Dobierając odpowiednie metody i techniki pracy, nauczyciel może rozpocząć kształcenie mowy w języku obcym u dzieci w wieku żłobkowym i przedszkolnym. Odpowiednia praca na zajęciach językowych z dzieckiem, dopasowana do jego możliwości rozwojowych, przynosi zadowalające efekty oraz tworzy solidne podstawy do dalszego kształcenia (nie tylko językowego) małego ucznia. Z artykułu dowiecie się, jak odpowiednio organizować zajęcia dla dzieci poniżej 3. roku życia.
O d narodzin do 3. roku życia dziecka można zaobserwować u niego intensywny rozwój mowy. Zaraz po narodzinach dziecko komunikuje się z otoczeniem poprzez krzyk. Następnie przechodzi przez kolejne etapy rozwoju mowy – od głużenia, poprzez gaworzenie do artykułowania prostych słów, a następnie tworzenia zdań. W tak krótkim czasie mały człowiek poznaje słownictwo oraz gramatykę, której uczy się od swojego najbliższego otoczenia.
[ . . . ]