WYDANIE maj-czerwiec | 3 (43) 2024
Nie bójcie się dywanu!
Większość uczniów w klasach I–III spędza 45 min lekcji języka angielskiego w ławkach. Jak w szkole wprowadzić na stałe tzw. zabawy na dywanie? Na początek wystarczy kilka zmian w przestrzeni klasowej. Jednak najważniejsza z nich tkwi w sposobie myślenia nauczyciela o tym, jak przygotowywać lekcję, aby głównym jej elementem był ruch i częsta zmiana aktywności.
Dorota Piątek-Chudzik
Dzieci, zazwyczaj przyzwyczajone do 45-minutowego monologu nauczyciela, oczekują przede wszystkim poleceń – nie chcą już zadawać pytań, a angielski kojarzy im się z przymusem i czymś nudnym. Wyciągają książki na ławkę, chcą, by większość słówek była tłumaczona na język polski.
Ten materiał jest dostępny dla prenumeratorów
Jeżeli masz prenumeratę
Zaloguj sięJeśli nie masz prenumeraty wybierz odpowiedni dla Ciebie wariant i zamów, aby mieć dostęp do artykułów i strefy online.
-
Prenumerata premium
Co zyskujesz?
- 6 numerów czasopisma w wydaniu papierowym, co dwa miesiące prosto na Twoje biurko
- Prezenty i dodatki drukowane do czasopisma
- Dostęp online do aktualnego numeru i archiwalnych wydań czasopisma
- Pełny dostęp do biblioteki materiałów w strefie online (gotowe materiały do zajęć do pobrania – bez limitu – karty pracy, plakaty, gry, plansze, szablony itd.) i nagrań z tematycznych szkoleń
-
Prenumerata cyfrowa
Co zyskujesz?
- Dostęp online do aktualnego numeru i archiwalnych wydań czasopisma
- Pełny dostęp do biblioteki materiałów w strefie online (gotowe materiały do zajęć do pobrania – bez limitu – karty pracy, plakaty, gry, plansze, szablony itd.) i nagrań z tematycznych szkoleń
O autorze
Dorota Piątek-Chudzik
Od 20 lat uczy języka angielskiego, jej specjalizacją jest przygotowywanie dzieci i młodzieży do zdawania międzynarodowych certyfikatów Cambridge English oraz zajęcia pełne ruchu, gier i odziaływania przez sztukę. Jest fanką immersji językowej, czyli metody, której założeniem jest mówienie wyłącznie w języku angielskim w czasie zajęć.
Wykształcenie kierunkowe (filologia angielska) oraz studia dziennikarskie pozwoliły jej poznać tajniki różnych profesji. Jeszcze na studiach współpracowała z Gazetą Krakowską oraz TVP3 Kraków, czego owocem są cykle artykułów i reportaży w działach: miejskim i kultury. Kiedy jednak pierwszy raz przekroczyła próg szkolnej klasy, zrozumiała, że uczenie angielskiego to coś, co daje jej największą radość. Ukończyła więc studia filologiczne oraz szereg kursów z różnych dziedzin metodyki nauczania dzieci i młodzieży. Postanowiła także zdobyć doświadczenie międzynarodowe, skończyła metodyczny kurs CELTA w International House London, dzięki któremu mogła dzielić się swoją wiedzą z dziećmi i młodzieżą w Londynie, jak i na całym świecie.
W 2022 roku otworzyła swoją szkołę językową British Street, której założeniem jest nauka języka angielskiego dzieci i młodzieży przez zabawę i ciekawe projekty w myśl immersji językowej. Stworzyła także własną ścieżkę programową Let’s go Cambridge – przygotowującą dzieci do zdawania międzynarodowych certyfikatów językowych już od najmłodszych lat. Więcej o szkole tutaj: www.britishstreet.pl oraz na Instagramie i Facebooku.
Prywatnie mama dwóch nastoletnich córek, uwielbia wyprawy do ukochanej Toskanii i wieczory z dobrą książką.