Pamiętam czasy dzieciństwa, kiedy to moim ulubionym filmem animowanym był film pt. „Pocahontas”. Oczywiście po obejrzeniu go musiałam poprosić rodziców o kupienie sukienki indiańskiej. Miałam długie ciemne włosy, które mama zaplatała mi w warkocz. Mogłam chodzić ubrana i uczesana w ten sposób codziennie! Wybrałam też ten strój na zabawę karnawałową w szkole, z tym, że we włosach pojawiło się pióro, a na twarzy barwy indiańskie. Do tej pory w swojej pracy zauważam, że dzieci bardzo chętnie bawią się w Indian. Dlatego postanowiłam wykorzystać ich zainteresowania i wpleść elementy kultury indiańskiej w zajęcia języka angielskiego.
Indianie to potoczna nazwa rdzennych Amerykanów, którzy dziś stanowią zaledwie niewielki odsetek mieszkańców Stanów Zjednoczonych i krajów Ameryki Południowej. Każdy Indianin należał do jakiegoś plemienia, te natomiast miały oczywiście różne zwyczaje i tradycje, które uczniowie będą mieli okazję poznać. Temat Indian jest tak interesujący, że postanowiłam podzielić się z Wami pomysłem na lekcję o Indianach. Zajęcia o takiej tematyce są wprost stworzone do poznania słownictwa związanego z życiem Indian, a także do przedstawienia uczniom elementów kultury indiańskiej. W kontekście poznawania kultury krajów anglojęzycznych temat rdzennych mieszkańców największego kraju wydaje się bardzo właściwy. W zależności od poziomu zaawansowania grupy, możecie dowolnie zmieniać zabawy i dostosowywać je do poziomu uczniów.
[ . . . ]