Koniec roku szkolnego to idealny moment na wszelkiego rodzaju powtórki i podsumowania, nawet z najmłodszymi dziećmi. Powtórzenie materiału nie zawsze musi być czymś nudnym i przykrym dla ucznia. W tym scenariuszu przygotowałam dla was kilka różnych pomysłów, które fantastycznie zaangażują waszych podopiecznych. Są niezwykle proste i nie wymagają wcześniejszego przygotowania materiałów. Można je też wykorzystać podczas normalnych lekcji w trakcie roku szkolnego.
GRUPY WIEKOWE: 4-6 LAT
METODY PRACY:
- gry i zabawy językowe,
- metoda audiowizualna,
- metoda audiolingwalna.
CELE OGÓLNE: Uczniowie:
- utrwalają słownictwo poznane w ciągu roku szkolnego,
- ćwiczą wymowę poszczególnych wyrazów,
- utrwalają struktury Yes, it is i No, it isn’t,
- ćwiczą koordynację wzrokowo-słuchowo-ruchową.
ŚRODKI DYDAKTYCZNE
- wybrane fl ashcards ze słownictwem z całego roku szkolnego,
- plansza I SPY,
- miękka piłka,
- piosenka Hello, Hello! Can You Clap Your Hands? (Super Simple Songs),
- piosenka Open Shut Them (Super Simple Songs).
WPROWADZANE SŁO WNICTWO:
- Słownictwo zrealizowane w ciągu całego roku szkolnego.
PRZYGOTOWANIE DO ZAJĘĆ:
- przygotowanie kopii planszy I SPY,
- przyniesienie miękkiej piłki,
- przygotowanie kilku zestawów kart obrazkowych z różnymi słowami z całego roku.
[ . . . ]