• Musisz być zalogowany, aby tutaj pojawiły się powiadomienia
Zapisane
  • Musisz być zalogowany, aby tutaj pojawiły się powiadomienia
Zapisane

WYDANIE marzec – kwiecień | 2 (12) 2019

Let’s go to the zoo!

Większość dzieci doskonale zna i lubi tematy związane ze zwierzętami. Warto więc wykorzystać fakt, że 8 kwietnia przypada Dzień Miłośników Zoo, i wpleść ten temat do wiosennych zajęć. Przygotowaliśmy cztery proste aktywności, dzięki którym wzbogacicie swoje zajęcia i sprawicie dzieciom ogromną frajdę. Wszystkie pomysły wymagają od uczniów sporej aktywności ruchowej i gwarantują ich zaangażowanie oraz wywołują uśmiech na twarzy. Przygotujcie się na dużą dawkę gestykulacji.

Karolina Lubas

Przygotowałam cztery proste aktywności, dzięki którym wzbogacicie swoje zajęcia i sprawicie dzieciom ogromną frajdę. Wszystkie pomysły wymagają od uczniów sporej aktywności ruchowej i gwarantują ich zaangażowanie oraz wywołują uśmiech na twarzy. Przygotujcie się na dużą dawkę gestykulacji.

 

WHERE DO ANIMALS LIVE?

PRZYGOTOWANIE

Przygotujcie cztery odpowiednio duże pojemniki i umieśćcie w nich:

  • wodę,
  • piasek,
  • lód (lub styropian, który będzie imitował śnieg),
  • trawę.

 

Pojemniki posłużą jako imitacje naturalnych środowisk, w których mogą żyć zwierzęta. Gdy będą już gotowe, uszykujcie figurki zwierząt i umieśćcie je w woreczku, tak aby można było wygodnie je losować.

 

TIP
Jeśli nie uda się wam zdobyć figurek, możecie wydrukować i zalaminować karty przedstawiające zwierzęta (pamiętajcie, aby wziąć pod uwagę również zwierzęta gospodarcze).

 

PRZEBIEG ZABAWY

Na początku zabawy zapytajcie dzieci, jakie zwierzęta mieszkają w zoo i czy pamiętają ich nazwy po angielsku. Gdy powtórzycie słownictwo, wyjaśnijcie, że dzisiaj będziecie dopasowywać zwierzęta do naturalnego środowiska, w którym żyją. Następnie wyciągnijcie worek ze zwierzętami i po kolei zapraszajcie uczniów do losowania. Zadaniem każdego ucznia będzie nazwanie wylosowanego zwierzęcia oraz umieszczenie go w odpowiednim pojemniku. Jeśli uczniowie będą mieli trudności z dopasowaniem, można zaangażować całą grupę do pomocy. Zabawę kontynuujcie do momentu, aż wszystkie zwierzęta zostaną przyporządkowane do swojego naturalnego środowiska.

 

IMITATION OF ANIMALS

 

PRZYGOTOWANIE

Przygotujcie nagrania odgłosów zwierząt. Zastanówcie się, w jaki sposób możecie zobrazować poszczególne zwierzęta, tak aby uczniowie mogli to bez problemu powtórzyć i odgadnąć, o jakie zwierzę chodzi.

PRZEBIEG ZABAWY

Przed rozpoczęciem tej aktywności wspólnie z dziećmi przypomnijcie nazwy zwierząt. Gdy będziecie pewni, że dzieci je pamiętają, możecie zapytać, czy wiedzą, jakie odgłosy wydają poszczególne zwierzęta. Zaprezentujcie, jak powinno wyglądać odgadnięcie zwierzęcia (nie tylko odgadnięcie nazwy, ale również zobrazowanie jego zachowania). Następnie włączcie nagranie odgłosów, zatrzymujcie je po każdym zwierzęciu. Po odsłuchaniu dzieci będą musiały wspólnie nazwać zwierzę oraz naśladować jego zachowanie. Zabawę kontynuujcie do momentu zakończenia nagrania.

 

TIP
Co jakiś czas jako przerywnik lekcji możecie włączać nagrania, tak aby uczniowie odgadli i zaprezentowali zwierzę, którego głos usłyszeli.

 

BEAR AND TIGER

 

PRZYGOTOWANIE

Przygotujcie dwie maski: jedną z wizerunkiem niedźwiedzia, a drugą – tygrysa.

 

PRZEBIEG ZABAWY

Poinformujcie dzieci, że zwierzęta – niedźwiedź i tygrys – są bardzo głodne i zjedzą wszystko, co się przed nimi nie ukryje lub im nie ucieknie. Poproście uczniów, aby wstali (wy również to zróbcie), wybierzcie dwie osoby i załóżcie im maski. Uczniowie w maskach odwracają się do reszty grupy plecami. Wytłumaczcie pozostałym dzieciom, że będziecie powtarzać gesty danych zwierząt i je odpowiednio nazywać. Gdy wymienicie słowo tiger lub bear, uczeń z odpowiednią maską odwraca się do reszty grupy. Zadaniem pozostałych uczniów będzie ucieczka (run) przed tygrysem oraz schowanie się/przykucnięcie (hide) w przypadku niedźwiedzia. Uczeń, który udaje tygrysa lub niedźwiedzia, łapie jedną osobę, której przekazuje maskę. Warto powtórzyć to z uczniami kilka razy, aby jak najwięcej z nich miało możliwość założenia maski i „upolowania” swojego następcy.

 

STOP THE MUSIC

 

PRZYGOTOWANIE

Do przeprowadzenia tego ćwiczenia wykorzystajcie piosenkę Let’s go to the zoo z Super Simple Songs, potrzebna będzie również jedna piłeczka.

 

https://youtube.com/watch?v=OwRmivbNgQk

 

PRZEBIEG ZABAWY

Poproście uczniów, aby usiedli w kółku, bardzo blisko siebie. Następnie wytłumaczcie im, że ich zadaniem będzie podawanie sobie piłeczki podczas słuchania piosenki. Gdy muzyka cichnie, uczniowie przestają podawać piłkę. Dziecko, które nie zdąży podać jej koledze lub koleżance obok i wciąż trzyma ją w rękach, musi wymienić po angielsku nazwę jednego wybranego zwierzęcia i pokazać je za pomocą gestów. Gdy to wykona, ponownie włączcie muzykę i kontynuujcie zabawę.

 

Mam nadzieję, że przedstawione pomysły zainspirują was do stworzenia wyjątkowych lekcji. Pamiętajcie, że podczas zajęć nie musicie wykorzystywać wszystkich zaproponowanych przeze mnie aktywności, ale, jak widzicie, bez flashcards również można przeprowadzić ciekawe zajęcia.

Ten artykuł jest dostępny dla prenumeratorów

Jeżeli masz prenumeratę

Zaloguj się

Jeśli nie masz prenumeraty wybierz odpowiedni dla Ciebie wariant i zamów, aby mieć dostęp do artykułów i strefy online.

  • Prenumerata cyfrowa

    Co zyskujesz?

    • 6 numerów czasopisma w wydaniu papierowym, co dwa miesiące prosto na Twoje biurko
    • Prezenty i dodatki drukowane do czasopisma
    • 6 numerów czasopisma w wydaniu elektronicznym
    • Dostęp do biblioteki archiwalnych wydań czasopisma
      • Ponad 45 numerów, ponad 2760 stron artykułów
      • Scenariusze lekcji, scenariusze przedstawień
      • Inspiracje na święta nietypowe i dni ważne
    • Pełny dostęp do biblioteki ponad 1300 materiałów do pobrania bez limitu
      • karty pracy
      • tematyczne flashcards
      • plakaty, gry, plansze, szablony

    349,00 zł netto

    Zamów prenumeratę
  • Prenumerata premium

    Co zyskujesz?

    • 6 numerów czasopisma w wydaniu papierowym, co dwa miesiące prosto na Twoje biurko
    • Prezenty i dodatki drukowane do czasopisma
    • 6 numerów czasopisma w wydaniu elektronicznym
    • Dostęp do biblioteki archiwalnych wydań czasopisma
      • Ponad 45 numerów, ponad 2760 stron artykułów
      • Scenariusze lekcji, scenariusze przedstawień
      • Inspiracje na święta nietypowe i dni ważne
    • Pełny dostęp do biblioteki ponad 1300 materiałów do pobrania bez limitu
      • karty pracy
      • tematyczne flashcards
      • plakaty, gry, plansze, szablony

    499,00 zł netto

    Zamów prenumeratę

Pobierz materiały uzupełniające:

M
Materiały
Karta pracy , Nature

Zoo animals

Karta pracy do powtórzenie nazw zwierząt. Zadanie polega na przyporządkowaniu numeró...

Czytaj więcej →
M
Materiały
Animals

Maska Niedźwiedź – wersja czarno-biała do kolorowania

Maska niedźwiedzia i tygrysa do wykorzystania podczas zabawy „Bear and tiger” lub inn...

Czytaj więcej →
M
Materiały
Animals

Maska Niedźwiedź – wersja kolorowa

Maska niedźwiedzia i tygrysa do wykorzystania podczas zabawy „Bear and tiger” lub inn...

Czytaj więcej →
M
Materiały
Animals

Maska Tygrys – wersja kolorowa

Maska niedźwiedzia i tygrysa do wykorzystania podczas zabawy „Bear and tiger” lub inn...

Czytaj więcej →
M
Materiały
Animals

Maska Tygrys – wersja czarno-biała do kolorowania

Maska niedźwiedzia i tygrysa do wykorzystania podczas zabawy „Bear and tiger” lub inn...

Czytaj więcej →

O autorze

{{ title }}

Którymi tagami chciałabyś otagować dany materiał?

Do jakiego folderu chciałabyś dodać artykuł?

Tag/Folder został dodany!

Artykuł/Materiał został usunięty!

Za moment strona się odświeży

Artykuł/Materiał został zapisany!

Powiązania artykułu zostały usunięte lub artykuł nie został poprawnie nieprzypisany!

Żeby móc zapisać do ulubionych. Musisz być zalogowany!