W okresie jesienno-zimowym bardzo lubię wprowadzać na zajęcia temat ubrań. Jest to okazja do przygotowania wielu ciekawych aktywności dla dzieci, dzięki którym nauczą się nazw poszczególnych ubrań, a także będą w stanie płynnie je opisać lub o nie zapytać. Przybliżę wam moje ulubione sposoby na wykorzystanie ubrań, w jakich dzieci przyszły danego dnia do przedszkola lub szkoły. Zabawy te zawsze spotykają się z zainteresowaniem podczas moich zajęć. Co więcej, poniższe aktywności z pewnością zaskoczą dzieci i sprawią, że zaangażują się w lekcję na sto procent.

PREZENTACJA UBRAŃ

Ten pomysł jest bardzo prosty i nie wymaga przygotowania – wykorzystamy to, co uczniowie oraz nauczyciel ubrali w danym dniu.
Na początek będziecie musieli wejść do sali w swoim całym jesiennym ekwipunku, czyli w kurtce, czapce, szaliku i rękawiczkach. Byłoby świetnie, gdybyście tego dnia również mieli na sobie sweter i grube skarpetki. Gdy wejdziecie ubrani do sali, uczniowie prawdopodobnie będą nieco zaskoczeni, ale o to przecież chodzi! Możecie poprosić dzieci, aby zgadywały, co będzie tematem dzisiejszych zajęć, lub w kilku zdaniach wytłumaczcie im, że porozmawiacie dziś o ubraniach. Następnie zapytajcie dzieci, czy będą chciały na lekcji wykorzystać także swoje zimowe ubrania.
Gdy wszystko jest już ustalone, zacznijcie od wskazywania konkretnych rzeczy, które macie na sobie i nazywania ich w języku angielskim. Warto podczas prezentacji słownictwa nadużywać gestykulacji, stosować pewne przerysowania w gestach. Następnie, gdy parokrotnie powtórzycie z dziećmi nazwy poszczególnych ubrań i macie pewność, że je zapamiętały, poproście o pomoc ochotnika. Na ucho wytłumaczcie mu, aby wyszedł do szatni (z inną nauczycielką) i ubrał się w swoje zimowe ubrania, a gdy będzie gotowy, niech wejdzie do sali. W tym samym czasie nadal powtarzajcie nazwy ubrań w języku angielskim z dziećmi na różne sposoby (głośno, cicho, wolno, szybko, „jak dziadziu” i „jak pani”).
Kiedy ochotnik wejdzie do sali, zaproście go, aby stanął obok was. Następnie wybierzcie jednego z uczniów siedzącego obok i poproście, aby podszedł do ochotnika i wskazał wybraną przez was rzecz, a kiedy zrobi to poprawnie, zaproście na środek następne dziecko, aby wskazało kolejne ubranie. Kontynuuj ćwiczenie do momentu, aż każda z rzeczy, którą ma na sobie ochotnik, zostanie wskazana.

[ . . . ]

Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą prenumeratę w wersji PREMIUM lub PREMIUM+.

Zaloguj     Zamów prenumeratę

PRZEJDŹ DO PEŁNEJ WERSJI ARTYKUŁU

 Strona 36  Strona 37  Strona 38

POBIERZ MATERIAŁY UZUPEŁNIAJĄCE

ZOBACZ ARTYKUŁY O TEJ SAMEJ TEMATYCE

To Top ↑