WYDANIE marzec-kwiecień | 2 (42) 2024
Nature exploring
Dzieci są naturalnie ciekawe świata przyrody. Wykorzystajmy to zainteresowanie do nauki języka obcego, bo może ono zwiększyć ich motywację i zaangażowanie. Nauka w otoczeniu natury pozwala na integrację różnych obszarów rozwoju – językowego, poznawczego, społecznego i emocjonalnego. Poniżej przedstawiam propozycję lekcji języka angielskiego w naturze. Wiosna jest idealną porą roku do realizacji zajęć na zewnątrz.
Magdalena Kaleta-Kuzińska
CELE OPERACYJNE:
Dzieci:
- poznają i utrwalają słownictwo związane z naturą,
- rozwijają umiejętność rozumienia ze słuchu i mówienia w języku angielskim,
- wchodzą w interakcję z przyrodą,
- doświadczają przyrody zmysłami,
- budują pozytywne skojarzenia związane z nauką języka obcego,
- utrwalają i wykonują podstawowe instrukcje i komendy w języku angielskim.
Ten artykuł jest dostępny dla prenumeratorów
Jeżeli masz prenumeratę
Zaloguj sięJeśli nie masz prenumeraty wybierz odpowiedni dla Ciebie wariant i zamów, aby mieć dostęp do artykułów i strefy online.
Pobierz materiały uzupełniające:
O autorze
Magdalena Kaleta-Kuzińska
Wykładowca dydaktyki języków obcych Akademii Kujawsko-Pomorskiej i Uniwersytetu WSB Merito. Tłumaczka, nauczycielka języka, pracująca z maluszkami i osobami dorosłymi.