Międzynarodowy Dzień Pandy Wielkiej przypada na 16 marca. Te cudowne zwierzęta znane z zamiłowania do jedzenia (które zajmuje im większość dnia) i spania są jednymi z najbardziej lubianych zwierząt na świecie. Warto uczcić ten wyjątkowy dzień i poznać ciekawostki z życia pand. Skorzystajcie z przygotowanych przez nas propozycji na wspólne zabawy. W scenariuszu znajdziecie pomysły na zabawy paluszkowe, eksperymenty, zabawy muzyczno-ruchowe i poznacie nowe piosenki. Dzięki sympatycznej rodzince pand będziecie mogli utrwalić lub wprowadzić słownictwo związane z: ubiorem, pogodą, rodziną, kolorami i częściami ciała.

CELE OPERACYJNE:

Dzieci:

  •  aktywnie uczestniczą w zabawach muzyczno-ruchowych,
  •  dobierają ubrania odpowiednio do pogody,
  •  wymieniają i nazywają członków rodziny,
  •  rozwijają motorykę małą podczas zabaw paluszkowych,
  •  powtarzają samodzielnie nowo poznane słowa,
  •  prowadzą eksperymenty,
  •  dostrzegają związek między przyczyną i skutkiem.

 

MATERIAŁY I POMOCE DYDAKTYCZNE:

  •  odtwarzacz,
  •  pacynki pand ,
  •  sylwetka pandy (do ubierania) ,
  •  symbole pogody oraz ubrania i akcesoria (kalosze, parasol, płaszcz przeciwdeszczowy, krótkie spodenki, T-shirt, czapka z daszkiem, rękawiczki, szalik, kurtka, czapka zimowa, kozaki, długie spodnie i bluzka z długim rękawem, sweter, trampki),
  •  sylwetka mamy pandy z koralami ,
  •  pipety,
  •  bibuła w różnych kolorach,
  •  woda w miseczkach,
  •  łyżeczka,
  •  ceratka lub worek na śmieci

 

WPROWADZANE SŁOWNICTWO I STRUKTURY GRAMATYCZNE:

  •  family: mommy, daddy, sister, brother, baby,
  •  weather: sunny, rainy, snowy, cloudy,
  •  clothes: rain boots, umbrella, raincoat, shorts, T-shirt, cap, flip-flops, mittens, scarf, jacket, hat, boots, trousers, sweater, sneakers.

Część słówek jest już dzieciom na pewno znana – mogą być traktowane jako powtórka lub można wprowadzać tylko kilka wymienionych i uzupełniać słownik na kolejnych spotkaniach.

  • Where are you? Here I am. How do you do? I’m fine. How is the weather today? It’s… Put on your…

[ . . . ]

Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą prenumeratę w wersji PREMIUM lub PREMIUM+.

Zaloguj     Zamów prenumeratę

PRZEJDŹ DO PEŁNEJ WERSJI ARTYKUŁU

 Strona 3  Strona 4  Strona 5  Strona 6

POBIERZ MATERIAŁY UZUPEŁNIAJĄCE

ZOBACZ ARTYKUŁY O TEJ SAMEJ TEMATYCE

The months of the year

Nazwy miesięcy w języku angielskim mogą sprawić uczniom wiele problemów. Proponuję przeprowadzić aktywności, które nie tylko zaangażują dzieci, ale również ułatwią im zapamiętanie...

Czytaj więcej
To Top ↑