WYDANIE marzec – kwiecień | 2 (12) 2019
Let’s go to the zoo!
Większość dzieci doskonale zna i lubi tematy związane ze zwierzętami. Warto więc wykorzystać fakt, że 8 kwietnia przypada Dzień Miłośników Zoo, i wpleść ten temat do wiosennych zajęć. Przygotowaliśmy cztery proste aktywności, dzięki którym wzbogacicie swoje zajęcia i sprawicie dzieciom ogromną frajdę. Wszystkie pomysły wymagają od uczniów sporej aktywności ruchowej i gwarantują ich zaangażowanie oraz wywołują uśmiech na twarzy. Przygotujcie się na dużą dawkę gestykulacji.
Karolina Lubas
Przygotowałam cztery proste aktywności, dzięki którym wzbogacicie swoje zajęcia i sprawicie dzieciom ogromną frajdę. Wszystkie pomysły wymagają od uczniów sporej aktywności ruchowej i gwarantują ich zaangażowanie oraz wywołują uśmiech na twarzy. Przygotujcie się na dużą dawkę gestykulacji.
WHERE DO ANIMALS LIVE?
PRZYGOTOWANIE
Przygotujcie cztery odpowiednio duże pojemniki i umieśćcie w nich:
- wodę,
- piasek,
- lód (lub styropian, który będzie imitował śnieg),
- trawę.
Pojemniki posłużą jako imitacje naturalnych środowisk, w których mogą żyć zwierzęta. Gdy będą już gotowe, uszykujcie figurki zwierząt i umieśćcie je w woreczku, tak aby można było wygodnie je losować.
TIP
Jeśli nie uda się wam zdobyć figurek, możecie wydrukować i zalaminować karty przedstawiające zwierzęta (pamiętajcie, aby wziąć pod uwagę również zwierzęta gospodarcze).
PRZEBIEG ZABAWY
Na początku zabawy zapytajcie dzieci, jakie zwierzęta mieszkają w zoo i czy pamiętają ich nazwy po angielsku. Gdy powtórzycie słownictwo, wyjaśnijcie, że dzisiaj będziecie dopasowywać zwierzęta do naturalnego środowiska, w którym żyją. Następnie wyciągnijcie worek ze zwierzętami i po kolei zapraszajcie uczniów do losowania. Zadaniem każdego ucznia będzie nazwanie wylosowanego zwierzęcia oraz umieszczenie go w odpowiednim pojemniku. Jeśli uczniowie będą mieli trudności z dopasowaniem, można zaangażować całą grupę do pomocy. Zabawę kontynuujcie do momentu, aż wszystkie zwierzęta zostaną przyporządkowane do swojego naturalnego środowiska.
IMITATION OF ANIMALS
PRZYGOTOWANIE
Przygotujcie nagrania odgłosów zwierząt. Zastanówcie się, w jaki sposób możecie zobrazować poszczególne zwierzęta, tak aby uczniowie mogli to bez problemu powtórzyć i odgadnąć, o jakie zwierzę chodzi.
PRZEBIEG ZABAWY
Przed rozpoczęciem tej aktywności wspólnie z dziećmi przypomnijcie nazwy zwierząt. Gdy będziecie pewni, że dzieci je pamiętają, możecie zapytać, czy wiedzą, jakie odgłosy wydają poszczególne zwierzęta. Zaprezentujcie, jak powinno wyglądać odgadnięcie zwierzęcia (nie tylko odgadnięcie nazwy, ale również zobrazowanie jego zachowania). Następnie włączcie nagranie odgłosów, zatrzymujcie je po każdym zwierzęciu. Po odsłuchaniu dzieci będą musiały wspólnie nazwać zwierzę oraz naśladować jego zachowanie. Zabawę kontynuujcie do momentu zakończenia nagrania.
TIP
Co jakiś czas jako przerywnik lekcji możecie włączać nagrania, tak aby uczniowie odgadli i zaprezentowali zwierzę, którego głos usłyszeli.
BEAR AND TIGER
PRZYGOTOWANIE
Przygotujcie dwie maski: jedną z wizerunkiem niedźwiedzia, a drugą – tygrysa.
PRZEBIEG ZABAWY
Poinformujcie dzieci, że zwierzęta – niedźwiedź i tygrys – są bardzo głodne i zjedzą wszystko, co się przed nimi nie ukryje lub im nie ucieknie. Poproście uczniów, aby wstali (wy również to zróbcie), wybierzcie dwie osoby i załóżcie im maski. Uczniowie w maskach odwracają się do reszty grupy plecami. Wytłumaczcie pozostałym dzieciom, że będziecie powtarzać gesty danych zwierząt i je odpowiednio nazywać. Gdy wymienicie słowo tiger lub bear, uczeń z odpowiednią maską odwraca się do reszty grupy. Zadaniem pozostałych uczniów będzie ucieczka (run) przed tygrysem oraz schowanie się/przykucnięcie (hide) w przypadku niedźwiedzia. Uczeń, który udaje tygrysa lub niedźwiedzia, łapie jedną osobę, której przekazuje maskę. Warto powtórzyć to z uczniami kilka razy, aby jak najwięcej z nich miało możliwość założenia maski i „upolowania” swojego następcy.
STOP THE MUSIC
PRZYGOTOWANIE
Do przeprowadzenia tego ćwiczenia wykorzystajcie piosenkę Let’s go to the zoo z Super Simple Songs, potrzebna będzie również jedna piłeczka.
https://youtube.com/watch?v=OwRmivbNgQk
PRZEBIEG ZABAWY
Poproście uczniów, aby usiedli w kółku, bardzo blisko siebie. Następnie wytłumaczcie im, że ich zadaniem będzie podawanie sobie piłeczki podczas słuchania piosenki. Gdy muzyka cichnie, uczniowie przestają podawać piłkę. Dziecko, które nie zdąży podać jej koledze lub koleżance obok i wciąż trzyma ją w rękach, musi wymienić po angielsku nazwę jednego wybranego zwierzęcia i pokazać je za pomocą gestów. Gdy to wykona, ponownie włączcie muzykę i kontynuujcie zabawę.
Mam nadzieję, że przedstawione pomysły zainspirują was do stworzenia wyjątkowych lekcji. Pamiętajcie, że podczas zajęć nie musicie wykorzystywać wszystkich zaproponowanych przeze mnie aktywności, ale, jak widzicie, bez flashcards również można przeprowadzić ciekawe zajęcia.
Ten artykuł jest dostępny dla prenumeratorów
Jeżeli masz prenumeratę
Zaloguj sięJeśli nie masz prenumeraty wybierz odpowiedni dla Ciebie wariant i zamów, aby mieć dostęp do artykułów i strefy online.
-
Prenumerata cyfrowa
Co zyskujesz?
- 6 numerów czasopisma w wydaniu papierowym, co dwa miesiące prosto na Twoje biurko
- Prezenty i dodatki drukowane do czasopisma
- 6 numerów czasopisma w wydaniu elektronicznym
- Dostęp do biblioteki archiwalnych wydań czasopisma
- Ponad 45 numerów, ponad 2760 stron artykułów
- Scenariusze lekcji, scenariusze przedstawień
- Inspiracje na święta nietypowe i dni ważne
- Pełny dostęp do biblioteki ponad 1300 materiałów do pobrania bez limitu
- karty pracy
- tematyczne flashcards
- plakaty, gry, plansze, szablony
-
Prenumerata premium
Co zyskujesz?
- 6 numerów czasopisma w wydaniu papierowym, co dwa miesiące prosto na Twoje biurko
- Prezenty i dodatki drukowane do czasopisma
- 6 numerów czasopisma w wydaniu elektronicznym
- Dostęp do biblioteki archiwalnych wydań czasopisma
- Ponad 45 numerów, ponad 2760 stron artykułów
- Scenariusze lekcji, scenariusze przedstawień
- Inspiracje na święta nietypowe i dni ważne
- Pełny dostęp do biblioteki ponad 1300 materiałów do pobrania bez limitu
- karty pracy
- tematyczne flashcards
- plakaty, gry, plansze, szablony
Pobierz materiały uzupełniające:
Zoo animals
Karta pracy do powtórzenie nazw zwierząt. Zadanie polega na przyporządkowaniu numeró...
Czytaj więcej →Maska Niedźwiedź – wersja czarno-biała do kolorowania
Maska niedźwiedzia i tygrysa do wykorzystania podczas zabawy „Bear and tiger” lub inn...
Czytaj więcej →Maska Niedźwiedź – wersja kolorowa
Maska niedźwiedzia i tygrysa do wykorzystania podczas zabawy „Bear and tiger” lub inn...
Czytaj więcej →Maska Tygrys – wersja kolorowa
Maska niedźwiedzia i tygrysa do wykorzystania podczas zabawy „Bear and tiger” lub inn...
Czytaj więcej →Maska Tygrys – wersja czarno-biała do kolorowania
Maska niedźwiedzia i tygrysa do wykorzystania podczas zabawy „Bear and tiger” lub inn...
Czytaj więcej →O autorze
Karolina Lubas
Nauczycielka angielskiego, która uwielbia prace z dziećmi. Często wykorzystuje niekoniecznie oczywiste pomoce dydaktyczne i książki anglojęzyczne na swoich lekcjach. Na co dzień dzieli się pomysłami i materiałami na blogu www.karolinalubas.pl
Najnowszy artykuł autora:
Dlaczego nie warto wyrzucać zakrętek ?
Zbieranie zakrętek po wodzie, mleku czy soku to już chyba coś całkowicie naturalnego wśród nauczy...
Czytaj więcej →