8 czerwca przypada Światowy Dzień Oceanów. To dobry pretekst, żeby na zajęciach języka angielskiego zagościł ten jakże przyjemny i CLILowy temat! Gorąco zachęcam, żeby przeznaczyć minimum dwie jednostki lekcyjne, by odpowiednio przybliżyć uczniom zagadnienia związane z oceanami. Pojedyncze zadania pogłębiające wiedzę uczniów zarówno językową, jak i przyrodniczą, mogą być wykorzystane we wszystkich klasach młodszych. Natomiast całość stanowi gotowy scenariusz zajęć dedykowany uczniom klas III.
Czas ok. 90 minut
Cele operacyjne
Uczniowie:
- poznają nazwy 5 oceanów w języku angielskim (Pacifi c Ocean, Atlanti c Ocean, Indian Ocean, Southern Ocean, Arcti c Ocean),
- wskazują położenie oceanów na mapie świata,
- nazywają oceany na mapie świata,
- kategoryzują oceany pod względem wielkości przy użyciu struktury: It’s the smallest /It’s the largest /It’s smaller than…/ It’s larger than…,
- poznają nazwy warstw oceanicznych w języku angielskim,
- wiedzą, gdzie mieszkają zwierzęta wodne,
- poznają nazwy zwierząt oceanicznych: jellyfi sh, starfi sh, whale, seahorse, octopus, oyster, squid, clown fish,
- utrwalą wymowę nowo poznanego słownictwa,
- podpisują mapę świata nazwami oceanów w języku angielskim,
- opisują wybrany przez siebie ocean, używając stopnia wyższego lub najwyższego przymiotników small/large,
- projektują strefę przybrzeżną wraz ze zwierzętami ją zamieszkującymi i podpisują je,
- piszą samodzielnie kilka zdań o poznanych zwierzętach.
[ . . . ]