z bajką dajemy Wam bowiem pomysł na dodatkowe zajęcia edukacyjne.

Przykładowe artykuły:

  • Meet the Easter Bunny -Angielska bajka kulinarna
  • Tell me your story – historia na kamieniach
  • Shoebox stories
  • wrzesień - październik | 5 (21) 2020

    What’s in the Witch’s Kitchen?

    Halloween jest nieodzowną częścią lekcji kulturowych, dlatego planując jesienne zajęcia warto przemycić treści inspirowane tym wydarzeniem. Przebieranki, strachy i słodycze to zdecydowanie ulubione klimaty wszystkich dzieci niezależnie od wieku czy kraju, w którym żyją. Moda na Halloween zaowocowała ogromną różnorodnością tytułów książek o czarownicach, duchach, szkieletach, czarnych kotach itd. Co najważniejsze, z pozoru przerażające postaci przedstawione zostają w bardzo humorystyczny sposób. Pozwala to najmłodszym odbiorcom oswajać najróżniejsze strachy. Jeśli jesteście gotowi na przerażająco-śmieszne inspiracje książkowe, zapraszamy do lektury!

  • lipiec - sierpień | 4 (20) 2020

    Czas na wycieczkę

    Niech żyją wakacje! Wypływamy na głębokie wody storytellingu. W programie wycieczka na plażę oraz inspiracje podczas zajęć o środkach transportu. Przedstawiamy aż dwie książkowe propozycje na wakacyjne zajęcia z efektem WOW oraz kreatywne pomysły na aktywności nimi inspirowane. Uwaga! Artykuł zaraża optymistyczno-słonecznym nastrojem.

  • maj - czerwiec | 3 (19) 2020

    Storytime

    Prowadząc zajęcia istotne jest, aby uczniowie wiedzieli, jakiego typu aktywność zaraz się rozpocznie. Tego rodzaju rutyna daje im poczucie bezpieczeństwa i wprowadza porządek, a nauczycielowi ułatwia organizację i realizację planu zajęć. Proponujemy kilka prostych sposobów, które dadzą uczniom czytelny znak, że nadchodzi czas aktywnego czytania!

  • maj - czerwiec | 3 (19) 2020

    The Very Silly Shark – czyli prawdziwy ocean pomysłów

    Przed nami wyprawa do zakamarków tętniącego życiem oceanu. Sprawdzimy, jakie zwierzęta kryją się w morskiej toni i czy aby na pewno każde z nich ma przyjacielskie zamiary. Jeśli macie ochotę na porządną dawkę kreatywnych pomysłów na wakacyjno-morskie zajęcia ten artykuł jest dla was!

  • marzec - kwiecień | 2 (18) 2020

    My little world EGG, czyli JAJKO w roli głównej!

    Anna Buschke zaprasza w ekscytującą podróż w poszukiwaniu kolorowych pisanek i proponuje dawkę pomysłów i inspiracji w wiosenno-wielkanocnym klimacie. Dodatkowo przekonuje, jak ogromy potencjał drzemie w książce pt. My litt le world EGG kultowego wydawnictwa Litt le Tiger Kids.

  • styczeń - luty | 1 (17) 2020

    Dressing up is fun!

    Książeczki obrazkowe sprawdzają się na zajęciach językowych, szczególnie te najprostsze, dobrze napisane, w których pojawiają się powtarzające się struktury. Ważne, by tekst czytało się „lekko” i rytmicznie. Co prawda, w przypadku książki to akurat klarowne ilustracje grają pierwsze skrzypce, jeżeli jednak towarzyszy im dobrze napisany tekst, oznacza to tylko jedno – nic, tylko brać taką książkę na swoje zajęcia! Marysia Bursche przybliża karnawałową propozycję autorstwa Lucy Cousins „Maisy Dresses Up”.

  • listopad - grudzień | 6 (16) 2019

    The very sad Santa

    Storytelling jest naprawdę fun! Jednak tym razem Basia Bednarczyk nie opowie o pomysłach na jej ulubioną zimowo-świąteczną książkę, a raczej zachęci do stworzenia czegoś własnego. Sprawdź, jak zaciekawić dzieci własną historyjką.

  • wrzesień - październik | 5 (15) 2019

    Storytellingowe pomoce DIY

    Jeśli opowiadanie historyjek w klasyczny sposób (odczytując z książki, prezentując karty obrazkowe) to dla was zdecydowanie za mało, zachęcamy do zapoznania się z artykułem, w którym pokazujemy, że warto korzystać z własnoręcznie wykonanych pomocy, takich jak np. fartuchy, łyżki czy kamienie.

  • lipiec - sierpień | 4 (14) 2019

    AAA! There’s a shark in the classroom!

    Jeżeli jeszcze nie znacie świetnej książki Nicka Sharratta pt. Shark in the Park, która jest pierwszą z serii trzech (kolejne części to Shark in the Dark oraz Shark in the Park on a Windy Day), ten artykuł zdecydowanie jest dla was! Natomiast jeżeli znacie i lubicie wprowadzać ją na swoje zajęcia, również zachęcamy do zapoznania się z pomysłami, przygotowanymi przez Marysię Bursche, na odgrywanie tej historii. Dobra zabawa gwarantowana!

  • maj - czerwiec | 3 (13) 2019

    Hooray for Fish

    Planując lekcję o wakacyjnej tematyce, nie możecie zapomnieć o Hooray for Fish! Autorstwa Lucy Cousins. Mała rybka wyrusza w podróż po wielkich wodach i napotyka wiele ciekawych i oryginalnych ryb. Zobaczycie ryby w paski i kropki, ryby wesołe i smutne, a nawet takie, które można spotkać tylko w tej opowieści. Zdradzamy pomysły na ciekawe lekcje z Hooray for Fish!  

  •  
     
    To Top ↑