23 kwietnia, zgodnie z uchwałą ONZ, przypada Światowy Dzień Języka Angielskiego, to dobra okazja, aby przygotować ciekawe zajęcia dla dzieci. Marysia Burche podpowiada jak zorganizować Tydzień Języka Angielskiego na przykładzie jednego z warszawskich przedszkoli. Skorzystajcie z gotowych rozwiązań.
Jako osoba odpowiedzialna za język angielski w przedszkolu oczywiście zajęłam się planowaniem swoich zajęć kulturowych. Tydzień Języka Angielskiego miał być jednak nie tylko przedsięwzięciem mającym na celu wprowadzenie elementów kulturowych na angielskim, ale także pogłębienie ogólnej wiedzy dzieci na temat różnych krajów anglojęzycznych. Dlatego aktywności im poświęcone przez cały czas trwania Tygodnia Języka Angielskiego odbywać się
miały zarówno na moich, jak i polskojęzycznch lekcjach.
Podczas regularnych zajęć programowych (w momencie pojawienia się pomysłu angielski jeszcze do nich nie należał) wychowawczynie grup miały zacząć od ogólnego wprowadzenia dzieci w temat, który był potem kontynuowany i rozszerzany przez kolejne dni. Żeby jednak miało to wszystko ręce i nogi, każdej grupie przypisany został jeden wybrany kraj. Dwulatki poznawały bliżej Wielką Brytanię, głównie Londyn, trzylatki – Irlandię, czterolatki – USA, a pięciolatki – Australię. Dla każdej z tych grup przygotowałyśmy scenariusze zajęć na cały tydzień, tak by treści się nie powtarzały, a były
nadbudowywane i uzupełniały się wzajemnie na polskoi anglojęzycznych zajęciach. Zwieńczenien całego Tygodnia Języka Angielskiego miał być występ każdej z grup, właśnie w języku angielskim, do którego zaczynaliśmy przygotowywać się już na kilka dni przed ofi cjalnym rozpoczęciem projektu.
[ . . . ]