W dziale znajdziesz

Pokażemy Ci jak opracować własny plan pracy w zależności od Twojej liczby godzin lekcyjnych, materiałów, jakimi dysponujesz, programu, na którym pracujesz. W tym dziale dostaniesz praktyczne wskazówki, które wzmocnią Twoje umiejętności metodyczne i przeprowadzą przez zawiłości niezbędnej dokumentacji. Podpowiemy również jak budować skuteczną komunikację z rodzicami i tym samym wspierać proces nauki języka obcego. I co niezwykle istotne – przedstawimy Wam skuteczne i sprytne pomysły na ćwiczenia i zabawy, które pomogą wyciszyć lub zaktywizować grupę i skupić się na wykonywaniu proponowanych przez Ciebie działań oraz rozwiązywać problemy wychowawcze.

Przykładowe artykuły:

  • Lekcja hospitowana bez stresu
  • Wyciszanie i aktywizowanie grupy
  • Współpraca z rodzicami
  • Jakie formy pracy zaproponować dziecku nieśmiałemu, wzrokowcowi, słuchowcowi, kinestetykowi?
  • lipiec - sierpień | 4 (8) 2018

    Jak oceniać, żeby doceniać

    Wakacje to najlepszy czas nie tylko na zasłużony odpoczynek, ale też rozsądne zaplanowanie pracy na kolejny rok szkolny. Żeby zaś twoja praca miała trwalsze efekty niż kilka najbliższych lekcji, warto włączyć do niej formative assessment, znany w Polsce jako ocenianie kształtujące (OK).

  • maj - czerwiec | 3 (7) 2018

    101 powodów dlaczego warto uczyć się angielskiego

    My, lektorzy, wiemy doskonale, że prowadzenie lekcji w 100% w języku obcym przynosi najlepsze efekty. Niestety, czasem spotyka się to z niezrozumieniem i oporem ze strony uczniów, szczególnie tych najmłodszych. Jeśli ten problem dotyczy też Ciebie, mamy przewrotną radę – przeprowadź lekcję po polsku! Ale tylko jedną! Dziś prezentujemy inspirację na lekcję, która przybliży dzieciom Twój cel i wytłumaczy, dlaczego lekcje odbywają się w języku obcym.

  • marzec - kwiecień | 2 (6) 2018

    One, two, three eyes on me... Sprytne sposoby na skupienie uwagi rozbrykanych uczniów

    Praca z young learners zapewnia mnóstwo atrakcji! Możemy zapomnieć o sterczeniu pod tablicą, bo znaczna część lekcji odbywa się na dywanie. Tabelki i ćwiczenia gramatyczne zanudziłyby uczniów już po 10 sekundach, dlatego do naszych lekcji włączamy elementy gier, zabaw i rywalizacji. Naszymi asystentami są często postaci z bajek, a wolnych wieczorów nie musimy tracić na wizyty na siłowni – kto by ich potrzebował po kilku godzinach wspólnego skakania i tańczenia? Niestety, praca z dziećmi stawia przed nami również nie lada wyzwanie w postaci zachowania dyscypliny podczas zajęć. Jeśli utrzymanie grupy w ryzach spędza ci czasem sen z powiek, zapraszamy po garść pomysłów, dzięki którym lepiej zorganizujesz swoją pracę!

  • marzec - kwiecień | 2 (6) 2018

    Rozkład materiału

    W bieżącym numerze „Get Creative!” przedstawiam Wam przykładowy rozkład materiału na miesiące kwiecień, maj i czerwiec, opracowany pod kątem grup przedszkolnych, zawierający propozycje piosenek i zabaw do wykorzystania podczas zajęć o danej tematyce. Proponowany układ treści może stanowić punkt wyjściowy do bardziej lub mniej rozbudowanego rozkładu materiału czy planu pracy dostosowanego do indywidualnych potrzeb nauczyciela oraz poszczególnych grup wiekowych.

  • styczeń - luty | 1 (5) 2018

    Rozkład materiału luty–marzec

    W niniejszym numerze „Get Creative!” przedstawiam Wam przykładowy rozkład materiału na miesiące luty i marzec, opracowany pod kątem grup przedszkolnych, zawierający propozycje piosenek i zabaw do wykorzystania podczas zajęć o danej tematyce. Proponowany układ treści może stanowić punkt wyjściowy do bardziej lub mniej rozbudowanego rozkładu materiału czy planu pracy dostosowanego do indywidualnych potrzeb nauczyciela oraz poszczególnych grup wiekowych.

  • listopad - grudzień | 4 (4) 2017

    Rozkład materiału grudzień-styczeń

    W niniejszym numerze „Get Creative!” przedstawiam Wam przykładowy rozkład materiału na miesiące grudzień i styczeń, opracowany pod kątem grup przedszkolnych, zawierający propozycje piosenek i zabaw do wykorzystania podczas zajęć o danej tematyce. Proponowany układ treści może stanowić punkt wyjściowy do bardziej lub mniej rozbudowanego rozkładu materiału czy planu pracy dostosowanego do indywidualnych potrzeb nauczyciela oraz poszczególnych grup wiekowych.

  • wrzesień - październik | 3 (3) 2017

    Kreatywne pomysły na pierwsze zajęcia

    Powrót do szkoły nie jest łatwy nie tyko dla uczniów, lecz także (co tu kryć) dla nauczycieli. Wielu z nas już w sierpniu zaczyna planowanie pierwszych zajęć w nowym roku szkolnym. Jak przygotować lekcje, żeby zaproponować dzieciom coś nowego, żeby zaciekawić je nauką już od pierwszych zajęć? Tutaj zazwyczaj pojawia się problem. Bardzo często pracujemy już wiele lat i każdego roku korzystamy z tych samych pomysłów, popadając w rutynę. Warto przygotować nowe ćwiczenia, które zaangażują również… nas samych.

  • wrzesień - październik | 3 (3) 2017

    Wycisz grupę na piątkę!

    Jak wiadomo, praca z dziećmi do łatwych nie należy. Najmłodsi uczniowie mają superpamięć, ale krótkotrwałą, lubią różnorodność, ale nie przesyt, są żywi i potrafi ą zarazić pozytywną energią, ale ta czasem ich rozpiera... Jednym słowem: nauczyciel musi się nieźle natrudzić, by sprostać ich potrzebom, a jednocześnie zapanować nad, niekiedy naprawdę dużą, grupą. Dziś przedstawiam Wam 5 sprawdzonych sposobów na wyciszenie uczniów, które prędzej czy później na pewno Wam się przydadzą.

  • wrzesień - październik | 3 (3) 2017

    Rozkład materiału wrzesień–listopad

    W bieżącym numerze „Get Creative!” przedstawiam Wam przykładowy rozkład materiału na miesiące wrzesień–listopad, opracowany pod kątem grup przedszkolnych, zawierający propozycje piosenek i zabaw do wykorzystania podczas zajęć o danej tematyce. Proponowany układ treści może stanowić punkt wyjściowy do bardziej lub mniej rozbudowanego rozkładu materiału czy planu pracy dostosowanego do indywidualnych potrzeb nauczyciela oraz poszczególnych grup wiekowych.

  •  
     
    To Top ↑