WYDANIE lipiec-sierpień | 4 (50) 2025
Wejście z sercem, wyjście z sensem. Proste pomysły na rozpoczęcie i zakończenie zajęć z dziećmi.
Wprowadzanie nowego słownictwa oraz kolejna gra językowa to nie moment, w którym w pracy z dziećmi najwięcej się dzieje. Prawdziwa magia lekcji często kryje się na jej początku i końcu. To te momenty, które z pozoru wyglądają jak niewielki element struktury zajęć lub wręcz jak zwykła logistyka. Nic bardziej mylnego – to właśnie wtedy dzieci mają szansę wejść w przestrzeń relacji, osadzają się w emocjach i otwierają na doświadczanie. Odpowiednie rozpoczęcie i zakończenie zajęć mają moc regulowania emocji, dawania poczucia bezpieczeństwa, budowania relacji i tworzenia swoistego rytuału, który dzieci tak bardzo kochają. Często traktujemy je jako techniczne przejścia z jednego punktu do kolejnego, ale warto pochylić się nad nimi bardziej i uczynić z nich coś więcej. Można powiedzieć, że dzięki nim lekcje mogą stać się dla uczniów wartościowym przeżyciem, nie tylko ze względu na to, jaki materiał leksykalny czy gramatyczny mamy do wprowadzenia i przećwiczenia z uczniami.
Magdalena Zawadzka

Sposoby na początek zajęć − powitanie z uważnością
1. Plansza powitalna
Standardowy sposób na rozpoczęcie lekcji z dziećmi często wygląda tak samo, obserwuję, że jest to krótkie powitanie z grupą, a potem piosenka powitalna, którą dzieci lubią lub została wprowadzona od samego początku zajęć. Dzieci zwykle odpowiadają na to przywitanie chórem – czasem dzieje się to z entuzjazmem, czasem automatycznie i bez większych emocji. Nie ma oczywiście nic złego w rutynie, ale warto zadać sobie podstawowe i najważniejsze tak naprawdę pytanie – Czy to przywitanie coś znaczy dla dziecka? Czy daje mu poczucie bycia zauważonym? Czy uwzględnia to, jak się dziś czuje?
Ten artykuł jest dostępny dla prenumeratorów
Jeżeli masz prenumeratę
Zaloguj sięJeśli nie masz prenumeraty wybierz odpowiedni dla Ciebie wariant i zamów, aby mieć dostęp do artykułów i strefy online.
-
Prenumerata cyfrowa
Co zyskujesz?
- 6 numerów czasopisma w wydaniu papierowym, co dwa miesiące prosto na Twoje biurko
- Prezenty i dodatki drukowane do czasopisma
- 6 numerów czasopisma w wydaniu elektronicznym
- Dostęp do biblioteki archiwalnych wydań czasopisma
- Ponad 45 numerów, ponad 2760 stron artykułów
- Scenariusze lekcji, scenariusze przedstawień
- Inspiracje na święta nietypowe i dni ważne
- Pełny dostęp do biblioteki ponad 1300 materiałów do pobrania bez limitu
- karty pracy
- tematyczne flashcards
- plakaty, gry, plansze, szablony
Prenumerata cyfrowa
dwuletnia- Dwuletnia prenumerata czasopisma Get Creative! obejmująca 12 wydań cenie 598,00 zł zamiast 698,00 zł. Oszczędzasz aż 100 zł!
- To jednorazowy koszt, który się opłaca - to w sumie tyle co kawa na mieście raz w miesiącu
-
Prenumerata premium
Co zyskujesz?
- 6 numerów czasopisma w wydaniu papierowym, co dwa miesiące prosto na Twoje biurko
- Prezenty i dodatki drukowane do czasopisma
- 6 numerów czasopisma w wydaniu elektronicznym
- Dostęp do biblioteki archiwalnych wydań czasopisma
- Ponad 45 numerów, ponad 2760 stron artykułów
- Scenariusze lekcji, scenariusze przedstawień
- Inspiracje na święta nietypowe i dni ważne
- Pełny dostęp do biblioteki ponad 1300 materiałów do pobrania bez limitu
- karty pracy
- tematyczne flashcards
- plakaty, gry, plansze, szablony
Prenumerata premium
dwuletnia- Dwuletnia prenumerata czasopisma Get Creative! obejmująca 12 wydań cenie 849,00 zł zamiast 998,00 zł. Oszczędzasz aż 149 zł!
- To jednorazowy koszt, który się opłaca - to w sumie tyle co kawa na mieście raz w miesiącu
O autorze

Magdalena Zawadzka
Lektor i metodyk z ponad 14-letnim doświadczeniem. Absolwentka Nauczycielskiego Kolegium Języków Obcych (2012) oraz Uniwersytetu Warszawskiego (2014), gdzie uzyskała tytuł magistra filologii angielskiej. W swojej pracy nie tylko miała okazję współpracować z dziećmi, ale także z młodzieżą oraz dorosłymi, w tym studentami. Ma doświadczenie w przygotowywaniu do egzaminów Cambridge na wszystkich poziomach, począwszy od egzaminu Starters, a kończąc na egzaminie CPE. Jej pasja do nauczania i chęć tworzenia innowacyjnych, efektywnych metod nauki zainspirowały ją do założenia własnej szkoły języka angielskiego o nazwie Dragonfly, która znajduje się w Warszawie. Chciała stworzyć miejsce, gdzie kursanci w każdym wieku i na każdym poziomie zaawansowania mogą rozwijać swoje umiejętności językowe w przyjaznej, wspierającej atmosferze. Wierzy, że indywidualne podejście do każdego ucznia oraz wykorzystanie nowoczesnych technologii edukacyjnych to klucz do sukcesu w nauce języków obcych. Dodatkowo, wspiera lektorów poprzez szkolenia, webinary i prowadzenie swojego konta na Instagramie: magdalena_theteacher. Prywatnie mama dwuletniej Apolonii i fanka kryminalnych historii.
Najnowszy artykuł autora:
