Święta, święta i po świętach. W styczniu odkładamy wszystkie pierniczkowe, reniferkowe i mikołajkowe materiały do pudeł, które ponownie wyciągniemy dopiero za rok. Co dalej? Zima trwa w najlepsze, miejmy nadzieję, że mroźna i biała. W styczniu i lutym proponuję więc skupić się na typowo zimowej tematyce. Scenariusz zajęć, który przygotowałam, łączy naukę języka angielskiego z wiedzą przyrodniczą – piosenka The Kiboomers pt. „Where Is Bear?” stanowiła dla mnie inspirację do zaplanowania zajęć dotyczących zwierząt zapadających i niezapadających w sen zimowy.
GRUPY WIEKOWE: 4-6 LAT.
METODY PRACY:
- TPR,
- metoda audiowizualna,
- gry i zabawy językowe.
CELE OPERACYJNE:
Uczniowie:
- rozpoznają i nazywają zwierzęta, utrwalają pytania How are you (this winter)? i ćwiczą udzielanie odpowiedzi very well oraz very tired, używają zwrotów: I like winter; I don’t like winter.
ŚRODKI DYDAKTYCZNE:
- flashcards z wizerunkiem zwierząt oraz łóżka i zimowej scenerii,
- piosenka „Where Is Bear” (The Kiboomers).
- opaski z postaciami zwierząt.
[ . . . ]