WYDANIE listopad-grudzień | 6 (40) 2023
Jak wdrożyć nauczanie wielozmysłowe na zajęciach językowych?
Nauczanie wielozmysłowe to podejście, które zakłada, że uczniowie uczą się najlepiej, gdy proces uwzględnia wszystkie zmysły i różne style uczenia się. Koncepcja opiera się na założeniu, że każdy uczeń ma swoje indywidualne preferencje dotyczące tego, jak najlepiej przyswaja wiedzę, i że ludzkie zmysły (wzrok, słuch, dotyk, smak) mogą być wykorzystane do lepszego zrozumienia i zapamiętania materiału.
Ilona Pawełek
Głównym celem nauczania multisensorycznego jest stworzenie środowiska edukacyjnego, które umożliwia uczniom korzystanie z wszystkich zmysłów i różnorodnych umiejętności podczas nauki. Oznacza to, że nauczyciele starają się prezentować materiał, wykorzystując np.: materiały wizualne, dźwiękowe, aktywności praktyczne i interakcje społeczne. Dzięki temu uczniowie mają szansę przyswajać wiedzę w sposób, który jest dla nich bardziej naturalny i efektywny.
Ten artykuł jest dostępny dla prenumeratorów
Jeżeli masz prenumeratę
Zaloguj sięJeśli nie masz prenumeraty wybierz odpowiedni dla Ciebie wariant i zamów, aby mieć dostęp do artykułów i strefy online.
O autorze
Ilona Pawełek
Jej pasją jest tworzenie materiałów dydaktycznych, które wspomagają proces nauczania. Swoimi pomysłami i propozycjami zabaw na zajęcia językowe dzieli się na blogu English Freak (www.englishfreak.pl).