W dziale znajdziesz

Pokażemy Ci jak opracować własny plan pracy w zależności od Twojej liczby godzin lekcyjnych, materiałów, jakimi dysponujesz, programu, na którym pracujesz. W tym dziale dostaniesz praktyczne wskazówki, które wzmocnią Twoje umiejętności metodyczne i przeprowadzą przez zawiłości niezbędnej dokumentacji. Podpowiemy również jak budować skuteczną komunikację z rodzicami i tym samym wspierać proces nauki języka obcego. I co niezwykle istotne – przedstawimy Wam skuteczne i sprytne pomysły na ćwiczenia i zabawy, które pomogą wyciszyć lub zaktywizować grupę i skupić się na wykonywaniu proponowanych przez Ciebie działań oraz rozwiązywać problemy wychowawcze.

Przykładowe artykuły:

  • Lekcja hospitowana bez stresu
  • Wyciszanie i aktywizowanie grupy
  • Współpraca z rodzicami
  • Jakie formy pracy zaproponować dziecku nieśmiałemu, wzrokowcowi, słuchowcowi, kinestetykowi?
  • marzec - kwiecień | 2 (12) 2019

    Sekrety szczęśliwego nauczyciela

    Jak to się dzieje, że niektórzy nauczyciele budzą się rano z uśmiechem na twarzy i cali w skowronkach pędzą do szkoły, a inni od pierwszego września odliczają dni do końca roku szkolnego? Sprawdźcie, jak podsycać płomienie w lektorskim sercu i nie dopuścić do wypalenia zawodowego.

  • styczeń - luty | 1 (11) 2019

    Słów kilka o słówkach. Jak w przedszkolu rozpocząć naukę czytania w języku angielskim?

    Często nauczyciele zastanawiają się, czy w okresie przedszkolnym można już rozpocząć naukę czytania w języku obcym. Tymczasem okazuje się, że literkową podróż można rozpocząć już z dwuletnimi maluszkami, przechodząc przez kolejne etapy wdrażania do nauki czytania, a później pisania. W artykule podpowiadamy, jak to zrobić.

  • styczeń - luty | 1 (11) 2019

    Jak się bawić, by dzieci więcej mówiły? Zabawy interaktywne

    Komunikacja w języku obcym może stanowić wyzwanie dla najmłodszych. Zdarza się (szczególnie w przedszkolu), że niektóre dzieci mają wewnętrzny opór przed wystąpieniem na forum grupy. Najmłodsi uczestnicy zajęć językowych mogą potrzebować sporo czasu, zanim ośmielą się aktywnie komunikować. Wyzwaniem jest również rozwijanie komunikacji w bardzo licznych grupach i klasach. Jak zapytać każde dziecko o imię i nadal utrzymać skupienie pozostałych dzieci? Proponujemy technikę pracy nad komunikacją – interaktywność.

  • listopad - grudzień | 6 (10) 2018

    5 sposobów na zaangażowanie

    Zastanawiasz się czasem, jak w ciekawy i przede wszystkim efektywny sposób zaangażować twoich najmłodszych uczniów? Jakie aktywności proponować, by uczynić zajęcia jak najatrakcyjniejszymi, niekoniecznie spędzając na ich przygotowaniu mnóstwo czasu? Poznaj pięć pomysłów na proste, ale angażujące aktywności dla dzieci.

  • wrzesień - październik | 5 (9) 2018

    Zaplanuj dobrze nowy rok

    Przed nami nowy rok przedszkolny – kolejne dziesięć miesięcy zajęć, wprowadzania nowych tematów, wcielania w życie nowych pomysłów. Zaplanuj go dobrze, a zdecydowanie ułatwisz sobie pracę… i życie!

  • lipiec - sierpień | 4 (8) 2018

    Jak oceniać, żeby doceniać

    Wakacje to najlepszy czas nie tylko na zasłużony odpoczynek, ale też rozsądne zaplanowanie pracy na kolejny rok szkolny. Żeby zaś twoja praca miała trwalsze efekty niż kilka najbliższych lekcji, warto włączyć do niej formative assessment, znany w Polsce jako ocenianie kształtujące (OK).

  • maj - czerwiec | 3 (7) 2018

    101 powodów dlaczego warto uczyć się angielskiego

    My, lektorzy, wiemy doskonale, że prowadzenie lekcji w 100% w języku obcym przynosi najlepsze efekty. Niestety, czasem spotyka się to z niezrozumieniem i oporem ze strony uczniów, szczególnie tych najmłodszych. Jeśli ten problem dotyczy też Ciebie, mamy przewrotną radę – przeprowadź lekcję po polsku! Ale tylko jedną! Dziś prezentujemy inspirację na lekcję, która przybliży dzieciom Twój cel i wytłumaczy, dlaczego lekcje odbywają się w języku obcym.

  • marzec - kwiecień | 2 (6) 2018

    One, two, three eyes on me... Sprytne sposoby na skupienie uwagi rozbrykanych uczniów

    Praca z young learners zapewnia mnóstwo atrakcji! Możemy zapomnieć o sterczeniu pod tablicą, bo znaczna część lekcji odbywa się na dywanie. Tabelki i ćwiczenia gramatyczne zanudziłyby uczniów już po 10 sekundach, dlatego do naszych lekcji włączamy elementy gier, zabaw i rywalizacji. Naszymi asystentami są często postaci z bajek, a wolnych wieczorów nie musimy tracić na wizyty na siłowni – kto by ich potrzebował po kilku godzinach wspólnego skakania i tańczenia? Niestety, praca z dziećmi stawia przed nami również nie lada wyzwanie w postaci zachowania dyscypliny podczas zajęć. Jeśli utrzymanie grupy w ryzach spędza ci czasem sen z powiek, zapraszamy po garść pomysłów, dzięki którym lepiej zorganizujesz swoją pracę!

  • marzec - kwiecień | 2 (6) 2018

    Rozkład materiału

    W bieżącym numerze „Get Creative!” przedstawiam Wam przykładowy rozkład materiału na miesiące kwiecień, maj i czerwiec, opracowany pod kątem grup przedszkolnych, zawierający propozycje piosenek i zabaw do wykorzystania podczas zajęć o danej tematyce. Proponowany układ treści może stanowić punkt wyjściowy do bardziej lub mniej rozbudowanego rozkładu materiału czy planu pracy dostosowanego do indywidualnych potrzeb nauczyciela oraz poszczególnych grup wiekowych.

  • styczeń - luty | 1 (5) 2018

    Rozkład materiału luty–marzec

    W niniejszym numerze „Get Creative!” przedstawiam Wam przykładowy rozkład materiału na miesiące luty i marzec, opracowany pod kątem grup przedszkolnych, zawierający propozycje piosenek i zabaw do wykorzystania podczas zajęć o danej tematyce. Proponowany układ treści może stanowić punkt wyjściowy do bardziej lub mniej rozbudowanego rozkładu materiału czy planu pracy dostosowanego do indywidualnych potrzeb nauczyciela oraz poszczególnych grup wiekowych.

  •  
     
    To Top ↑