Czy kiedykolwiek któryś z waszych uczniów opowiadał o zawodzie swojego rodzica? Może dziecko podsłuchało jakąś historię z pracy mamy lub było świadkiem niezwykłego wydarzenia w miejscu pracy taty? A może w waszej szkole jest zwyczaj zapraszania opiekunów, którzy opowiadają uczniom o wykonywanej pracy? Korzystając z okazji, że 5 marca jest Dniem Dentysty, warto skorzystać ze scenariusza zajęć wprowadzających tematykę zawodów.
CELE OPERACYJNE:
Uczniowie:
- wykonują proste polecenia nauczyciela,
- poznają nazwy 12 zawodów: a farmer, a construction worker, a dentist, a firefighter, a journalist, a vet, a waiter, a coach, a singer, a pilot, a nurse, a chef,
- wiedzą, czym zajmują się przedstawiciele konkretnych zawodów, gdzie pracują i jakich narzędzi używają podczas swojej pracy,
- ćwiczą formę 3 os. l. poj. (She/He),
- czytają (z niewielką pomocą nauczyciela) opisy zawodów,
- doskonalą umiejętność samodzielnego czytania w języku angielskim,
- analizują informacje zdobyte podczas lekcji, by uzupełnić tabelkę o zawodach,
- współpracują w grupie,
- słuchają nagrania w celu zdobycia konkretnej informacji,
- tworzą wypowiedzi ustne według wzoru I’d like to be a… because I like…
MATERIAŁY I POMOCE DYDAKTYCZNE:
- karty obrazkowe wraz z opisami ,
- karty z nazwami zawodów oraz opisem wykonywanej pracy do połączenia,
- tabelka o zawodach (po jednej kopii na parę/grupę) ,
- karty do gry: I have… who am I?
- tablica i magnesy,
- komputer.
[ . . . ]