Czy znacie książę Dr. Seuss „The Foot Book” – zwaną w dowolnym tłumaczeniu „zwariowaną” książką przeciwieństw? Temat opposites zawsze cieszy się zainteresowaniem uczniów. Sądzę, że w połączeniu ze „zwariowaną” książką zapewni uczniom (a także wam, nauczycielom) wiele ciekawych wyzwań i trochę śmiechu.

Zwariowane przeciwieństwa

Czas trwania 45 min. Sugerowane są dwie jednostki lekcyjne po 45 min na realizację zajęć według scenariusza.

CELE ZAJĘĆ:
Uczniowie:

  •  rozumieją znaczenie nazwy opposites/przeciwieństwa,
  •  poznają i utrwalają wyrazy o przeciwstawnym znaczeniu i zapisują je,
  •  dobierają wyrazy o przeciwstawnym znaczeniu i zapisują je,
  •  słuchają ze zrozumieniem książki „The Foot Book” popartej ilustracjami,
  •  wypowiadaj się na temat tego, czy stopa to ważna część ciała człowieka,
  •  potrafią zadać pytanie: How many have you got? i odpowiedzieć na nie: I’ve got (four),
  •  utrwalają liczenie 1–20 i podawanie liczebników (liczba otrzymanych oczek na kostce),
  •  śpiewają piosenkę w grupie pt. „The Foot Book Song”, posługując się wyświetlonym tekstem książki,
  •  potrafią grać w grę planszową według ustalonych reguł,
  •  zgodnie współpracują w parze i w dużej grupie.

[ . . . ]

Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą prenumeratę w wersji PREMIUM lub PREMIUM+.

Zaloguj     Zamów prenumeratę

PRZEJDŹ DO PEŁNEJ WERSJI ARTYKUŁU

 Strona 14  Strona 15  Strona 16  Strona 17

ZOBACZ ARTYKUŁY O TEJ SAMEJ TEMATYCE

Autumn vegetables

Kiedy w powietrzu czuć jesienną aurę, to czas, żeby wprowadzić nowy materiał leksykalny związany z jesiennymi warzywami na zajęciach angielskiego w przedszkolu. Poniższy scenariusz przedstawia propozycje...

Czytaj więcej

Rain, Rain, Go away!

Parasole, kalosze, kałuże, kurtki przeciwdeszczowe… pogoda i ubrania to temat, który świetnie wpisuje się w jesienną tematykę zajęć. W artykule odczaruję stereotypowe przekonanie, że w...

Czytaj więcej
To Top ↑