WYDANIE wrzesień – październik | 5 (33) 2022
Sensory games
Zabawy sensoryczne są same w sobie atrakcją dla dzieci. Jeśli włączymy je do zajęć językowych, połączymy przyjemne z pożytecznym. Dzieci najlepiej przyswajają wiedzę przez zabawę, zaś pozytywne emocje związane z pobudzeniem wielu zmysłów podczas działań sensorycznych pomagają powtórzyć więcej i lepiej.
Magdalena Kaleta-Kuzińska

Poniżej przedstawię trzy propozycje zabaw sensorycznych, które mogą stanowić bazę do zajęć powtórkowych dla dowolnego materiału. Zabawy te można wykorzystać zwłaszcza podczas ferii lub wakacji, gdy grupy przedszkolne zazwyczaj są mniej liczne. Ich warianty można wykorzystać na lekcjach powtórkowych w nauczaniu zintegrowanym. Proponowane zabawy są proste do przeprowadzenia i uniwersalne, ekologiczne, bo wielorazowego użytku, angażujące i przede wszystkim efektywne.
Chcesz przeczytać artykuł w całości?
To i wiele więcej dzięki prenumeracie premium
- 6 numerów czasopisma w wydaniu papierowym, co dwa miesiące prosto na Twoje biurko
- Ponad 360 stron unikatowych treści rocznie
- Dostęp do wszystkich wydań czasopisma w formie elektronicznej
- Pełen dostęp do biblioteki materiałów w strefie premium
- Nagrania z tematycznych szkoleń (wraz z materiałami i certyfikatami)
- Prezenty i dodatki do czasopisma
- Pomysły na ciekawe lekcje
- Szczegółowe scenariusze nietypowych zajęć
- Wskazówki do przygotowania pomocy dydaktycznych
- Gotowe materiały do zajęć (karty pracy karty obrazkowe, plakaty układanki, quizy, malowanki, plansze itd.)
O autorze

Magdalena Kaleta-Kuzińska
Wykładowca dydaktyki języków obcych Akademii Kujawsko-Pomorskiej i Uniwersytetu WSB Merito. Tłumaczka, nauczycielka języka, pracująca z maluszkami i osobami dorosłymi.
Najnowszy artykuł autora:
