Wakacje, wakacje i po wakacjach. Chociaż chcielibyśmy, aby Endless Summer było czymś więcej niż tylko tytułem chwytliwej piosenki, to jednak trzeba przygotować się na wielki come back do szkół. Dlaczego jednak nie zrobić tego z przytupem? Dobrym pomysłem na spędzenie pierwszych zajęć po wakacjach będzie plenerowa zabawa w poszukiwanie wakacyjnych skarbów. Ten nostalgiczny powrót do wakacji może zachęcić uczniów do wspólnej pracy i nauki. Z kolei współzawodnictwo oraz dążenie do wspólnego celu pozwoli na nowo połączyć rozdzieloną przez przerwę wakacyjną klasę.
CELE OPERACYJNE:
Uczniowie:
- utrwalają nazwy przedmiotów związanych z wakacjami,
- utrwalają nazwy środków transportu,
- utrwalają nazwy miejsc na zewnątrz (w okolicy szkoły),
- uczą się korzystać z mapy.
MATERIAŁY I POMOCE DYDAKTYCZNE:
- przedmioty związane z wakacjami, np. okulary, pocztówki, muszelki, wachlarz, piasek w opakowaniu, figurki/pluszaki (np. w kształcie ryby, słoneczka, chmurki), mała piłeczka (np. kauczukowa), patyczek lub papierek po lodach, okładka od dowodu/paszportu, kapelusz, lornetka (lub dwie rolki po papierze toaletowym), zabawkowe środki transportu (samochodziki/samoloty/statki),
- karty obrazkowe lub wyrazowe przedstawiające miejsca, gdzie można znaleźć powyższe przedmioty (np. beach, forest, city),
- mapy z zaznaczonymi skarbami.
[ . . . ]