WYDANIE maj-czerwiec | 3 (43) 2024
Jak wykorzystać codzienne przedmioty podczas niecodziennych zabaw językowych
Uczenie języka obcego w dużym stopniu wiąże się z poszukiwaniem odpowiednich, efektywnych oraz efektownych sposobów, metod i technik na uatrakcyjnianie zajęć. Warto podkreślić, że zaplanowanie zajęć tak, aby były maksymalnie angażujące oraz intrygujące dla uczniów, jest niezwykle istotne. Gry i zabawy językowe są naturalnym wyborem, ponieważ uczenie się języka obcego z ich pomocą jest nie tylko przyjemne dla uczniów, ale także w pełni wspomaga rozumienie i systematyzowanie materiału. Przygotowanie konkretnych gier i zabaw jest jednak czasochłonne i nie zawsze wszystkie pomysły są gotowe do wdrożenia „tu i teraz”. Brzmi znajomo, prawda?
Magdalena Zawadzka
Jednym z najlepszych i najbardziej skutecznych sposobów, aby rozbudzić zainteresowanie i zaangażowanie uczniów, to właśnie wdrożenie konkretnych gier i zabaw językowych. Bowiem zwiększają i zapewniają uczniom przyjemną atmosferę oraz motywują do aktywnego uczestnictwa w lekcji i kontynuowania wysiłku. Podkreślmy jednocześnie, że sam proces nauczania jest długotrwały i realnie wiele zależy od tego, jak wspieramy naszych uczniów.
Ten materiał jest dostępny dla prenumeratorów
Jeżeli masz prenumeratę
Zaloguj sięJeśli nie masz prenumeraty wybierz odpowiedni dla Ciebie wariant i zamów, aby mieć dostęp do artykułów i strefy online.
-
Prenumerata premium
Co zyskujesz?
- 6 numerów czasopisma w wydaniu papierowym, co dwa miesiące prosto na Twoje biurko
- Prezenty i dodatki drukowane do czasopisma
- Dostęp online do aktualnego numeru i archiwalnych wydań czasopisma
- Pełny dostęp do biblioteki materiałów w strefie online (gotowe materiały do zajęć do pobrania – bez limitu – karty pracy, plakaty, gry, plansze, szablony itd.) i nagrań z tematycznych szkoleń
-
Prenumerata cyfrowa
Co zyskujesz?
- Dostęp online do aktualnego numeru i archiwalnych wydań czasopisma
- Pełny dostęp do biblioteki materiałów w strefie online (gotowe materiały do zajęć do pobrania – bez limitu – karty pracy, plakaty, gry, plansze, szablony itd.) i nagrań z tematycznych szkoleń
O autorze
Magdalena Zawadzka
Lektor i metodyk z ponad 14-letnim doświadczeniem. Absolwentka Nauczycielskiego Kolegium Języków Obcych (2012) oraz Uniwersytetu Warszawskiego (2014), gdzie uzyskała tytuł magistra filologii angielskiej. W swojej pracy nie tylko miała okazję współpracować z dziećmi, ale także z młodzieżą oraz dorosłymi, w tym studentami. Ma doświadczenie w przygotowywaniu do egzaminów Cambridge na wszystkich poziomach, począwszy od egzaminu Starters, a kończąc na egzaminie CPE. Jej pasja do nauczania i chęć tworzenia innowacyjnych, efektywnych metod nauki zainspirowały ją do założenia własnej szkoły języka angielskiego o nazwie Dragonfly, która znajduje się w Warszawie. Chciała stworzyć miejsce, gdzie kursanci w każdym wieku i na każdym poziomie zaawansowania mogą rozwijać swoje umiejętności językowe w przyjaznej, wspierającej atmosferze. Wierzy, że indywidualne podejście do każdego ucznia oraz wykorzystanie nowoczesnych technologii edukacyjnych to klucz do sukcesu w nauce języków obcych. Dodatkowo, wspiera lektorów poprzez szkolenia, webinary i prowadzenie swojego konta na Instagramie: magdalena_theteacher. Prywatnie mama dwuletniej Apolonii i fanka kryminalnych historii.