W dziale znajdziesz

Pokażemy Ci jak opracować własny plan pracy w zależności od Twojej liczby godzin lekcyjnych, materiałów, jakimi dysponujesz, programu, na którym pracujesz. W tym dziale dostaniesz praktyczne wskazówki, które wzmocnią Twoje umiejętności metodyczne i przeprowadzą przez zawiłości niezbędnej dokumentacji. Podpowiemy również jak budować skuteczną komunikację z rodzicami i tym samym wspierać proces nauki języka obcego. I co niezwykle istotne – przedstawimy Wam skuteczne i sprytne pomysły na ćwiczenia i zabawy, które pomogą wyciszyć lub zaktywizować grupę i skupić się na wykonywaniu proponowanych przez Ciebie działań oraz rozwiązywać problemy wychowawcze.

Przykładowe artykuły:

  • Lekcja hospitowana bez stresu
  • Wyciszanie i aktywizowanie grupy
  • Współpraca z rodzicami
  • Jakie formy pracy zaproponować dziecku nieśmiałemu, wzrokowcowi, słuchowcowi, kinestetykowi?
  • marzec - kwiecień | 2 (30) 2022

    Skuteczne sposoby na motywowanie uczniów

    Skuteczne, atrakcyjne i sprawiające radość uczniom lekcje to marzenie każdego nauczyciela. Wszyscy doskonale zdajemy sobie sprawę, że na efektywność zajęć językowych wpływa nie tylko dobrze przemyślany i starannie zaplanowany scenariusz lekcji, ale również inne, istotne czynniki, m.in. stopień zmotywowania uczniów. Im bardziej zaangażowani są nasi słuchacze, tym efekty nauczania są lepsze! Natomiast brak motywacji to ogromna przeszkoda, którą jednak można pokonać. Poznajcie siedem zasad skutecznego motywowania i angażowania do nauki!

  • wrzesień - październik | 5 (27) 2021

    Upraszczaj Swoją Pracę, Czyli Nauczanie Bardziej Strategiczne

    Bardzo łatwo wpaść w ferwor przygotowywania zajęć według klucza „więcej i ciekawiej”, bo wiele materiałów i pomocy dydaktycznych jest łatwo dostępnych. Jeśli po raz kolejny wydałaś/ eś w sklepie pół wypłaty na gadżety do zajęć, zapełniłaś/-eś cały folder nowościami i czujesz, że to Cię przytłacza, a nad materiałami online już dawno straciłaś/eś kontrolę – to znaczy, że pora przystopować.To najwyższy czas, by ograniczyć bodźce i impulsy, które mówią: „kup”, „pobierz” i „wydrukuj”. Zaproponuję rozwiązanie, które jeszcze do niedawna było dla mnie szalone: przygotowuj mniej i pracuj mniej!  

  • lipiec - sierpień | 4 (26) 2021

    Zacznij rok szkolny z efektem WOW!

    Wprowadzenie cyklicznych warsztatów kreatywnych i naukowych dla dzieci może stać się źródłem dodatkowego dochodu dla placówki edukacyjnej, ale również doskonałym sposobem promowania jej, podejmowania skutecznych działań marketingowych, pozyskiwania nowych klientów i pokazania, że dbamy o różnorodność oferty edukacyjnej zaspokajającej niewątpliwie coraz to większe potrzeby dzieci i ich rodziców.

  • maj - czerwiec | 3 (25) 2021

    Let’s read in English!

    Zajęcia językowe na wczesnym etapie nie muszą koncentrować się wyłącznie na poznawaniu i utrwalaniu nowego słownictwa, mogą również tworzyć solidne podstawy do dalszego kształcenia w kierunku samodzielnego pisania i czytania w przedszkolu. Niemożliwe? A jednak! Dzięki dobraniu odpowiedniej metody i techniki pracy najmłodsi uczniowie mogą czytać po angielsku, tak jak robią to ich rówieśnicy w Wielkiej Brytanii.

  • marzec - kwiecień | 2 (24) 2021

    Zadbaj o swój angielski w 5 prostych krokach

    Dołujesz się myślą o tym, jak pogarsza się twój angielski? Biczujesz się za to, że jesteś magistrem anglistyki, a uciekają ci słówka? Jeżeli uczysz zbyt wiele grup/zbyt długo na podstawowym poziomie – to całkowicie normalne. Nie używasz, czyli zapominasz. Nie denerwuj się tym ani sobie tego nie wyrzucaj. Nie warto się tym zamartwiać – trzeba działać! A ja uchylę rąbka tajemnicy, jak sobie z tym radzę.

  • styczeń - luty | 1 (23) 2021

    Jak rozgadać uczniów?

    Każdemu nauczycielowi języka obecnego powinno zależeć na tym, aby uczniowie rozmawiali (zarówno z nim, jak i między sobą) – prowadzili monologi, dialogi lub dyskusje. W końcu w nauce języka najważniejsza jest komunikacja. Małe dzieci zaczynają porozumiewać się poprzez gesty i pojedyncze wyrazy, a dopiero później zaczynają składać pełne zdania. Tak samo jest z językiem angielskim. Musimy zachęcać uczniów do mówienia, pamiętając, że „nie od razu Londyn zbudowali” i od czegoś trzeba zacząć.

  • wrzesień - październik | 5 (21) 2020

    Coding Offline, czyli zabawy z elementami kodowania

    Umiejętność zakodowania i odkodowania informacji rozwija w dzieciach zdolność logicznego myślenia i wnioskowania, kształtuje dziecięcą wyobraźnię, co sprawia, że coraz więcej zabaw z elementami kodowania pojawia się w dzisiejszej edukacji. Jak wykorzystać to w nauce języka i jakie przyniesie to korzyści?

  • wrzesień - październik | 5 (21) 2020

    Rutyna nie znaczy nuda

    Tzw. classroom routine – klasowa rutyna to zestaw elementów powtarzanych regularnie podczas zajęć. Dzięki niemu nauczycielowi łatwiej jest kontrolować przebieg lekcji i utrzymać ład, a uczniowie czują się komfortowo i bezpiecznie. Klasowa rutyna jest tak samo ważna na każdym etapie nauczania, niezależnie od przedmiotu i wieku osób uczących się. Słyszysz rutyna, myślisz nuda? Otóż nie zawsze! Przekonamy was, że nuda i rutyna wcale nie muszą iść w parze, za rękę, jak nasi mali uczniowie wchodzący do sali.

  • maj - czerwiec | 3 (19) 2020

    Angielski w domowym zaciszu

    Jako nauczyciele angielskiego pewnie często słyszycie od rodziców pytanie: W co się bawić z dziećmi, aby przy okazji uczyły się języka i czy da się to robić bez płynnej znajomości języka angielskiego? Tak! Można z dziećmi powtarzać i ćwiczyć język przy okazji chociażby codziennych spraw i obowiązków. Podczas drogi do przedszkola czy szkoły, mycia rąk lub zębów, przy obiedzie, przed snem, a nawet rysując, czy oglądając bajkę. Warto zaproponować rodzicom zabawy, które opisuję w niniejszym artykule. Ale oczywiście większość z nich możecie również wykorzystać w swoich grupach przedszkolnych czy szkolnych.

  • marzec - kwiecień | 2 (18) 2020

    I ty potrafisz CLILować f

    Jeśli chociaż kilka lat nauczasz na tym samym poziomie edukacyjnym, być może doświadczyłaś/eś już takiego poczucia, że co roku robisz to samo. Te same słówka, powtórzenie, jakaś forma sprawdzenia wiadomości i dalej: kolejny unit w ten sam sposób. Taka sytuacja może prowadzić do spadku motywacji, a nawet do poczucia, że w sumie nie wiadomo, dlaczego nauczasz języka, bo uczniowie są średnio zaangażowani, a powtórki wychodzą różnie. Aleksandra Maconowicz proponuje rozwiązanie, które może odmienić sytuację w klasie: spróbuj CLILować. Jeśli szukasz czegoś nowego, co z pewnością zmieni twoją dynamikę pracy – ten artykuł jest dla ciebie.

  •  
     
    To Top ↑