WYDANIE styczeń – luty | 1 (29) 2022
What do you want to be? Czyli lekcja o zawodach
Czy kiedykolwiek któryś z waszych uczniów opowiadał o zawodzie swojego rodzica? Może dziecko podsłuchało jakąś historię z pracy mamy lub było świadkiem niezwykłego wydarzenia w miejscu pracy taty? A może w waszej szkole jest zwyczaj zapraszania opiekunów, którzy opowiadają uczniom o wykonywanej pracy? Korzystając z okazji, że 5 marca jest Dniem Dentysty, warto skorzystać ze scenariusza zajęć wprowadzających tematykę zawodów.
Paulina Andruszkiewicz-Glińska

CELE OPERACYJNE:
Uczniowie:
- wykonują proste polecenia nauczyciela,
- poznają nazwy 12 zawodów: a farmer, a construction worker, a dentist, a firefighter, a journalist, a vet, a waiter, a coach, a singer, a pilot, a nurse, a chef,
- wiedzą, czym zajmują się przedstawiciele konkretnych zawodów, gdzie pracują i jakich narzędzi używają podczas swojej pracy,
Chcesz przeczytać artykuł w całości?
To i wiele więcej dzięki prenumeracie premium
- 6 numerów czasopisma w wydaniu papierowym, co dwa miesiące prosto na Twoje biurko
- Ponad 360 stron unikatowych treści rocznie
- Dostęp do wszystkich wydań czasopisma w formie elektronicznej
- Pełen dostęp do biblioteki materiałów w strefie premium
- Nagrania z tematycznych szkoleń (wraz z materiałami i certyfikatami)
- Prezenty i dodatki do czasopisma
- Pomysły na ciekawe lekcje
- Szczegółowe scenariusze nietypowych zajęć
- Wskazówki do przygotowania pomocy dydaktycznych
- Gotowe materiały do zajęć (karty pracy karty obrazkowe, plakaty układanki, quizy, malowanki, plansze itd.)
Pobierz materiały uzupełniające:






Flashcards professions – MAŁE
Flashcards ułatwią wprowadzenie słownictwa z zakresu zawodów oraz wykonywanych czynności.
Czytaj więcej →

Flashcards professions – DUŻE na A4
Flashcards ułatwią wprowadzenie słownictwa z zakresu zawodów oraz wykonywanych czynności.
Czytaj więcej →

Karty do gry: I AM…
Karty ułatwią utrwalenie słownictwa z zakresu zawodów oraz wykonywanych czynności. To także gra w...
Czytaj więcej →

Karty do gry: I HAVE WHO I AM…
Kariera Jutra kolejny etap u mnie to diagnoza kompetencji zawodowych i zdefiniowanie obszarów roz...
Czytaj więcej →

Karta pracy nr 2 – Match profession with an action
Zadanie polega na połączeniu wizerunku osoby z prawidłowym opisem wykonywanego przez nią zawodu.
Czytaj więcej →

Scenariusz zajęć dla edukacji wczesnoszkolnej What do you want to be?
Scenariusz pomoże wprowadzić oraz utrwalić słownictwo z zakresu wykonywanych zawodów.
Czytaj więcej →

Karta pracy nr 1– Match profession with an action
Karta pracy nr 1– Match profession with an action
Czytaj więcej →O autorze

Paulina Andruszkiewicz-Glińska
Nauczycielka języka angielskiego w szkole podstawowej. Fanka kreatywnych rozwiązań i wplatania elementów CLIL. Autorka bloga From P. with Love (www.frompwithlove.pl).
Najnowszy artykuł autora:
