Rozgrzewka językowa (tzw. warm-up) to ważny element zajęć, który pomaga wprowadzić uczniów w klimat języka obcego. Pierwsze minuty lekcji mają istotny wpływ na to, jak zaangażowani w jej przebieg będą uczniowie. Nie straćcie tego czasu, poświęcając go na rutynowe, czasem banalne, a niekiedy wręcz nudne aktywności. Żeby tego uniknąć, przyjrzyjcie się bliżej roli, znaczeniu i przykładom sprawdzonych aktywności na czas rozgrzewki językowej dla dzieci.
Cele rozgrzewki językowej
Przejście z języka polskiego na angielski Mimo że na zajęciach z dziećmi tzw. warm-up następuje dopiero po rutynowym przywitaniu się, np. z wykorzystaniem jednej z ulubionych Hello songs, którą oczywiście śpiewamy po angielsku, to właśnie ten etap pozwala na bardziej rozbudowane, mniej automatyczne wprowadzenie do lekcji w języku obcym.
Rozwój umiejętności swobodnej komunikacji
Podczas rozgrzewki możemy stworzyć sytuacje sprzyjające wzajemnej prostej komunikacji z wykorzystaniem wiedzy, jaką już dysponują uczniowie, a nawet bazując na wykorzystaniu przez nich (szczególnie na początku prowadzenia zajęć z daną grupą) języka ojczystego w odpowiedzi na formułowane w języku obcym pytania.
[ . . . ]