W dziale znajdziesz

Pokażemy Ci jak opracować własny plan pracy w zależności od Twojej liczby godzin lekcyjnych, materiałów, jakimi dysponujesz, programu, na którym pracujesz. W tym dziale dostaniesz praktyczne wskazówki, które wzmocnią Twoje umiejętności metodyczne i przeprowadzą przez zawiłości niezbędnej dokumentacji. Podpowiemy również jak budować skuteczną komunikację z rodzicami i tym samym wspierać proces nauki języka obcego. I co niezwykle istotne – przedstawimy Wam skuteczne i sprytne pomysły na ćwiczenia i zabawy, które pomogą wyciszyć lub zaktywizować grupę i skupić się na wykonywaniu proponowanych przez Ciebie działań oraz rozwiązywać problemy wychowawcze.

Przykładowe artykuły:

  • Lekcja hospitowana bez stresu
  • Wyciszanie i aktywizowanie grupy
  • Współpraca z rodzicami
  • Jakie formy pracy zaproponować dziecku nieśmiałemu, wzrokowcowi, słuchowcowi, kinestetykowi?
  • wrzesień - październik | 5 (21) 2020

    Coding Offline, czyli zabawy z elementami kodowania

    Umiejętność zakodowania i odkodowania informacji rozwija w dzieciach zdolność logicznego myślenia i wnioskowania, kształtuje dziecięcą wyobraźnię, co sprawia, że coraz więcej zabaw z elementami kodowania pojawia się w dzisiejszej edukacji. Jak wykorzystać to w nauce języka i jakie przyniesie to korzyści?

  • wrzesień - październik | 5 (21) 2020

    Rutyna nie znaczy nuda

    Tzw. classroom routine – klasowa rutyna to zestaw elementów powtarzanych regularnie podczas zajęć. Dzięki niemu nauczycielowi łatwiej jest kontrolować przebieg lekcji i utrzymać ład, a uczniowie czują się komfortowo i bezpiecznie. Klasowa rutyna jest tak samo ważna na każdym etapie nauczania, niezależnie od przedmiotu i wieku osób uczących się. Słyszysz rutyna, myślisz nuda? Otóż nie zawsze! Przekonamy was, że nuda i rutyna wcale nie muszą iść w parze, za rękę, jak nasi mali uczniowie wchodzący do sali.

  • maj - czerwiec | 3 (19) 2020

    Angielski w domowym zaciszu

    Jako nauczyciele angielskiego pewnie często słyszycie od rodziców pytanie: W co się bawić z dziećmi, aby przy okazji uczyły się języka i czy da się to robić bez płynnej znajomości języka angielskiego? Tak! Można z dziećmi powtarzać i ćwiczyć język przy okazji chociażby codziennych spraw i obowiązków. Podczas drogi do przedszkola czy szkoły, mycia rąk lub zębów, przy obiedzie, przed snem, a nawet rysując, czy oglądając bajkę. Warto zaproponować rodzicom zabawy, które opisuję w niniejszym artykule. Ale oczywiście większość z nich możecie również wykorzystać w swoich grupach przedszkolnych czy szkolnych.

  • marzec - kwiecień | 2 (18) 2020

    I ty potrafisz CLILować f

    Jeśli chociaż kilka lat nauczasz na tym samym poziomie edukacyjnym, być może doświadczyłaś/eś już takiego poczucia, że co roku robisz to samo. Te same słówka, powtórzenie, jakaś forma sprawdzenia wiadomości i dalej: kolejny unit w ten sam sposób. Taka sytuacja może prowadzić do spadku motywacji, a nawet do poczucia, że w sumie nie wiadomo, dlaczego nauczasz języka, bo uczniowie są średnio zaangażowani, a powtórki wychodzą różnie. Aleksandra Maconowicz proponuje rozwiązanie, które może odmienić sytuację w klasie: spróbuj CLILować. Jeśli szukasz czegoś nowego, co z pewnością zmieni twoją dynamikę pracy – ten artykuł jest dla ciebie.

  • marzec - kwiecień | 2 (18) 2020

    Top 5 gier i zabaw do wykorzystania „od ręki”

    W pracy z dziećmi często zdarza się, że scenariusz zajęć musi ulec małej lub dużej modyfikacji. Dlatego warto być przygotowanym na taką ewentualność i mieć bazę dodatkowych aktywności w postaci gier i zabaw, które uratują lekcję. Ilona Pawełek przygotowała listę gier i zabaw do wykorzystania „od ręki”.

  • styczeń - luty | 1 (17) 2020

    Dobra piosenka – czyli jaka?

    Piosenki towarzyszą nauczaniu języka angielskiego w zasadzie na każdym poziomie edukacyjnym. Są nieodłącznym elementem zajęć z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. I choć każdy nauczyciel wie, że piosenki ułatwiają naukę języka, to już nie każdy zastanawia się, dlaczego tak jest i co ważniejsze – jakie piosenki wybrać, by faktycznie przyspieszyć proces uczenia się. W artykule omawiamy korzyści płynące z używania piosenek na zajęciach z młodszymi uczniami, a także podpowiadamy, jak dobrać odpowiedni repertuar do zajęć i jakie utwory wybrać na zabawy karnawałowe.

  • listopad - grudzień | 6 (16) 2019

    Moc zapachu!

    Jeśli chcesz, by twoi uczniowie poczuli atmosferę świąt Bożego Narodzenia, zapamiętali doświadczenia i towarzyszące im słownictwo, sięgnij po multisensoryczne, pachnące pomysły! Wyczarowane aromatami sensoryczne wrażenia zapadną w pamięć nawet najmniej zaangażowanych uczniów.

  • wrzesień - październik | 5 (15) 2019

    Cel? Pal!

    Wielu lektorów, szczególnie tych rozpoczynających ekscytującą przygodę z uczeniem, zastanawia się, na jakiej podstawie ocenić, czy dana lekcja zakończyła się sukcesem. Odpowiedź jest prosta – udana lekcja to taka, która realizuje precyzyjnie określone cele, a jak je określać? Podpowiadamy w artykule.  

  • lipiec - sierpień | 4 (14) 2019

    Multisensorycznie – praktycznie

    Zastanawiasz się czasem, czy multisensoryczność na zajęciach to tylko moda? Efektowne, ale niepraktyczne zabawy na wyjątkowe okazje? Dużo zachodu, ale mało efektów językowych? może kusi cię, by wprowadzić nauczanie multisensoryczne na swoje zajęcia, ale nie do końca wiesz, jak rozpocząć tę przygodę? Albo obawiasz się, że multisensoryczne nauczanie języka obcego jest zbyt czaso- i pracochłonne? Jeśli twoja odpowiedź na chociaż jedno z powyższych pytań brzmi twierdząco, koniecznie zapoznaj się z artykułem.

  • maj - czerwiec | 3 (13) 2019

    Get inspired with Erasmus+

    Program Erasmus+ jest kontynuacją Comeniusa, dość dobrze znanego nauczycielom języków obcych w szkołach i przedszkolach. Jeśli chcecie podnosić swoje kompetencje zawodowe podczas zagranicznych wyjazdów, powinniście zainteresować się ofertą grantową Erasmusa+.

  •  
     
    To Top ↑