WYDANIE lipiec-sierpień | 4 (50) 2025
Jak dbać o MOTYWACJĘ w pracy nauczyciela?
Motywacja to impuls, który uruchamia energię potrzebną do podjęcia wysiłku do wykonania zadania. Wśród czynników wpływających na motywację znajdziemy materialne i niematerialne. Aby zbudować od nowa motywację nauczycieli, należy na pewno podwyższyć ich wynagrodzenia. Na to jednak wpływu nie mają nauczyciele i w obecnej sytuacji warto przyjrzeć się czynnikom pozamaterialnym.
Dorota Piątek-Chudzik

Czynnikami niematerialnymi oferowanymi przez dyrektora szkoły lub władze oświatowe, które pomogą w motywacji nauczycieli mogą być: podziękowanie, publiczne wyróżnienie lub gratulacje. Aby pozytywnie wzmocnić, nie należy odsuwać uznania w czasie i wyróżnić konkretne czynniki, np.: „Dziękuję Pani Annie Nowak za zorganizowanie apelu. Doceniam, że przygotowała Pani tę uroczystość sama z klasą wychowawczą. Podobało mi się włączenie wszystkich uczniów w organizację, dostosowanie środków przekazu do możliwości odbiorczych uczniów i dekoracje wykorzystujące liście, gałązki, owoce. Moją szczególną uwagę przykuł fakt, że uczniowie z Pani klasy poinformowali, że dekoracje zostały przygotowane dzięki zebraniu ich elementów podczas spaceru po parku i terenie przyszkolnym oraz to, że uczniowie zachęcili publiczność apelu do poczęstowania się owocami, które stanowiły element dekoracji. Doceniam, że przypomniała Pani o tym, że owoce należy umyć przed spożyciem. Jeszcze raz bardzo dziękuję”.
Ten artykuł jest dostępny dla prenumeratorów
Jeżeli masz prenumeratę
Zaloguj sięJeśli nie masz prenumeraty wybierz odpowiedni dla Ciebie wariant i zamów, aby mieć dostęp do artykułów i strefy online.
-
Prenumerata cyfrowa
Co zyskujesz?
- 6 numerów czasopisma w wydaniu papierowym, co dwa miesiące prosto na Twoje biurko
- Prezenty i dodatki drukowane do czasopisma
- 6 numerów czasopisma w wydaniu elektronicznym
- Dostęp do biblioteki archiwalnych wydań czasopisma
- Ponad 45 numerów, ponad 2760 stron artykułów
- Scenariusze lekcji, scenariusze przedstawień
- Inspiracje na święta nietypowe i dni ważne
- Pełny dostęp do biblioteki ponad 1300 materiałów do pobrania bez limitu
- karty pracy
- tematyczne flashcards
- plakaty, gry, plansze, szablony
Prenumerata cyfrowa
dwuletnia- Dwuletnia prenumerata czasopisma Get Creative! obejmująca 12 wydań cenie 598,00 zł zamiast 698,00 zł. Oszczędzasz aż 100 zł!
- To jednorazowy koszt, który się opłaca - to w sumie tyle co kawa na mieście raz w miesiącu
-
Prenumerata premium
Co zyskujesz?
- 6 numerów czasopisma w wydaniu papierowym, co dwa miesiące prosto na Twoje biurko
- Prezenty i dodatki drukowane do czasopisma
- 6 numerów czasopisma w wydaniu elektronicznym
- Dostęp do biblioteki archiwalnych wydań czasopisma
- Ponad 45 numerów, ponad 2760 stron artykułów
- Scenariusze lekcji, scenariusze przedstawień
- Inspiracje na święta nietypowe i dni ważne
- Pełny dostęp do biblioteki ponad 1300 materiałów do pobrania bez limitu
- karty pracy
- tematyczne flashcards
- plakaty, gry, plansze, szablony
Prenumerata premium
dwuletnia- Dwuletnia prenumerata czasopisma Get Creative! obejmująca 12 wydań cenie 849,00 zł zamiast 998,00 zł. Oszczędzasz aż 149 zł!
- To jednorazowy koszt, który się opłaca - to w sumie tyle co kawa na mieście raz w miesiącu
O autorze

Dorota Piątek-Chudzik
Od 20 lat uczy języka angielskiego, jej specjalizacją jest przygotowywanie dzieci i młodzieży do zdawania międzynarodowych certyfikatów Cambridge English oraz zajęcia pełne ruchu, gier i odziaływania przez sztukę. Jest fanką immersji językowej, czyli metody, której założeniem jest mówienie wyłącznie w języku angielskim w czasie zajęć.
Wykształcenie kierunkowe (filologia angielska) oraz studia dziennikarskie pozwoliły jej poznać tajniki różnych profesji. Jeszcze na studiach współpracowała z Gazetą Krakowską oraz TVP3 Kraków, czego owocem są cykle artykułów i reportaży w działach: miejskim i kultury. Kiedy jednak pierwszy raz przekroczyła próg szkolnej klasy, zrozumiała, że uczenie angielskiego to coś, co daje jej największą radość. Ukończyła więc studia filologiczne oraz szereg kursów z różnych dziedzin metodyki nauczania dzieci i młodzieży. Postanowiła także zdobyć doświadczenie międzynarodowe, skończyła metodyczny kurs CELTA w International House London, dzięki któremu mogła dzielić się swoją wiedzą z dziećmi i młodzieżą w Londynie, jak i na całym świecie.
W 2022 roku otworzyła swoją szkołę językową British Street, której założeniem jest nauka języka angielskiego dzieci i młodzieży przez zabawę i ciekawe projekty w myśl immersji językowej. Stworzyła także własną ścieżkę programową Let’s go Cambridge – przygotowującą dzieci do zdawania międzynarodowych certyfikatów językowych już od najmłodszych lat. Więcej o szkole tutaj: www.britishstreet.pl oraz na Instagramie i Facebooku.
Prywatnie mama dwóch nastoletnich córek, uwielbia wyprawy do ukochanej Toskanii i wieczory z dobrą książką.
Najnowszy artykuł autora:
