W dziale znajdziesz

Pokażemy Ci jak opracować własny plan pracy w zależności od Twojej liczby godzin lekcyjnych, materiałów, jakimi dysponujesz, programu, na którym pracujesz. W tym dziale dostaniesz praktyczne wskazówki, które wzmocnią Twoje umiejętności metodyczne i przeprowadzą przez zawiłości niezbędnej dokumentacji. Podpowiemy również jak budować skuteczną komunikację z rodzicami i tym samym wspierać proces nauki języka obcego. I co niezwykle istotne – przedstawimy Wam skuteczne i sprytne pomysły na ćwiczenia i zabawy, które pomogą wyciszyć lub zaktywizować grupę i skupić się na wykonywaniu proponowanych przez Ciebie działań oraz rozwiązywać problemy wychowawcze.

Przykładowe artykuły:

  • Lekcja hospitowana bez stresu
  • Wyciszanie i aktywizowanie grupy
  • Współpraca z rodzicami
  • Jakie formy pracy zaproponować dziecku nieśmiałemu, wzrokowcowi, słuchowcowi, kinestetykowi?
  • marzec - kwiecień | 2 (24) 2021

    Zadbaj o swój angielski w 5 prostych krokach

    Dołujesz się myślą o tym, jak pogarsza się twój angielski? Biczujesz się za to, że jesteś magistrem anglistyki, a uciekają ci słówka? Jeżeli uczysz zbyt wiele grup/zbyt długo na podstawowym poziomie – to całkowicie normalne. Nie używasz, czyli zapominasz. Nie denerwuj się tym ani sobie tego nie wyrzucaj. Nie warto się tym zamartwiać – trzeba działać! A ja uchylę rąbka tajemnicy, jak sobie z tym radzę.

  • styczeń - luty | 1 (23) 2021

    Jak rozgadać uczniów?

    Każdemu nauczycielowi języka obecnego powinno zależeć na tym, aby uczniowie rozmawiali (zarówno z nim, jak i między sobą) – prowadzili monologi, dialogi lub dyskusje. W końcu w nauce języka najważniejsza jest komunikacja. Małe dzieci zaczynają porozumiewać się poprzez gesty i pojedyncze wyrazy, a dopiero później zaczynają składać pełne zdania. Tak samo jest z językiem angielskim. Musimy zachęcać uczniów do mówienia, pamiętając, że „nie od razu Londyn zbudowali” i od czegoś trzeba zacząć.

  • wrzesień - październik | 5 (21) 2020

    Coding Offline, czyli zabawy z elementami kodowania

    Umiejętność zakodowania i odkodowania informacji rozwija w dzieciach zdolność logicznego myślenia i wnioskowania, kształtuje dziecięcą wyobraźnię, co sprawia, że coraz więcej zabaw z elementami kodowania pojawia się w dzisiejszej edukacji. Jak wykorzystać to w nauce języka i jakie przyniesie to korzyści?

  • wrzesień - październik | 5 (21) 2020

    Rutyna nie znaczy nuda

    Tzw. classroom routine – klasowa rutyna to zestaw elementów powtarzanych regularnie podczas zajęć. Dzięki niemu nauczycielowi łatwiej jest kontrolować przebieg lekcji i utrzymać ład, a uczniowie czują się komfortowo i bezpiecznie. Klasowa rutyna jest tak samo ważna na każdym etapie nauczania, niezależnie od przedmiotu i wieku osób uczących się. Słyszysz rutyna, myślisz nuda? Otóż nie zawsze! Przekonamy was, że nuda i rutyna wcale nie muszą iść w parze, za rękę, jak nasi mali uczniowie wchodzący do sali.

  • maj - czerwiec | 3 (19) 2020

    Angielski w domowym zaciszu

    Jako nauczyciele angielskiego pewnie często słyszycie od rodziców pytanie: W co się bawić z dziećmi, aby przy okazji uczyły się języka i czy da się to robić bez płynnej znajomości języka angielskiego? Tak! Można z dziećmi powtarzać i ćwiczyć język przy okazji chociażby codziennych spraw i obowiązków. Podczas drogi do przedszkola czy szkoły, mycia rąk lub zębów, przy obiedzie, przed snem, a nawet rysując, czy oglądając bajkę. Warto zaproponować rodzicom zabawy, które opisuję w niniejszym artykule. Ale oczywiście większość z nich możecie również wykorzystać w swoich grupach przedszkolnych czy szkolnych.

  • marzec - kwiecień | 2 (18) 2020

    I ty potrafisz CLILować f

    Jeśli chociaż kilka lat nauczasz na tym samym poziomie edukacyjnym, być może doświadczyłaś/eś już takiego poczucia, że co roku robisz to samo. Te same słówka, powtórzenie, jakaś forma sprawdzenia wiadomości i dalej: kolejny unit w ten sam sposób. Taka sytuacja może prowadzić do spadku motywacji, a nawet do poczucia, że w sumie nie wiadomo, dlaczego nauczasz języka, bo uczniowie są średnio zaangażowani, a powtórki wychodzą różnie. Aleksandra Maconowicz proponuje rozwiązanie, które może odmienić sytuację w klasie: spróbuj CLILować. Jeśli szukasz czegoś nowego, co z pewnością zmieni twoją dynamikę pracy – ten artykuł jest dla ciebie.

  • marzec - kwiecień | 2 (18) 2020

    Top 5 gier i zabaw do wykorzystania „od ręki”

    W pracy z dziećmi często zdarza się, że scenariusz zajęć musi ulec małej lub dużej modyfikacji. Dlatego warto być przygotowanym na taką ewentualność i mieć bazę dodatkowych aktywności w postaci gier i zabaw, które uratują lekcję. Ilona Pawełek przygotowała listę gier i zabaw do wykorzystania „od ręki”.

  • styczeń - luty | 1 (17) 2020

    Dobra piosenka – czyli jaka?

    Piosenki towarzyszą nauczaniu języka angielskiego w zasadzie na każdym poziomie edukacyjnym. Są nieodłącznym elementem zajęć z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. I choć każdy nauczyciel wie, że piosenki ułatwiają naukę języka, to już nie każdy zastanawia się, dlaczego tak jest i co ważniejsze – jakie piosenki wybrać, by faktycznie przyspieszyć proces uczenia się. W artykule omawiamy korzyści płynące z używania piosenek na zajęciach z młodszymi uczniami, a także podpowiadamy, jak dobrać odpowiedni repertuar do zajęć i jakie utwory wybrać na zabawy karnawałowe.

  • listopad - grudzień | 6 (16) 2019

    Moc zapachu!

    Jeśli chcesz, by twoi uczniowie poczuli atmosferę świąt Bożego Narodzenia, zapamiętali doświadczenia i towarzyszące im słownictwo, sięgnij po multisensoryczne, pachnące pomysły! Wyczarowane aromatami sensoryczne wrażenia zapadną w pamięć nawet najmniej zaangażowanych uczniów.

  • wrzesień - październik | 5 (15) 2019

    Cel? Pal!

    Wielu lektorów, szczególnie tych rozpoczynających ekscytującą przygodę z uczeniem, zastanawia się, na jakiej podstawie ocenić, czy dana lekcja zakończyła się sukcesem. Odpowiedź jest prosta – udana lekcja to taka, która realizuje precyzyjnie określone cele, a jak je określać? Podpowiadamy w artykule.  

  •  
     
    To Top ↑