Dobierając odpowiednie metody i techniki pracy, nauczyciel może rozpocząć kształcenie mowy w języku obcym u dzieci w wieku żłobkowym i przedszkolnym. Odpowiednia praca na zajęciach językowych z dzieckiem, dopasowana do jego możliwości rozwojowych, przynosi zadowalające efekty oraz tworzy solidne podstawy do dalszego kształcenia (nie tylko językowego) małego ucznia. Z artykułu dowiecie się, jak odpowiednio organizować zajęcia dla dzieci poniżej 3. roku życia.

O d narodzin do 3. roku życia dziecka można zaobserwować u niego intensywny rozwój mowy. Zaraz po narodzinach dziecko komunikuje się z otoczeniem poprzez krzyk. Następnie przechodzi przez kolejne etapy rozwoju mowy – od głużenia, poprzez gaworzenie do artykułowania prostych słów, a następnie tworzenia zdań. W tak krótkim czasie mały człowiek poznaje słownictwo oraz gramatykę, której uczy się od swojego najbliższego otoczenia.

[ . . . ]

Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą prenumeratę w wersji PREMIUM lub PREMIUM+.

Zaloguj     Zamów prenumeratę

PRZEJDŹ DO PEŁNEJ WERSJI ARTYKUŁU

 Strona 48  Strona 49  Strona 50  Strona 51

ZOBACZ ARTYKUŁY O TEJ SAMEJ TEMATYCE

To Top ↑