Wakacje, wakacje i po wakacjach. Chociaż chcielibyśmy, aby Endless Summer było czymś więcej niż tylko tytułem chwytliwej piosenki, to jednak trzeba przygotować się na wielki come back do szkół. Dlaczego jednak nie zrobić tego z przytupem? Dobrym pomysłem na spędzenie pierwszych zajęć po wakacjach będzie plenerowa zabawa w poszukiwanie wakacyjnych skarbów. Ten nostalgiczny powrót do wakacji może zachęcić uczniów do wspólnej pracy i nauki. Z kolei współzawodnictwo oraz dążenie do wspólnego celu pozwoli na nowo połączyć rozdzieloną przez przerwę wakacyjną klasę.

CELE OPERACYJNE:

Uczniowie:

  •  utrwalają nazwy przedmiotów związanych z wakacjami,
  •  utrwalają nazwy środków transportu,
  •  utrwalają nazwy miejsc na zewnątrz (w okolicy szkoły),
  •  uczą się korzystać z mapy.

MATERIAŁY I POMOCE DYDAKTYCZNE: 

  • przedmioty związane z wakacjami, np. okulary, pocztówki, muszelki, wachlarz, piasek w opakowaniu, figurki/pluszaki (np. w kształcie ryby, słoneczka, chmurki), mała piłeczka (np. kauczukowa), patyczek lub papierek po lodach, okładka od dowodu/paszportu, kapelusz, lornetka (lub dwie rolki po papierze toaletowym), zabawkowe środki transportu (samochodziki/samoloty/statki),
  •  karty obrazkowe lub wyrazowe przedstawiające miejsca, gdzie można znaleźć powyższe przedmioty (np. beach, forest, city),
  •  mapy z zaznaczonymi skarbami.

[ . . . ]

Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą prenumeratę w wersji PREMIUM lub PREMIUM+.

Zaloguj     Zamów prenumeratę

PRZEJDŹ DO PEŁNEJ WERSJI ARTYKUŁU

 Strona 3  Strona 4  Strona 5

POBIERZ MATERIAŁY UZUPEŁNIAJĄCE

ZOBACZ ARTYKUŁY O TEJ SAMEJ TEMATYCE

How are you tody?

Uczniowie bardzo lubią zajęcia poświęcone emocjom. Warto wykorzystać ten temat, aby poznać również ich nastroje. Wystarczy kilka kartek kolorowego papieru, papierowe talerzyki oraz wydrukowane...

Czytaj więcej
To Top ↑