Czy znacie książę Dr. Seuss „The Foot Book” – zwaną w dowolnym tłumaczeniu „zwariowaną” książką przeciwieństw? Temat opposites zawsze cieszy się zainteresowaniem uczniów. Sądzę, że w połączeniu ze „zwariowaną” książką zapewni uczniom (a także wam, nauczycielom) wiele ciekawych wyzwań i trochę śmiechu.
Zwariowane przeciwieństwa
Czas trwania 45 min. Sugerowane są dwie jednostki lekcyjne po 45 min na realizację zajęć według scenariusza.
CELE ZAJĘĆ:
Uczniowie:
- rozumieją znaczenie nazwy opposites/przeciwieństwa,
- poznają i utrwalają wyrazy o przeciwstawnym znaczeniu i zapisują je,
- dobierają wyrazy o przeciwstawnym znaczeniu i zapisują je,
- słuchają ze zrozumieniem książki „The Foot Book” popartej ilustracjami,
- wypowiadaj się na temat tego, czy stopa to ważna część ciała człowieka,
- potrafią zadać pytanie: How many have you got? i odpowiedzieć na nie: I’ve got (four),
- utrwalają liczenie 1–20 i podawanie liczebników (liczba otrzymanych oczek na kostce),
- śpiewają piosenkę w grupie pt. „The Foot Book Song”, posługując się wyświetlonym tekstem książki,
- potrafią grać w grę planszową według ustalonych reguł,
- zgodnie współpracują w parze i w dużej grupie.
[ . . . ]