Nazwy miesięcy w języku angielskim mogą sprawić uczniom wiele problemów. Proponuję przeprowadzić aktywności, które nie tylko zaangażują dzieci, ale również ułatwią im zapamiętanie nowych wyrazów. W scenariuszu znajdziecie kilka pomysłów na stworzenie niezapomnianych zajęć bez spędzania długich godzin na ich przygotowaniu.
CELE OPERACYJNE:
Uczniowie:
- poznają wyrażenie: Who’s there?
- poznają nazwy miesięcy: January, February, March, April, May, June, July, August, September, October, November, December,
- powtarzają liczby 1–12,
- ćwiczą umiejętność mówienia,
- ćwiczą koordynację wzrokowo-ruchowo-słuchową.
MATERIAŁY I POMOCE DYDAKTYCZNE:
- niewielki worek,
- kalendarz ścienny,
- karty z liczbami 1–12 ,
- zdjęcia lub grafiki nawiązujące do każdego miesiąca
- karteczki z nazwami miesięcy,
- karteczki z liczbami 1–12,
- karta pracy: What doesn’t belong?
WPROWADZANE SŁOWNICTWO I STRUKTURY GRAMATYCZNE:
- wyrażenie: Who’s there?,
- calendar,
- wyrażenie: Look what is here!,
- nazwy miesięcy: January, February, March, April, May, June, July, August, September, October, November, December.
[ . . . ]