Kwiecień to miesiąc w pełni wiosenny i choć pogoda czasem płata nam figle, ten czas w roku przybliża nas do myśli o podróżach i poznawaniu nowych zakątków świata. Wiosną wszystko ożywa do życia – ożywamy również my, a nasza energia musi zostać spożytkowana. Dlaczego więc nie zrealizować swojego American dream i nie ruszyć do USA? Stany Zjednoczone, niezwykle popularne w popkulturze, często przegrywają z Wielką Brytanią podczas lekcji kulturowych. Właśnie dlatego przygotowałam dziś dla Was propozycję zabaw i zajęć, które przybliżą uczniom Stany Zjednoczone, a równocześnie ułatwią podróżowanie do nich, ponieważ będą przedstawiały słownictwo używane na lotnisku, np. suitcase, plane, pilot, gate, passport. Podczas zajęć poznamy również amerykańskie symbole i charakterystyczne w USA miejsca. Gotowi? Zapnijcie zatem pasy i trzymajcie się mocno, bo czeka nas długa podróż.
1. STARS AND STRIPES
Przed zabawą warto pokazać uczniom flagę amerykańską i wyjaśnić znaczenie słów: stars i stripes. Przed rozpoczęciem zabawy można poprosić uczniów, aby odgadli, ile gwiazd i ile pasków znajduje się na fladze (How many stars? How many stripes?), a potem wspólnie je przeliczyć. Można również pokazać uczniom czarno-biały wydruk flagi i zapytać: What color are stripes? What color are stars?
Sama zabawa polega na podzieleniu uczniów na dwie równe drużyny – jedna z nich to STARS, a druga STRIPES. Po podzieleniu uczniowie ustawiają się w rzędach i po kolei odliczają – każdy rząd osobno, zapamiętując swój numer. Tym sposobem powstaną pary w obu drużynach. Nauczyciel mówi polecenia, a uczniowie uważnie słuchają, czy polecenie ich dotyczy i wykonują je. Przykładowe polecenia: All stars are flying/Stars and stripes number 3 are swimming/Star number 8 and stripe number 2 are reading a book/Starts and stripes are cooking.
Zabawa doskonali umiejętność koncentracji i uważnego słuchania, a także zaspokaja potrzebę ruchu. Można również poprosić ucznia, aby przejął rolę nauczyciela i wydał polecenie.
[ . . . ]