Rozgrzewka językowa (tzw. warm-up) to ważny element zajęć, który pomaga wprowadzić uczniów w klimat języka obcego. Pierwsze minuty lekcji mają istotny wpływ na to, jak zaangażowani w jej przebieg będą uczniowie. Nie straćcie tego czasu, poświęcając go na rutynowe, czasem banalne, a niekiedy wręcz nudne aktywności. Żeby tego uniknąć, przyjrzyjcie się bliżej roli, znaczeniu i przykładom sprawdzonych aktywności na czas rozgrzewki językowej dla dzieci. 

Cele rozgrzewki językowej

Przejście z języka polskiego na angielski Mimo że na zajęciach z dziećmi tzw. warm-up następuje dopiero po rutynowym przywitaniu się, np. z wykorzystaniem jednej z ulubionych Hello songs, którą oczywiście śpiewamy po angielsku, to właśnie ten etap pozwala na bardziej rozbudowane, mniej automatyczne wprowadzenie do lekcji w języku obcym. 

Rozwój umiejętności swobodnej komunikacji

Podczas rozgrzewki możemy stworzyć sytuacje sprzyjające wzajemnej prostej komunikacji z wykorzystaniem wiedzy, jaką już dysponują uczniowie, a nawet bazując na wykorzystaniu przez nich (szczególnie na początku prowadzenia zajęć z daną grupą) języka ojczystego w odpowiedzi na formułowane w języku obcym pytania.

[ . . . ]

Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą prenumeratę w wersji PREMIUM lub PREMIUM+.

Zaloguj     Zamów prenumeratę

PRZEJDŹ DO PEŁNEJ WERSJI ARTYKUŁU

 Strona 3  Strona 4  Strona 5  Strona 6

POBIERZ MATERIAŁY UZUPEŁNIAJĄCE

ZOBACZ ARTYKUŁY O TEJ SAMEJ TEMATYCE

To Top ↑