WYDANIE lipiec-sierpień | 4 (50) 2025
1… 2… 3… EMOCJE!
Czy temat emocji w nauczaniu języka angielskiego musi być tylko kolejnym punktem na liście zajęć do zrealizowania? A co, jeśli podejdziemy do niego inaczej – szerzej i bardziej świadomie? Emocje to nie tylko słowa takie jak happy, sad czy angry. To realne przeżycia dzieci, które wpływają na ich zachowanie, zdolność uczenia się i budowanie relacji. Dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym często dopiero uczą się rozpoznawać, nazywać i regulować swoje emocje.
To właśnie w tym czasie szczególnie potrzebują przestrzeni, w której mogą oswoić się ze swoimi uczuciami – także w języku angielskim. Warto więc tworzyć zajęcia, które nie tylko uczą słówek, ale też wspierają rozwój emocjonalny. Takie, które odpowiadają na potrzeby dzieci i sprawiają, że nauka angielskiego staje się czymś więcej niż tylko przyswajaniem nowych słów.
Magda Zielińska

3 ETAPY EMOCJONALNO-JĘZYKOWEGO ROZWOJU
Dziecko mówi: I’m happy / I’m sad. Na tym jednak zwykle się kończy. Emocje to jednak coś znacznie głębszego niż pojedyncze słowa. Emocje przypominają fale – przychodzą, zmieniają się, czasem zaskakują. To bogactwo uczuć i przeżyć, które wpływają na to, jak myślimy, co robimy i jak widzimy świat. To radość, która chce tańczyć, złość, która kipi, smutek, który chowa się w kącie.
Jeśli chcemy, by dzieci naprawdę mówiły o tym, co czują, musimy dać im coś więcej niż pojedyncze słowa. Musimy nauczyć je:
1) rozpoznawać emocje,
2) opisywać i diagnozować je,
3) świadomie reagować na nie oraz wyrażać swoje potrzeby.
Ten artykuł jest dostępny dla prenumeratorów
Jeżeli masz prenumeratę
Zaloguj sięJeśli nie masz prenumeraty wybierz odpowiedni dla Ciebie wariant i zamów, aby mieć dostęp do artykułów i strefy online.
-
Prenumerata cyfrowa
Co zyskujesz?
- 6 numerów czasopisma w wydaniu papierowym, co dwa miesiące prosto na Twoje biurko
- Prezenty i dodatki drukowane do czasopisma
- 6 numerów czasopisma w wydaniu elektronicznym
- Dostęp do biblioteki archiwalnych wydań czasopisma
- Ponad 45 numerów, ponad 2760 stron artykułów
- Scenariusze lekcji, scenariusze przedstawień
- Inspiracje na święta nietypowe i dni ważne
- Pełny dostęp do biblioteki ponad 1300 materiałów do pobrania bez limitu
- karty pracy
- tematyczne flashcards
- plakaty, gry, plansze, szablony
Prenumerata cyfrowa
dwuletnia- Dwuletnia prenumerata czasopisma Get Creative! obejmująca 12 wydań cenie 598,00 zł zamiast 698,00 zł. Oszczędzasz aż 100 zł!
- To jednorazowy koszt, który się opłaca - to w sumie tyle co kawa na mieście raz w miesiącu
-
Prenumerata premium
Co zyskujesz?
- 6 numerów czasopisma w wydaniu papierowym, co dwa miesiące prosto na Twoje biurko
- Prezenty i dodatki drukowane do czasopisma
- 6 numerów czasopisma w wydaniu elektronicznym
- Dostęp do biblioteki archiwalnych wydań czasopisma
- Ponad 45 numerów, ponad 2760 stron artykułów
- Scenariusze lekcji, scenariusze przedstawień
- Inspiracje na święta nietypowe i dni ważne
- Pełny dostęp do biblioteki ponad 1300 materiałów do pobrania bez limitu
- karty pracy
- tematyczne flashcards
- plakaty, gry, plansze, szablony
Prenumerata premium
dwuletnia- Dwuletnia prenumerata czasopisma Get Creative! obejmująca 12 wydań cenie 849,00 zł zamiast 998,00 zł. Oszczędzasz aż 149 zł!
- To jednorazowy koszt, który się opłaca - to w sumie tyle co kawa na mieście raz w miesiącu
O autorze

Magda Zielińska
Magda od sześciu lat z zaangażowaniem uczy dzieci języka angielskiego. Jej doświadczenie obejmuje pracę z najmłodszymi w żłobku, przedszkolu, zerówce oraz klasach 1-3. Dzięki temu zrozumiała, jak istotne jest dostosowanie metod nauczania do wieku i potrzeb dzieci.
Od pięciu lat jest związana z placówką Montessori, gdzie obecnie koncentruje się na pracy z uczniami w klasach 0-2. Stosuje metodę immersji językowej oraz CLIL, co pozwala dzieciom na naturalne przyswajanie języka obcego poprzez angażujące i praktyczne działania. Pedagogika Marii Montessori to dla niej nie tylko metoda, ale także filozofia, która inspiruje ją w codziennej pracy i przynosi ogromną satysfakcję.
W 2024 roku rozpoczęła współpracę z dwumiesięcznikiem „Get Creative”, gdzie regularnie publikuje artykuły, dzieląc się swoimi pomysłami i doświadczeniami z szerszym gronem odbiorców. Jej celem jest inspirowanie innych nauczycieli, lektorów oraz rodziców do tworzenia angażujących i efektywnych zajęć dla dzieci.
Mieszka w Bydgoszczy, a w wolnych chwilach uwielbia podróżować i aktywnie spędzać czas. Stworzyła stronę Okey Dokey w 2021 roku, aby dzielić się swoimi autorskimi materiałami oraz pomysłami, które mogą urozmaicić naukę języka angielskiego. Na stronie znajduje się bogaty zbiór inspiracji i zasobów, które mogą stać się wartościowym wsparciem w pracy nauczycieli oraz źródłem świeżych pomysłów na zajęcia.
FB: https://www.facebook.com/EnglishOkeyDokey
IG: https://www.instagram.com/english_okeydokey/profilecard/?igsh=cjFkNWFwN2cyN2ds
Sklep: okey-dokey.pl
Najnowszy artykuł autora:
