WYDANIE maj-czerwiec | 3 (43) 2024
Nie bójcie się dywanu!
Większość uczniów w klasach I–III spędza 45 min lekcji języka angielskiego w ławkach. Jak w szkole wprowadzić na stałe tzw. zabawy na dywanie? Na początek wystarczy kilka zmian w przestrzeni klasowej. Jednak najważniejsza z nich tkwi w sposobie myślenia nauczyciela o tym, jak przygotowywać lekcję, aby głównym jej elementem był ruch i częsta zmiana aktywności.
Dorota Piątek-Chudzik
Dzieci, zazwyczaj przyzwyczajone do 45-minutowego monologu nauczyciela, oczekują przede wszystkim poleceń – nie chcą już zadawać pytań, a angielski kojarzy im się z przymusem i czymś nudnym. Wyciągają książki na ławkę, chcą, by większość słówek była tłumaczona na język polski.
Ten materiał jest dostępny dla prenumeratorów
Jeżeli masz prenumeratę
Zaloguj sięJeśli nie masz prenumeraty wybierz odpowiedni dla Ciebie wariant i zamów, aby mieć dostęp do artykułów i strefy online.
-
Prenumerata premium
Co zyskujesz?
- 6 numerów czasopisma w wydaniu papierowym, co dwa miesiące prosto na Twoje biurko
- Prezenty i dodatki drukowane do czasopisma
- Dostęp online do aktualnego numeru i archiwalnych wydań czasopisma
- Pełny dostęp do biblioteki materiałów w strefie online (gotowe materiały do zajęć do pobrania – bez limitu – karty pracy, plakaty, gry, plansze, szablony itd.) i nagrań z tematycznych szkoleń
-
Prenumerata cyfrowa
Co zyskujesz?
- Dostęp online do aktualnego numeru i archiwalnych wydań czasopisma
- Pełny dostęp do biblioteki materiałów w strefie online (gotowe materiały do zajęć do pobrania – bez limitu – karty pracy, plakaty, gry, plansze, szablony itd.) i nagrań z tematycznych szkoleń
O autorze
Dorota Piątek-Chudzik
Trener języka angielskiego, pracuje we własnej szkole językowej British Street. Wieloletnia nauczycielka dwujęzycznych warszawskich szkół podstawowych i średnich. Pasjonatka immersji językowej oraz wykorzystania mindfulness i jogi w nauczaniu dzieci. Posiada doświadczenie w uczeniu młodzieży i dorosłych w Wielkiej Brytanii.